kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
مجری طرح برق‌رسانی روستایی:

اولین کشوری هستیم که برق‌رسانی رایگان به روستاها داشت

مجری طرح برق‌رسانی روستایی توانیر با تاکید بر اینکه برق‌رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور پایان یافته است، گفت: ایران جزو اولین کشورهایی است که تمام روستاهای خود را به صورت رایگان برق‌رسانی کرده است.


ولی‌الدین مصلحتی شربیانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ایران جزو اولین کشورهایی است که تمام روستاهای خود را به صورت رایگان برق‌رسانی کرده است، گفت: در سال 95 برنامه برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار سکنه دائم در دستور کار دفتر برق روستایی کشور قرار گرفت که در ابتدای همان سال تعداد 580 روستای فاقد برق بالای 10 خانوار شناسایی شد، البته دفتر برق روستایی کشور در طی سال به طور مستمر نسبت به بازدید روستاهای سراسر کشور حتی در دورترین و صعب‌العبورترین نقاط اقدام کرد.
وی افزود: در سال 88 جشن پایان برق‌رسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور رقم خورد و هم‌اکنون جشن اتمام برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار کشور محقق می‌شود.
به گفته وی، از هفته دولت در سال 92 تا پایان سال 95 تعداد 2152 روستا با 32 هزار و 56 خانوار و با احداث 5942 کیلومتر شبکه برق از نعمت برق برخوردار شدند.
به هیچ کشوری برق مجانی صادر نمی‌کنیم
وزیر نیرو هم با بیان اینکه صادرات برق ایران در برخی سال‌ها به بیش از ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت رسید و در حال حاضر نیز به ۴ کشور همسایه صادرکننده خالص برق هستیم، گفت: ایران برق را مجانی به هیچ کشوری صادر نمی‌کند.به گزارش فارس، حمید چیت‌چیان در همایش بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی، اظهار داشت: در بخش صادرات برق نیز در برخی سال‌ها ما بیش از 11 میلیارد کیلووات ساعت برق به کشورهای مختلف صادر کرده‌ایم و در حال حاضر نیز به 4 کشور همسایه صادرکننده برق هستیم.