kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
سیدحسن نصرالله:

«اسرائیل بزرگ» تمام شد /جنگ بعدی در فلسطین اشغالی خواهد بود

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت یک فرمانده این جنبش، تأکید کرده که جنگ آینده علیه صهیونیست‌ها، در فلسطین اشغالی اتفاق خواهد افتاد.



به گزارش خبرگزاری فارس، «سیدحسن نصرالله» طی سخنانی به مناسبت سالروز شهادت «مصطفی بدرالدین» اظهار داشت: «روزهای گذشته شنیدیم که دشمن اسرائیلی می‌خواهد تصمیم خود مبنی بر ایجاد دیوار حائل بتنی بلند از «الناقوره» و ساحل تا «جبال‌الشیخ» را ایجاد کند، دوران شکست برای ملت‌های ما و مقاومت به انتها رسیده است.»
به گفته دبیر کل حزب‌الله، «اسرائيل دیگر نمی‌تواند در لبنان و غزه باقی بماند، اسرائيل شکست خورده و اینک به دنبال ساخت دیوار است، «اسرائيل بزرگ»، آن دولت ترسناک و صاحب جلال و جبروت به پایان رسیده است.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان ‌تأکید کرد که «اسرائیل از هر آینده‌ای خواه دور خواه نزدیک می‌ترسد. سال 1948 بود که لبنان همیشه می‌ترسید، نگران بود و به خود می‌لرزید و این اسرائیل بود که سیطره و قدرت داشت. ولی امروز بعد از همه پیروزی‌های مقاومت، اسرائیل به دنبال ساخت دیوارهاست و این اقدام این رژیم، بیانگر ترس نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست است.»
وی با اشاره به اینکه «دشمن اسرائيلی از هرگونه رویارویی در آینده می‌ترسد.» خاطرنشان کرد «ویژگی مقاومت این است که تهدیداتش از خلأ نشأت نمی‌گیرد و سخنانش به خاطر سخنان طرف مقابل نیست، اسرائیلی‌ها می‌دانند که هر درگیری در آینده، در داخل فلسطین اشغالی اتفاق خواهد افتاد.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها گفت: چرا مردم را می‌ترسانید؟ من به مردم لبنان و تمامی کسانی که در لبنان زندگی می‌کنند می‌گویم که به زندگی عادی‌تان ادامه دهید، چرا که این تهدیدها جدید نیستند و دشمن به جنگ روانی روی آورده است. به خداوند توکل کنید که شما را در مواقع بسیاری پیروز کرده است. مسائل جدی وجود دارد که اسرائیل را از شروع کردن جنگ بازمی‌دارد و جنگ سال 2006 تأثیر عمیقی در اسرائیل گذاشت.
وی به اظهارات اخیر «محمد بن سلمان»، جانشین ولیعهد عربستان در خصوص امام مهدی(عج) که گفته بود «ایران به دنبال نشر افکار طائفی خود در جهان اسلام است و می‌خواهد زمینه را برای ظهور ایشان آماده کند،»  گفت: «اعتقاد به مهدویت مختص تشیع نیست، همه مسلمانان در این موضوع اجماع دارند، امام مهدی(ع) از ذریه اهل بیت بوده و در مکه ظهور خواهد کرد.»
سیدحسن نصرالله با تأکید بر اینکه این‌گونه اظهارات و اقدامات هیچ تأثیری در قضا و قدر ندارد، ادامه داد:‌ «محمد بن سلمان در مصاحبه اخیر خود خطاهای زیادی مرتکب شده، ولی در مورد ایران، مشکل او با این کشور این است که ایران منتظر امام مهدی(عج) است.»
وی افزود: به بن‌سلمان می‌گویم، اعتقاد به ظهور مهدی موعود(عج) بنا بر اعتقاد مسلمان‌ها بوده و ایشان از مکه مکرمه ظهور خواهد کرد نه از تهران و نه از دمشق و نه از بیروت.»
