kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
وضعیت اتحادیه عرب به روایت دبیر کل اتحادیه عرب:

نیمی از آوارگان جهان، عرب هستند/5 کشور عربی طی 4 سال نابود شدند!

دبیر کل اتحادیه عرب با اشاره به وضعیت وخیم حاکم بر کشورهای عربی اعلام کرد که 50 درصد از آوارگان در جهان از کشورهای عربی هستند و 5 کشور عربی نیز طی چند سال گذشته نابوده شده‌اند.


دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که این اتحادیه به دلیل «نابودی برخی کشورهای عربی» ظرف شش سال اخیر، «سخت‌ترین دوره» خود را تجربه می‌کند. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المنار، «احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب که در مراسم دانشکده پژوهش‌های اقتصادی و علوم سیاسی دانشگاه اسکندریه و به مناسبت گذشت 72 سال از تأسیس این اتحادیه سخن می‌گفت افزود: «ما بسیار ناراحت هستیم که 50 درصد آوارگان جهان عرب هستند.» اظهارات «ابوالغیط» در مورد اتحادیه عرب و کشورهای عربی در حالی است که تروریسم مورد حمایت برخی از همین کشورهای عربی در چند سال گذشته صد‌ها هزار نفر از مردم سوریه و عراق را به کام مرگ فرستاده است و آل‌سعود نیز در یمن هزاران غیرنظامی را به شهادت رسانده است. اتحادیه عرب نیز در برابر این مشکلات و فجایع یا سکوت کرده است یا به صورت مستقیم و غیر مستقیم از تروریست‌های تکفیری حمایت کرده است.
«ابوالغیط» در ادامه به «نابودی سوریه» اشاره کرده و گفته: «بازسازی سوریه به 900 میلیارد دلار نیاز دارد. هم‌اکنون 11 میلیون آواره سوری در جهان وجود دارند... این کشورهای عربی هستند که نابود شده‌اند مثل عراقی که از تروریسم و جنگ‌های داخلی رنج برده است. در یمن نیز تروریسم ظاهر شده و بیماری‌هایی مثل فلج اطفال شیوع پیدا کرده‌اند.» البته وی هیچ اشاره‌ای به عاملان این وضعیت نکرد.ابوالغیط این را هم گفت که «سه میلیون کودک سوری به مدرسه نرفته‌اند و این مسئله خطرناکی است که بعدا به پیوستن این کودکان به گروه‌های تروریستی کمک خواهد کرد.»جهان عرب اکنون در حالی درگیر جنگ و تروریسم است که منبع اصلی این وضعیت، وهابیتِ آل‌سعود است. در این مسیر نیز برخی کشورهای عربی به طمع رسیدن به دلارهای نفتی آل‌سعود یا در برابر اقدامات جنگ طلبانه عربستان در منطقه سکوت کرده‌اند و یا عملا در کنار این کشور هستند. اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج‌فارس نیز عملا به محفلی برای قدرت‌نمایی دلارهای عربستان تبدیل شده است.