kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

اخبار ورزش جهان


منچستر یونایتد و آژاکس
 فینالیست لیگ اروپا شدند
تیم منچستریونایتد با وجود تساوی در اولدترافورد و آژاکس با وجود شکست سنگین در ورزشگاه خانگی لیون به فینال لیگ اروپا راه پیدا کردند.
دور برگشت نیمه نهایی لیگ اروپا با انجام دو دیدار به پایان رسید و تکلیف دو تیم صعود‌کننده به فینال مشخص شد. در حساس‌ترین بازی منچستر یونایتد که در اولدترافورد از سلتاویگو پذیرایی کرد با تساوی یک بر یک متوقف شد اما با توجه به پیروزی یک بر صفر در خانه سلتاویگو توانست به فینال لیگ اروپا راه پیدا کند. در این دیدار ابتدا فلاینی روی پاس زیبای رشفورد دروازه سلتاویگو را در دقیقه 17 بازی کرد اما نماینده اسپانیا توانست گل تساوی را در دقیقه 85 توسط فاکوندو به ثمر رساند. دقایق پایانی این بازی به جنجال کشیده شده و اریک بایی از منچستر یونایتد و فاکوندو از سلتاویگو با کارت قرمز داور از بازی اخراج شدند. اما در دیگر دیدار برگزار شده لیون با وجود پیروزی سه بر یک برابر آژاکس از صعود به فینال بازماند چرا که در دیدار رفت آژاکس توانسته بود با نتیجه چهار بر یک به پیروزی برسد. به این ترتیب تیم‌های آژاکس و منچستریونایتد در تاریخ 24 مِی (3 خرداد) در ورزشگاه فرندز آره‌نا واقع در شهر سولنای سوئد در دیدار فینال لیگ اروپا به مصاف هم می‌روند.
اینفانتینو: در فیفای جدید دموکراسی حاکم است نه دیکتاتوری!
رئیس‌فدراسیون بین‌المللی فوتبال تأکید کرد این سازمان اکنون در مسیر درستی قرار گرفته و فساد از این نهاد در حال رخت بستن است.
جانی اینفانتینو که در ماه فوریه 2016 در پی محرومیت سپ بلاتر به عنوان رئیس‌جدید فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) انتخاب شد، روزپنجشنبه گذشته در شصت‌وهفتمین کنگره فیفا که در منامه، پایتخت بحرین برگزار شد، گفت: ما در حال بازسازی اعتبار فیفا هستیم. در فیفای جدید دموکراسی حاکم است نه دیکتاتوری. فیفای جدید سازمانی شفاف است، نه سازمانی با حقایق و ارقامی پوچ! فیفا سازمانی کاملاً صادق و درستکار است، نه سازمانی که پول را بدون هدف خرج می‌کند. وی با انتقاد از رسانه‌هایی که سعی دارند با تحریف حقایق فیفا را مجدداً سازمانی فاسد جلوه دهند، اظهار داشت: متأسفانه حقیقت چیزی نیست که حقیقت دارد، بلکه حقیقت چیزی است که مردم باورش می‌کنند. اخبار نادرست زیادی این روزها منتشر شده و حقایق جایگزینی حوالی فیفاست. وی در بخش پایانی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: اگر کسی در این سالن یا خارج از این سالن هست که هنوز فکر می‌کند می‌تواند از طریق فوتبال به ثروت برسد و یا هنوز فکر می‌کند که می‌تواند از فوتبال سوءاستفاده کند، برای او پیغامی واضح و محکم دارم که بگویم و آن این است که «همین حالا فوتبال را ترک کن، ما تو را نمی‌خواهیم».
چند روز پیش بود که در کنگره فیفا، پیشنهاد سهمیه‌بندی جدید قاره‌ها برای جام جهانی 2026 هم به تصویب رسید. بر این اساس 48 سهمیه جام جهانی 2026 به این ترتیب تقسیم شد: اروپا 16 سهمیه مستقیم، آفریقا 9 سهمیه مستقیم، آسیا هشت سهمیه مستقیم، آمریکای جنوبی شش سهمیه مستقیم و آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب شش سهمیه مستقیم و اقیانوسیه یک سهمیه مستقیم. به این ترتیب 46 سهمیه به طور مستقیم بین کنفدراسیون‌های مختلف توزیع شده و شش تیم هم برای کسب دو سهمیه دیگر باید در بازی‌های پلی‌آف به مصاف هم بروند. این شش تیم عبارتند از یک تیم از هر کنفدراسیون به غیر از یوفا بعلاوه یک تیم از کنفدراسیون میزبان مسابقات جام جهانی. تنها در صورتی اروپا هم در مرحله پلی‌آف بین‌قاره‌ای نماینده خواهد داشت که یک کشور اروپایی میزبان جام جهانی 2026 باشد.
