kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

حوادث کوتاه از کشور


    
    مجروحیت 7 نفر در تندباد
کرج- ایرنا: وزش تند باد با سرعت 50 کیلومتر در ساعت استان البرز را درنوردید و سبب مصدومیت 7 نفر شد. مجروحان توسط امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند. 5 نفر از مصدومان مرد و 2 نفر دیگر زن هستند. این تندباد باعث سقوط چند درخت، تیرچراغ‌برق و تابلوهای تبلیغاتی شد. این حوادث در گرمدره، محمدشهر، مشکین‌دشت، بلوار موذن و میدان حصارک کرج رخ داد.
قاتل خاموش قربانی گرفت
تبریز - خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ورزقان آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر گازگرفتگی زوج جوانی در روستای جوشین این شهرستان، ماموران انتظامی به همراه امدادگران اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. سرهنگ قاسم نظری افزود: با بررسی‌های صورت گرفته درمحل مشخص شد زن و شوهر 25 و 26 ساله‌ای هنگام استراحت در منزل بر اثر گازگرفتگی دچار خفگی شده و فوت کرده‌اند.
وی تصریح کرد: علت این حادثه انتشار گاز مونوکسید کربن از آبگرمکن دیواری داخل منزل بوده است.
کشف 650 کیلو تریاک
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ در این استان گفت: ماموران این فرماندهی طی 24 ساعت موفق شدند 650 کیلوگرم تریاک را در سطح استان کشف کنند. سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی  افزود: در این مدت 4 دستگاه خودرو توقیف و 12 نفر در این رابطه دستگیر شدند. وی گفت: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
انحراف اتوبوس
شیراز- ایرنا: روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس اعلام کرد: انحراف اتوبوس از مسیر در جاده مرودشت-شیراز تلفات جانی نداشت اما هشت مصدوم برجای گذاشت.
این حادثه ساعت چهار و 17 دقیقه سه‌شنبه به مرکز اورژانس 115 مرودشت گزارش شد و امدادگران به محل حادثه اعزام شدند.
مصدومان این حادثه برای درمان به بیمارستان شهید مطهری شهر مرودشت منتقل شدند. علت این حادثه اعلام نشده است.
سارقان 12 کیلو طلا در دام پلیس
مراغه- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مراغه گفت: باند 4 نفره سارقان طلافروشی در این شهر توسط ماموران آگاهی مراغه دستگیر شدند. سرهنگ رضا اصلانی‌فر اظهار داشت: اعضای این باند سال گذشته 12 کیلو طلا و جواهر را از یک مغازه طلافروشی در بازار مراغه سرقت کرده بودند که پس از گذشت چند ماه در دام پلیس گرفتار شدند. وی گفت: در این رابطه 2 مالخر شناسایی و دستگیر و افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
انبار کالای قاچاق لو رفت
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی قائم‌شهر گفت: ماموران این فرماندهی از فروش انواع مکمل‌های انرژی‌زا غیرمجاز در قائم‌شهر مطلع شدند و بررسی موضوع در دستور کار آنان قرار گرفت. سرهنگ محمدولی مرادی افزود: ماموران با شناسایی انبار نگهداری مکمل‌های انرژی‌زا غیرمجاز با حکم قضایی آنجا را مورد بازرسی قراردادند و موفق شدند یک هزار و 850 عدد قرص و 15 کیلوگرم پودر نیروزا کشف کنند.
وی با بیان اینکه ارزش کالای مکشوفه 50 میلیون ریال برآورد شده است اظهار داشت: در این ارتباط یک نفر دستگیر و کالای توقیفی تحویل سازمان‌ فروش اموال تملیکی شد.
بازداشت معلم متخلف
جیرفت - ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبارجنوب گفت: معلم متخلف که اقدام به تنبیه شدید بدنی دانش‌آموز کلاس دوم دبستان کرده بود به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی و کودک‌آزاری بازداشت شد. سهراب سالاری افزود: در حال حاضر دانش‌آموز صدمه دیده به پزشکی قانونی معرفی شده و رسیدگی به این پرونده با قید فوریت در حال انجام است.روز شنبه 26 فروردین‌ سال جاری دانش‌آموز کلاس دوم ابتدایی مدرسه فقاهت ریگ بحرین واقع در روستای بحرین از توابع شهرستان رودبارجنوب به علت کاهلی در انجام تکالیف درس ریاضی از سوی معلم خود توسط یک خط‌کش آهنی مورد تنبیه شدید بدنی قرار گرفته بود.مرکز شهرستان رودبارجنوب در 330کیلومتری جنوب کرمان است.
حمله به قرق‌بان
گرگان - ایرنا: قرق‌بان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان هنگام انجام وظیفه در پارک جنگلی قرق گرگان با ضربه تبر مهاجم ناشناس از ناحیه سر مجروح شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: قرق‌بان مصدوم در فاصله کوتاهی بعد از مجروح شدن به مرکز فوریت‌های پزشکی بیمارستان 5 آذر گرگان منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.
ابوطالب قزلسفلو افزود: اظهارنظر در خصوص میزان صدمه وارده نیازمند معاینات بیشتر است ولی به نظر نمی‌رسد جان قرق‌بان در خطر باشد.
وی ابراز داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته ضارب نیز شناسایی و اقدامات قضایی برای دستگیری این فرد متخلف و دشمن طبیعت در دست انجام است.
محموله تریاک به تهران نرسید
یزد- خبرنگار کیهان: معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ماموران این فرماندهی با برپایی ایست و بازرسی در محورهای خروجی یزد به دو دستگاه خودروی پژو پارس مشکوک و آنها را متوقف ساختند. سرهنگ محمود میرحسینی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها 536 کیلوتریاک و 3 قاچاقچی را دستگیر کردند. وی با بیان اینکه مواد افیونی از جنوب‌شرق کشور به مقصد تهران بارگیری شده بود اظهار داشت: افراد دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شدند.
مسمومیت 37 دانش‌آموز
بندرعباس - خبرگزاری تسنیم: 37 دانش‌آموز یک دبستان پسرانه در بندرعباس دچار مسمومیت شدند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: 22 نفر از این دانش‌آموزان به بیمارستان کودکان و 15 نفر دیگر به بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) بندرعباس اعزام شدند. محمد غریب‌زاده علت این مسمومیت را به بعد از انجام بررسی‌های لازم موکول کرد.
آتش‌ به جان جنگل افتاد
یاسوج- خبرگزاری تسنیم: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی منطقه لار باشت با تلاش نیروهای این یگان مهار شد. محمد رحیم برزمند با بیان اینکه حریق مزبور 24 ساعت ادامه داشت تصریح کرد: در این آتش‌سوزی 3 الی 4 هکتار از مراتع منطقه از بین رفت. وی علت بروز این حادثه را عامل انسانی دانست.
واژگونی مرگبار
رشت- ایرنا: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از فوت دو نفر و مصدومیت یک نفر دیگر به دلیل واژگونی خودرو در رودخانه کیسم آستانه اشرفیه خبر داد.
مهدی ولی‌پور افزود:  در این حادثه که در منطقه لات کیسم آستانه اشرفیه اتفاق افتاد، امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان گیلان 2 سرنشین خودرو را که به علت خفگی فوت کرده بودند، از رودخانه بیرون آوردند. وی اظهار داشت: یک نفر دیگر از سرنشینان این خودرو نیز به دلیل مصدومیت در محل حادثه توسط امدادگران مداوا شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان یادآور شد: هر سه نفر از سرنشینان این خودرو خانم، دانشجو و گیلانی بودند.