kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

پیونگ یانگ: با یک حمله ساده ناو هواپیمابر آمریکا را غرق می‌کنیم

کره شمالی بار دیگر ضمن تاکید بر آمادگی خود برای نشان دادن قدرت نظامی، اعلام کرده قادر است با یک حمله ساده ناو هواپیمابر «کارل وینسون» آمریکا را به قعر دریا بفرستد.


کره شمالی روز گذشته نیز به تهدیدهای آمریکا واکنش نشان داده و گفته حاضر است برای نشان دادن قدرت نظامی‌اش، به ناو هواپیمابر آمریکایی حمله کند. روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کره‌شمالی در همین رابطه با انتشار مطلبی نوشته: نیروهای انقلابی ما آماده غرق کردن ناوهواپیمابر هسته‌ای آمریکا با یک حمله ساده هستند. ارتش ما برای نشان دادن قدرت واقعی خود آماده است.» ناو هواپیمابر «کارل وینسون» آمریکا به همراه ۲ فروند ناوشکن ژاپنی در حال انجام مانور مشترک در اقیانوس آرام است. مشرق در این باره به نقل از رویترز نوشته:  رئیس‌جمهور آمریکا موضع سختگیرانه‌ای را در قبال کره شمالی اتخاذ کرده و تاکید نموده که حاضر است بدون کمک چین مسئله هسته‌ای و موشکی کره شمالی را حل و فصل کند. «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز در سخنانی تاکید کرده کلیه گزینه‌ها برای حمله به کره شمالی نیز روی میز است. کره شمالی نیز طی ماه‌های اخیر بارها آزمایش‌های موشکی انجام داده و اعلام کرده که برنامه هسته‌ای‌اش تنها برای دفاع از خود می‌باشد و نسبت به حمله اتمی به آمریکا برای پاسخگویی به هرگونه اقدام تجاوزکارانه نیز هشدار داده است. «پیونگ یانگ» این را هم گفته که به دنبال تولید موشک‌های دوربرد با قابلیت حمله به خاک آمریکا است.
پیونگ یانگ همچنین دو متحد آمریکا در منطقه یعنی «کره جنوبی» و «ژاپن» را هم تهدید به حمله هسته‌ای کرده است. در روزهای اخیر برخی از نمایندگان مجلس حزب حاکم ژاپن از شینزو آبه نخست وزیر خواستند تا نیروهای مسلح این کشور را به تجهیزات نظامی مورد نیاز برای مقابله پیشدستانه با حمله احتمالی کره شمالی مجهز کند. ناظران منطقه‌ای می‌گویند حضور ناوگان جنگی آمریکا در آب‌های شبه جزیره کره‌شمالی سبب گسترش بحران و رویکرد نظامی در این منطقه شده است.