kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

خانواده 14 نفره سارقان جیب‌بر دستگیر شدند

خانواده ‍14 نفره فیوج که با تشکیل باندی اقدام به جیب‌بری می‌کردند در عملیات همزمان کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
پس از وصول اخبار و شکایت‌ها درباره وقوع سرقت‌های مشابه جیب‌بری در سطح شهر تهران به ویژه ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آر‌تی و مترو شهر تهران، شناسایی و دستگیری این گروه از سارقین در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز اقدامات پلیسی، کارآگاهان متوجه شدند که بیشتر این سرقت‌ها از سوی گروهی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار طایفه فیوج در قالب گروه‌های 2، و 3 و یا چهار نفره انجام می‌شود که طی آن، سارقین در مناطق پرتردد سطح شهر تهران به ویژه در مراکز تجاری و اقتصادی و همچنین زیارتی اقدام به سرقت می‌کنند.
با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده و انجام دیگر اقدامات پلیسی، 14 عضو یک گروه از طایفه فیوج که همگی دارای نسبت‌های نزدیک خانوادگی و فامیلی با یکدیگر داشتند به عنوان سارقین جیب بر ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آر‌تی، مترو و... مورد شناسایی قرار گرفتند. سرانجام با شناسایی تمامی اعضای گروه، مخفیگاه‌های تمامی آن‌ها در منطقه فداییان اسلام شناسایی و طی چند عملیات همزمان، هر 14 نفر آنها در تاریخ 24 فروردین دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.
سرهنگ کارآگاه محمد اشرافی معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعترافات سارقین دستگیر شده از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند خواست تا برای پی‌گیری شکایت خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند یا اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 51055391 در اختیار کارآگاهان قرار دهند.