kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

حوادث کوتاه از کشور

   
زلزله بوشهر را لرزاند
تهران- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5/3 ریشتر بامداد پنجشنبه مرز استان‌های فارس و بوشهر را در حوالی شهرستان شنبه، لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت یک و 4 دقیقه و40 ثانیه حوالی شهرستان شنبه در استان بوشهر رخ داد. هنوز گزارشی از تلفات و خسارت‌های احتمالی این زمین‌لرزه مخابره نشده است.

دستگیری 10 قاچاقچی مواد مخدر

قزوین- ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین از کشف 103 کیلوگرم تریاک و دستگیری 10 قاچاقچی مواد مخدر در این استان خبر داد.
سرتیپ دوم «محمدرضا میرحیدری» گفت: ماموران یگان امداد قزوین هنگام کنترل خودروهای عبوری در عوارضی آزادراه قزوین- زنجان به یک دستگاه سواری سمند با 2 سرنشین مشکوک شده و دستور ایست صادر کردند.
وی اظهار کرد: راننده خودرو با مشاهده پلیس اقدام به فرار کرد که پس از مدتی تعقیب و گریز و شلیک چند تیر از سوی ماموران متوقف و در بازرسی از خودرو 79 کیلوگرم تریاک در 9 بسته آماده فروش کشف شد و هر دو قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.
میرحیدری ادامه داد: همچنین ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قزوین با اجرای طرح کنترل محورهای ارتباطی، یک دستگاه سواری پژو آردی را متوقف و در بازرسی از آن 14 کیلوگرم تریاک کشف و 4 قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کردند.
این مسئول خاطرنشان کرد: این ماموران در اقدام اطلاعاتی دیگری، 3 قاچاقچی و یک خرده‌فروش مواد مخدر را هنگام خرید و فروش دستگیر و 3 بسته تریاک به وزن 10 کیلوگرم را در بازرسی از خودرو آنان کشف و ضبط کردند.

وزش طوفان در اندیمشک

اندیمشک- خبرنگار کیهان: باد و طوفان شدید همراه با بارندگی شهرستان اندیمشک را درنوردید.
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: در اثر طوفان و بارندگی بیش از 8 هزار هکتار از مزارع گندم دیم و یک هزار و 500 هکتار از مزارع کلزا بین 20 تا 30 درصد دچار خوابیدگی (ورس) شدند.
عباس اسدیان افزود: در این راستا کشاورزان برای دریافت خسارت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی معرفی شدند.

زورگیر گرفتار شد

خدابنده- فارس: فرمانده نیروی انتظامی خدابنده گفت: با تلاش ماموران انتظامی خدابنده، زورگیر رانندگان در دام پلیس گرفتار شد.
بهرامعلی خلیلی افزود: شخص ناشناسی که با کرایه کردن خودروها از شهر قیدار به مقصد روستاهای خدابنده از رانندگان زورگیری می‌کرد؛ توسط نیروهای انتظامی دستگیر و روانه زندان شد.
این مسئول ادامه داد: فرد متهم با پیشنهاد کرایه بالا خودروها را به روستاها برده و با سلاح سرد راننده را ترسانده و اقدام به زورگیری می‌کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده تصریح کرد: فرد متهم اعتراف کرد که علاوه بر این راننده، 3 راننده دیگر را کرایه و با زور از آنها مقداری پول و گوشی تلفن همراه گرفته است.