سید مقاومت از بی‌اطلاعی محمد بن سلمان نسبت به اعتقادات مسلمانان هم انتقاد کرد و گفت: «باید تعلیمات دینی به او ارائه شود. موضوع امام مهدی مورد اجتماع مسلمانان بوده و مختص شیعه نیست.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: «بن سلمان می‌گوید که مشکل او با ایران سیاسی بوده، اینگونه نیست بلکه در حال جنگ مذهبی و عقیدتی با ایران است.»
وی تأکید کرد: «هرگاه امام مهدی(عج) خروج کند، نه پادشاه ظالمی باقی خواهد ماند و نه حاکم فاسدی؛ بلکه زمین را از عدل و داد پرخواهد کرد و نه تو، و نه آباء و اجداد تو نمی‌توانند این واقعیت را تغییر دهند.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان به مقاومت اسرای فلسطینی و اعتصاب آنها در زندان‌های رژیم صهیونیستی هم اشاره و تصریح کرد: «ما در برابر مقاومت و ایستادگی آنها به نشانه احترام سر خم کرده و سکوت اتحادیه عرب و نظام‌های عربی، جامعه جهانی و همه سازمان‌های ساکت در برابر یک ملت را محکوم می‌کنیم ملتی که همچنان به جانفشانی‌های خود ادامه می‌دهد.»
نصرالله به نشست آتی موسوم به «اسلامی- آمریکایی» که قرار است 31 اردیبهشت در ریاض برگزار شود، اشاره کرد و گفت: «نشست سرانی که در عربستان برگزار خواهد شد را خواهیم دید و می‌بینیم چه نتایجی از آن حاصل می‌شود. آیا اسران فلسطینی در این نشست جایگاهی خواهند داشت، آیا سران و پادشاهان کشورهای عربی این جرأت و شجاعت را خواهند داشت تا از «دونالد ترامپ» که از اسرائیل حمایت می‌کند، بخواهند بر اسرائیل فشار آورده تا خواسته‌های بشری و طبیعی اسیران فلسطینی را برآورده کند، یا همچنان سکوت خود را ادامه می‌دهند؟ آیا کشورهای عربی بار دیگر ثابت خواهند کرد که همچنان در فرهنگ نکبت زندگی می‌کنند یا آنکه مسیر دیگری را برگزیده‌اند.»
وی به وضعیت لبنان نیز پرداخت و گفت: «تحولات در مرزهای شرقی میان لبنان و سوریه مثبت بوده و این مرزها تا حد زیادی امن شده و ما در مقاومت وارد این مناطق شده و مجاهدین ما شب‌ها و روزهای سختی را در آنجا گذرانده و شهدایی در این مناطق تقدیم کرده‌ایم و امروز در این مرزها کسی وجود ندارد که به دنبال مقابله با ما باشد. ما به هدف خود در مرزها رسیدیم و پایگاه‌های نظامی خود در مرزها را برخواهیم چید. مسئولیت حفظ این مرزها از امروز در اختیار دولت بوده و ما جایگزینی برای دولت لبنان به شمار نمی‌آییم و از امروز امور در مناطق شرقی در اختیار دولت خواهد بود.»
اما، شهید بدرالدین که این سخنرانی به مناسبت سالگرد شهادت او ایراد شد، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان جان‌فشانی‌ها، قهرمانی‌ها و اقدامات این شهید در مقابله با دشمنان تکفیری و صهیونیست را ستود.
نصرالله گفت: «با وجود اینکه یک سال از شهادت مصطفی بدرالدین می‌گذرد ولی شهید بدرالدین از یادها پاک نشده و مقاومت لبنان به فضل و قهرمانی‌های ایشان به راه خود ادامه می‌دهد.»
رهبر مقاومت بیان داشت: «شهید مصطفی بدرالدین در سال 1996 فرمانده حزب‌الله در نبرد موسوم به «خوشه‌های خشم» بود. او طی سال‌های مدیدی فرماندهی عملیات مقاومت لبنان را برعهده داشت و طبیعی است که دشمنان صهیونیست به دنبال انتقام از وی بودند.
شهید «مصطفی بدرالدین» فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله 24 اردیبهشت سال گذشته بر اثر حمله راکتی و توپخانه‌ای تکفیری‌ها، در نزدیکی فرودگاه نظامی حومه دمشق ترور شد.