kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

کشف یک هزار و 286 کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان و یزد

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف 750 کیلو گرم مواد مخدر در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان خبر داد.


احمد طاهری گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان «خاش» و پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان باندی که به صورت مسلحانه و با استفاده از خودروهای تیزرو اقدام به انتقال مواد مخدر از مرزها به عمق استان می‌کرد شناسایی شد.
وی افزود: اعضای این باند مسلح، شب یک‌شنبه با 2 دستگاه خودروی 405 در محورهای فرعی شهرستان «خاش»، گرفتار کمین یگان‌های عملیاتی پلیس شدند و با آنها به صورت مسلحانه درگیر شدند.
 طاهری با اشاره به حدود نیم ساعت درگیری مسلحانه شدید، گفت: قاچاقچیان که توان مقابله با آتش پر حجم ماموران را نداشتند با به جا گذاشتن خودروهای حامل مواد مخدر و استفاده از تاریکی شب از منطقه متواری شده و ماموران در پاکسازی منطقه درگیری 750 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از تلاش ماموران برای دستگیری این قاچاقچیان خبر داد.
همچنین معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان یزد از کشف و ضبط 536 کیلوگرم تریاک توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این استان خبر داد.
سرهنگ محمود میرحسینی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با تشکیل یک تیم عملیاتی و برقراری تور ایست و بازرسی در محورهای خروجی یزد، دو دستگاه خودروی سواری پارس را برای بازرسی متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودروها این میزان تریاک را کشف و سه متهم را نیز دستگیر و به دادسرا معرفی کردند.این مسئول انتظامی اظهار داشت: قاچاقچیان، موادمخدر را از جنوب شرق کشور بارگیری و قصد انتقال آن به پایتخت را داشتند که توسط پلیس استان دستگیر شدند.