kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
نامه سرگشاده سپرده‌گذاران کاسپین:

رئیس‌جمهور ۲ میلیون رأی خود را از دست رفته بداند

جمعی از سپرده‌گذاران کاسپین در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری اعلام کرده‌اند: آقای روحانی ۲ میلیون رأی خود را از الان از‌دست‌رفته بدانید.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپرده‌گذاران کاسپین که چند ماهی است امکان دریافت سپرده‌هایشان از این موسسه را ندارند یک بار دیگر در نامه به رئیس‌جمهور اعتراض خود را از وضعیت به وجود آمده برایشان که حاصل بی‌تدبیری بانک مرکزی دولت یازدهم است، نشان دادند.
این نامه البته بعد از اظهارات اخیر رئیس‌کل بانک مرکزی درباره کاسپین و تجمع‌های متعدد سپرده‌گذاران این موسسه طی روزهای اخیر توسط جمعی از کاسپینی‌ها نوشته شده است.در بخشی از نامه سپرده‌گذاران کاسپین آمده است: به استحضار می‌رسانیم ما دو میلیون ایرانی سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری مجاز کاسپین که دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی به تاریخ 27 اسفند1394 می‌باشد، قریب به هفت ماه است که از دریافت سپرده‌های خود که توسط بانک مرکزی مسدود گردیده محرومیم. علی‌رغم توصیه رهبر بزرگوارمان در ضرورت تامین امنیت سرمایه‌گذاری و نیز نامه‌نگاری‌های متعدد بسیاری از مقامات و دلسوزان کشور از جمله حضرت آیت‌الله جنتی ریاست مجلس خبرگان و تاکید ریاست محترم مجلس و عده زیادی از نمایدگان مجلس شورای اسلامی همچنان رئیس بانک مرکزی دولت تدبیر و امید با زیرکی!! ما مردم بی‌گناه در این سوء تدبیر خود و زیردستانش را حواله به زمان‌های نامشخص می‌دهد ...ولی آیا هفت ماه صبر و تحمل طاقت‌فرسا زمان کمی است و آیا این چنین توجیهاتی مدبرانه، منصفانه، عاقلانه و دلسوزانه است و اینکه چه دست‌هایی از این مدیران پشت‌پرده‌نشین نجومی بگیر در دولت شما هستند که نمی‌خواهند اموال مردم را پس دهند؟!
جناب آقای روحانی
ما مردم به خوبی به خاطر داریم که جناب‌عالی در تبلیغات انتخاباتی دوره قبل خود فرمودید که «سرهنگ نیستم حقوق‌دان هستم»؛ اینک پرسش ما مردم از رئیس‌جمهور حقوق‌دان این است: چرا دولتی که خود را مدعی رعایت قانون می‌داند ابتدا مجوز کاسپین را صادر می‌کند بعد تبلیغات تلویزیونی و میدانی در سطح شهرها می‌کند و سپس اموال تعاونی‌های اعتبار هشت‌گانه تشکیل‌دهنده آن را ارزیابی و انتقال می‌دهد!!! در حالی‌که باید عکس این رویه نادرست حقوقی اتفاق می‌افتاد یعنی ارزیابی، انتقال و ادغام بعد صدور مجوز!! اما همین گاف بزرگ مدیران بانک مرکزی زندگی ما مردم را فلج کرده است!!!
این خسارت مالی بر مردمی که تنها جرم‌شان اعتماد به مجوز بانک مرکزی و سخنرانی‌های مکرر رئیس آن مبنی بر لزوم سرمایه‌گذاری در موسسات و بانک‌های دارای مجوز و درج شده در سایت بانک مرکزی را به هیچ وجه نمی‌توان توجیه نمود مگر با همان شیوه و ابزار نخ‌نما شده فرافکنی و مغلطه ...!!!
جناب رئیس‌جمهور
اکنون سرنوشت زندگی این دو میلیون نفر توسط زیردستان شما در دولت تدبیر و امید و در اغلب استان‌ها و شهرها بحرانی گشته است. ما مردم ناتوان شده‌ایم از تامین مخارج زندگی‌مان، در تهیه داروی بیماران‌مان، در پرداخت اجاره خانه‌های‌مان، در امرار معاش روزانه‌مان .... و متضرر زیان‌های مالی و روحی عدیده‌ای شده‌ایم و در یک کلام بانک مرکزی تحت امر دولت شما با وجود آنکه به این موسسه مجوز داده بود اما ماه‌ها است با بازی با کلمات و مغالطه، کمر ما مردم را در زیر باز تعهدات مالی و مخارج زندگی شکسته و ما را آواره خیابان‌ها کرده و نشاط و زندگی‌مان را به عزا تبدیل کرده است.
آقای روحانی
بارها از پیر و جوان و کودک و زنان این کشور جناب‌عالی را  در شهرهای مختلف فریاد زده‌ایم اما دریغ از جواب و دریغ از گره‌گشایی از مشکلات‌مان.... خواستیم شما را  ملاقات کرده و درددل کنیم اما محافظان شما ما مردم را با باتوم مصدوم کردند. چرا مدیران بانک مرکزی منصوب شده در دولت خود را مکلف نمی‌نمایید که شجاعانه قبول اشتباه کرده و مردانه تاوان این خسارت را پرداخت نمایند. ما سپرده‌گذاران کاسپین مجاز از رئیس‌جمهور محترم خود انتظار داشتیم ضمن رعایت عملی حقوق شهروندی پایمال شده ما مردم دستور عملی بر آزادسازی سپرده‌هایمان بدهند.
بیش از دو میلیون سپرده‌گذاران کاسپین در سراسر میهن ایران اسلامی همواره با پیروی از مولا و رهبر خود امام خامنه‌ای در صحنه‌های مختلف انقلاب و از جمله انتخابات ریاست جمهوری حضور فعالانه و مستمر داشته و خواهند داشت. اما جناب آقای روحانی رئیس‌جمهور دولت تدبیر و امید سخن آخر آن که؛ رای ما 2 میلیون خانواده بزرگ کاسپینی‌ها به شما در انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت1396 تنها یک «نه»بزرگ است و می‌گوییم «آزموده را آزمودن خطاست» چرا که برای کلیدی که نماد دولت شما بود تدبیری اندیشیده نشد و قفلی از قفل‌های مشکلات مردم در سراسر ایران اسلامی باز نکرد بلکه قفل‌های متعددی را بر زندگی ما مردم زد و امید‌های ما را تبدیل به ناامیدی نمود.