کان: به یک دلیل دورتموند هیچ وقت
 به بایرن‌مونیخ نمی‌رسد
دروازه‌بان پیشین بایرن مونیخ عقیده دارد تنها یک دلیل دارد که دورتموند نمی‌تواند به بایرن مونیخ برسد. یک فصل دیگر از بوندسلیگا رو به اتمام است و همان طور که پیش‌بینی می‌شد، بایرن مونیخ در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت و چند هفته‌ زودتر قهرمانی خود را قطعی کرد. این‌ در حالی است که آنها در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی نتوانستند موفق عمل کنند. در حالی که پیش‌بینی می‌شد دورتموند بتواند رقیب جدی برای بایرن‌مونیخ باشد، تیم شگفتی‌ساز لایپزیگ تاکنون در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. اولیور کان در این زمینه گفت‌: تا زمانی که سران بوروسیا دورتموند سیاست‌های نقل‌ و انتقالات‌شان را اصلاح نکنند، نمی‌توانند به بایرن‌مونیخ برسند. آنها در سال‌های اخیر بازیکنان جوان زیادی را جذب کردند و پرورش دادند و از این بازیکنان در آینده استفاده کردند. دورتموند باید تغییر شیوه بدهد و به جذب بازیکنان بزرگ بپردازد تا در این صورت، رقیب جدی برای بایرن مونیخ شود.کان در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: اگر بایرن‌مونیخ در بوندسلیگا رقیب جدی داشته باشد، به مراتب در لیگ قهرمانان اروپا و رقابت‌های اروپایی بهتر عمل خواهد کرد. رقابت‌های هفته‌ سی و چهارم بوندسلیگا امروز با برگزاری ۹ بازی به صورت همزمان دنبال خواهد شد که در یکی از بازی‌ها، بایرن‌مونیخ برابر تیم دوم جدول رده‌بندی یعنی لایپزیگ قرار می‌گیرد.
اینتر مشتری جدی انریکه
باشگاه اینتر به دنبال شروع قدرتمندانه در فصل بعد رقابت‌های سری A است و می‌خواهد با انریکه وارد مذاکره شود. قرارداد لوئیس انریکه با بارسلونا تابستان سال جاری به پایان خواهد رسید این درحالی است که او هنوز تیم بعدی خود را مشخص نکرده است. روزنامه آس اسپانیا اعلام کرد که باشگاه اینتر لوئیس انریکه را مدنظر دارد و به دنبال جذب این مربی در تابستان است.هدایت اینتر را در آغاز فصل جاری فرانک دی بوئر در اختیار داشت که به علت کسب نتایج ضعیف تنها بعد از سه ماه از کار برکنار شد تا پیولی جایگزین او شود. اینتر با پیولی چند هفته نتایج درخشانی به دست آورد و هواداران را امیدوار کرد اما این تیم در چند هفته اخیر ناامید‌کننده ظاهر شد و در نهایت این مربی باتجربه هم از کار برکنار شد. این باشگاه ایتالیا والتر ساباتینی را به عنوان مدیر ورزشی خود انتخاب کرده و به نوشته روزنامه آس او قصد دارد تا از رابطه خوب خود با انریکه استفاده و با او مذاکره کند. انریکه به خوبی با فضای فوتبال ایتالیا آشنا است و در رم مربیگری کرده است. هر چند نتوانست در این تیم انتظارات را برآورده کند.
بائوسا سرمربی جدید تیم ملی امارات
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال آرژانتین به صورت رسمی هدایت تیم ملی امارات را پذیرفت. ادگاردو بائوسا صبح روز پنجشنبه گذشته با حضور در محل فدراسیون فوتبال این کشور قرارداد خود را منعقد کرد. بائوسای آرژانتینی جایگزین مهدی علی حسین، سرمربی پیشین تیم ملی امارات شد که پس از شکست خارج از خانه برابر استرالیا در مرحله نهایی گروه B انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا از سمت خود کناره‌گیری کرده بود. امارات هم‌اکنون با 9 امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی گروه B انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا قرار دارد. ژاپن، عربستان و استرالیا به ترتیب با امتیازهای 16 و 13 رتبه‌های اول تا سوم را در اختیار دارند.