kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
بزودی

بخشی از تونل امیرکبیر افتتاح می‏شود

شهردار منطقه 14 از افتتاح بخشی از تونل امیر کبیر خبر داد و گفت: این بخش در قسمت جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) بزودی آمادۀ بهره برداری است.
 به گزارش خبرنگار ما، تورج فرهادی در نشست خبری افزود: این منطقه با 500هزار جمعیت بیش از 6 درصد جمعیت کل تهران را تشکیل می‏دهد و دارای 43 صدم درصد سرانه آموزشی است که بسیار کم است، ضمن آن که سرانه فضای سبزمنطقه حدود 6 درصد می‏باشد که توزیع مناسبی ندارد.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری در این منطقه افزود: جنگل کاری پشت دانشگاه آزاد واحد جنوب، پروژه آلاله،  مجموعه فرهنگی ورزشی شیرازی وتوسعه فضای سبز از جمله کارهای در دست انجام است.
فرهادی با اشاره به پروژه تعریض خیابان پیروزی اظهار داشت: این پروژه در سه فاز انجام می‏شود که فاز اول آن تمام و درمجموع تملک کامل معارضان آن تاپایان خرداد انجام خواهد شد.
شهردار منطقه 14 خاطر نشان کرد: ساماندهی خیابان خاوران برای اولین بار انجام شده وهمواره رعایت سرعت، دقت و صحت در دستور کار بوده است.
وی با اشاره به اعتبار 70 میلیارد تومانی منطقه در سال جدید برای اقدامات عمرانی گفت: سایر اقدامات دارای سند راهبردی است و بر اساس نیازهای محلات تعریف شده است.
فرهادی افزود: ادامۀ بزرگراه شهید شوشتری از گردنۀ تنباکویی تا رسالت نیز که حلقه بزرگراه آزادگان را تکمیل می‏کند، امسال آغاز می‏شود. همچنین با عملیات احداث ادامه اتوبان محلاتی تا شوشتری بزرگراه افسریه خلوت‌تر خواهد شد.
شهردار منطقه 14 با اشاره به افتتاح بخشی از تونل امیر کبیردرهمین هفته گفت: با بهره برداری از این تونل کسانی که از سمت بازار وارد تونل می‏شوند از طریق 35 متری کرمان وارد کندروی بزرگراه امام علی (ع) می‏شوند.
وی همچنین از افتتاح پارک کودک خبر داد وگفت: این پارک نیز به عنوان مجموعه فرهنگی و تجاری برای کودکان صفر تا هفت سال در نظر گرفته شده است.
فرهادی تصریح کرد: منطقه 14 دارای 370هزار هکتار بافت فرسوده است که باید برای مشارکت مردم در نوسازی آن فرهنگ سازی شود.
شهردار منطقه 14 همچنین از اعلام آمادگی سرمایه گذاران در نمایشگاه و فروشگاه بین‌المللی گل خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از200 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.