kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
در واکنش به گزارش کیهان

وزارت امور خارجه فعالیت انتخاباتی را پاسخ به شبهات خواند!

با وجود سخنرانی غیرقانونی معاون وزیر خارجه در میتینگ انتخاباتی ستاد روحانی و فعالیت های خلاف قانون وزارت خارجه در ایام تبلیغات، سخنگوی وزارت امورخارجه ورود این وزارتخانه به فضا و تبلیغات انتخاباتی را رد کرد.


سرویس سیاسی-

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی اظهارات مبنی بر ورود این وزارتخانه به فضا و تبلیغات انتخاباتی اظهارکرد: وزارت امورخارجه در شرایط فعلی بدون ورود به مسائل حزبی و جناحی، صرفا به بیان دستاوردهای سیاست خارجی نظام و رفع برخی شبهات می‌پردازد.
قاسمی افزود، وزارت امور خارجه اصولا یک دستگاه فراجناحی است و طبق اساسنامه این وزارتخانه، هیچ یک از کارمندان و مدیران آن نمی توانند درهیچ حزب و گروهی عضویت داشته باشند و خوشبختانه هیچ کدام از مقامات و مدیران فعلی عضو هیچ حزب و گروهی نیستند.
نباید به امور داخلی ورود کنیم
 ولی ناچاریم!
به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امورخارجه اضافه کرد: در شرایط کنونی شاهد برخی از هجمه‌ها و طرح برخی از مسائل نادرست در ارتباط با سیاست خارجی و برجام توسط برخی محافل و رسانه‌ها هستیم و در همین چارچوب وزارت امور خارجه ناچار است برای تنویر افکارعمومی و پاسخ به برخی سؤالات مطرح توسط احزاب و گروه ها و متاسفانه به خاطر طرح نادرست، برداشت‌های غلط و اشتباه از مقوله دیپلماسی و موضوعاتی مانند برجام و جفایی که نسبت به برخی از تلاش‌های خالصانه وزیر و فرزندان انقلاب در این وزارتخانه به دلایل کاملا سیاسی و انتخاباتی انجام می شود وهم چنین برای دفاع از کارنامه شفاف و سخت کوشی‌های خود در جهت نیل به امنیت و منافع ملی در تمامی زمینه‌ها ضمن ارائه گزارش و توضیحات لازم به مردم از اقدامات خود، در برابر برخی مسایل نادرست مطرح شده نکاتی نیز در مورد عملکرد خود ارائه کند تا مسائل شفاف و روشن شود.
قاسمی با تاکید بر اینکه وزارت امورخارجه وزارت خانه‌ای فراجناحی است و به امور داخلی کشور ورود ندارد، افزود: آنچه در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای وزیر و معاونان وزیر مطرح می‌شود پاسخ به شبهاتی است که علیه وزارت امورخارجه و دستاوردهای سیاست خارجی کشور مطرح می‌شود.
قانون‌شکنی آشکارا برای پنهان کردن دست‌های خالی دولت
روزنامه کیهان در روزهای گذشته در گزارشی به تخلف انتخاباتی وزارت خارجه دولت یازدهم در ایام انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
مجید تخت‌روانچی معاون وزیر امور خارجه (پنجشنبه 14 اردیبهشت) در دومین گردهمایی جوانان حامی روحانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، به بیان دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه هسته‌ای پرداخت. حضور غیرقانونی تخت روانچی در گردهمایی ستاد روحانی در حالی است که بر طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری، ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي و نهادها و اعضاي آن‌ها با ذكر سمت خود حق ندارند له يا عليه هيچ‌يك از نامزدهاي انتخاباتي اعلاميه، اطلاعيه و پلاكارد بدهند و انجام هرگونه فعاليت تبليغاتي از تاريخ اعلام رسمي اسامي نامزدها له يا عليه نامزدهاي رياست جمهوري از سوی دولتمردان خلاف قانون است.
ظریف، وزیر خارجه دولت یازدهم نیز در روزهای گذشته در مصاحبه با یک خبرگزاری دولتی با بیان این‌که «زمان به میوه نشستن تلاش‌ها در چارچوب برجام به تدریج فرا می‌رسد»، گفت: برای تداوم اقتدار ایران نیاز است سیاست‌های چهار سال گذشته ادامه یابد!
بیانیه های وزارت امور خارجه - در قامت روابط عمومی ستاد کاندیدای ریاست جمهوری- خطاب به رقبای روحانی را نیز باید به فهرست اقدامات خلاف قانون وزارت امور خارجه در ایام رقابت های انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد.
کارنامه خالی دولت موجب شده است تا مقامات ارشد دولت یازدهم با فعالیت غیرقانونی انتخاباتی، برای رای آوری کاندید موردنظر به تکاپو بیفتند.