kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲

اعتصاب‌ها در فلسطین بالا گرفت/رژیم صهیونیستی دست به دامان محمود عباس شد

در پی بالا گرفتن اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نخست‌وزیر این رژیم از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست برای متوقف شدن این اعتصاب سراسری، خانواده‌ زندانیان را تحت فشار قرار دهد!


پس از اضافه شدن اسرای چند زندان دیگر صهیونیستی به اعتصاب سراسری اسرای فلسطینی و حضور گسترده مردم فلسطین در خیابان‌ها برای حمایت از این اعتصاب خبر رسیده، بنیامین نتانیاهو از رئیس تشکیلات خودگردان خواسته، خانواده اعتصابیون را تحت فشار قرار دهد.به گزارش پایگاه خبری عربی24 از رام‌الله، وی مدعی شد، مسئولان فلسطینی باید به آنچه که به گفته او تروریسم است مقابله کرده و پرداخت کمک‌های مالی به «تروریست‌ها و خرابکاران» را متوقف کنند!پیشتر سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی گفته بود اسرای فلسطینی باید منتظر عواقب این کارشان باشند. این در حالی است یک مسئول عالیرتبه در سرویس‌های اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین هم هشدار داده که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته با ادامه اعتصاب غذای اسیران و شروع انتقال اعتصاب‌کنندگان به بیمارستان، اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.
اسیران فلسطینی از 17 آوریل (28 فروردین) در اعتراض به وضعیت نامناسب خود در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. تاکنون 2000 نفر از اسرای فلسطینی به این اعتصاب پیوسته‌اند. این در حالی است که مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی طی روزهای گذشته شاهد اعتراض علیه رژیم صهیونیستی و اعلام همبستگی با اسیران فلسطینی بود.منابع فلسطینی می‌گویند، اشغالگران درصدد شکستن اراده اعتصاب‌کنندگان هستند ولی اسیرانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند تا رمق آخر خود به اعتصابشان ادامه می‌دهند. زیرا این اعتصاب غذا، سرنوشت‌ساز است و در عرصه بین‌المللی بازتاب خواهد داشت و باعث زنده نگه داشتن موضوع فلسطین خواهد شد.