kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* مردم بهترین حالت مناظره را پخش زنده از رسانه ملی می‌دانند. مسئولان دولتی گویا فراموش کرده‌اند، این مردم هستند که برای کشورشان تصمیم می‌گیرند و این امر تنها با شفاف‌سازی و پخش زنده مناظرات ریاست جمهوری تحقق پیدا می‌کند والا شعارهای انتخاباتی 4 سال قبل هنوز بر زمین مانده است.
ذوالفقاری- تهران
* وقتی تلاش می‌کنند که مناظره‌های نامزدهای ریاست جمهوری غیر زنده پخش شود دلیل بر آن است که دولت نمی‌خواهد ضعف‌هایش برای مردم رو شود. اگر دولتی‌ها ریگی در کفش نداشتند از مناظره‌های زنده و قضاوت مردم براساس آن نمی‌هراسیدند.
6731---0912
* زمان آن رسیده است که دولت در مناظرات زنده پاسخگوی مطالبات مردم باشد. در این چهار سال در موضوع برجام، قراردادهای نفتی و... دولت همواره سانسور کردن را اجرا کرده است و حالا قصد دارد در بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور که سرنوشت 80 میلیون ایرانی به آن گره خورده است نیز برنامه ضبط شده را در رسانه ملی به تماشا بگذارد! پس مردم در نظر دولت در کجای انتخابات قرار دارند.
021-5843
* دولت در حالی شعار حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌دهد که صندوق ذخیره فرهنگیان بین 31 نفر به غارت رفت و یا حقوق‌های نجومی مدیران را توجیه و آنان را ذخیره نظام دانست. موارد متعدد دیگری هم وجود دارد که صدق وعده‌های جدید دولت را با چالشی جدی مواجه می‌کند.
9866---021
* اکثر مشکلات امروز کشور مربوط به تمرکز دولت روی مذاکرات بی‌ثمر هسته‌ای و دوران پسابرجام است. در حالی که بحث تولید و اشتغالزایی و حتی مبارزه با کالای قاچاق و یا منع واردات کالاهای مشابه داخلی می‌توانست جدای از تلاش برای رفع تحریم‌های ظالمانه غرب پیگیری و باعث شکوفایی در اقتصاد و تولید کشور شود. همت مسئولان برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بومی هیچ ربطی به مسائل منطقه و مذکرات هسته‌ای نداشت فقط تدبیر و شجاعت می‌خواست.
5997---081
*دل بستن به تعهدات فاقد ضمانت غربی‌ها، تنها وابستگی کشور به خارجی‌ها و اجازه دخالت آنان در امور داخلی کشورمان را سبب می‌شود. اقتصاد مقاومتی می‌تواند گامی بلند در جهت رسیدن به خودکفایی و حتی در دست گرفتن معادلات جهانی باشد.
2811---021
* چرا در صفحه اول رسانه‌های زنجیره‌ای حامی دولت، تیتری در حمایت از مردم و مطالباتشان دیده نمی‌شود؟ چرا بستر اصلی این رسانه، متمرکز شده است روی مجموعه‌ای که هنوز در پاسخ دادن به مطالبات مردم عاجزند؟ واقعاً اگر از نظر این رسانه‌ها مردم تعیین کننده نتیجه انتخابات هستند چرا از مردم نمی‌گویند؟!
2914---0912
* قانون خرید کالای آمریکایی دولت ترامپ یادآوری یک نکته مهم برای آمریکازدگانی است که بر طبل و شیپور واردات بی‌رویه می‌کوبند. واردات کالا توسط یک مافیای کثیف اقتصادی در ایران تولید داخلی را در آستانه مرگ حتمی قرار داده است. حتی ترامپ دیوانه هم می‌داند که حمایت از تولید داخلی پایه اصلی اقتصاد مقاومتی آمریکاست. ولی برخی از داخلی‌های دست‌اندرکار به خاطر منافع شخصی حاضر به فهم این واقعیت نیستند.
2811---021
* جالب است که اولین فردی که پیروزی اردوغان در رفراندوم اخیر را تبریک گفت آقای ظریف بودند و بعدی همان کسانی هستند که مدت‌هاست در منطقه جنایات متعددی را مرتکب شده‌اند! در حالی که همه می‌دانند ترکیه شعار دموکراسی می‌دهد اما در عمل به گونه‌ای دیگر است و با پیروزی این همه‌پرسی، دیکتاتوری در این کشور نهادینه‌تر شد و نقش مخرب ترکیه در منطقه را که سال‌هاست نگذاشته آتش فتنه و جنگ خاموش شود تقویت خواهد کرد.
5982---0914
* دولتمردان پاسخ دهند ماجرای ماهواره «شریف‌ست» که رئیس محترم سابق دانشگاه شریف بیان کرده‌اند، چگونه است؟ اگر واقعیت دارد چرا باید این ماهواره از گردونه خارج شود!
نیکنام
* با مشاهده صحنه کباب خوردن صهیونیست‌ها جلوی اعتصاب غذاکنندگان فلسطینی یاد آب خوردن فتنه‌گران در روز قدس جلوی مردم روزه‌دار در رمضان سال 88 افتادم. آن صهیونیست مشهور حق داشت فتنه‌گران سال 88 را سرمایه اسرائیل بداند.
5240---0911
* خواهرم مستمری‌بگیر تامین اجتماعی است. مسئولین مربوطه قول افزایش 14 درصدی را از ابتدای سال به آنها دادند ولی نه تنها افزایشی نداشته‌اند بلکه 11 هزار تومان هم نسبت به ماه قبل با کاهش حقوق روبه‌رو شده‌اند؟!
فراهانی
* دولت برای ساماندهی خودروهای شخصی مسافرکش آنها را به تاکسی تبدیل کرد ولی امروزه متاسفانه اکثر خودروهای شخصی با جولان در معابر و خیابان‌ها اجازه مسافرکشی را به تاکسی‌ها نمی‌دهند و اکثر تاکسی‌ها در خیابان خالی گردش می‌کنند. آیا کسی نیست به ساماندهی این وضع نابسامان تاکسی‌ها و خودروهای شخصی رسیدگی کند؟!
ارجمندی
* معلولان به 4 گروه تقسیم می‌شوند. خیلی شدید، شدید، متوسط و معمولی. من از نوع شدید هستم که متاهلم و دو فرزند هم دارم. ولی نه تنها سازمان بهزیستی مستمری برایم در نظر نگرفته بلکه متاسفانه یارانه‌ای هم برای ما منظور نشده است و یکی از شروط دریافت مستمری نیز دریافت یارانه اعلام شده است! از وزیر تعاون درخواست می‌شود برای حل مشکل یارانه معلولین شدید مساعدت نمایند تا حداقل پول خرید نان خالی خود را داشته باشند!
1280---0911
* بانک [....] زاهدان شعبه هامون برای تأخیر قسط 180 هزار تومانی یک وام با آبروی ضامن بازی کرده چرا این برخورد را با بدهکاران هزار میلیاردی خود نمی‌کنند؟
1713---0915
* مأموران بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان پس از معاینه اعلام می‌کنند که به والدین خود اعلام کنید تا شما را به دندانپزشکی ببرند، رسانه ملی هم تبلیغ می‌کند بعد به بیمارستان که مراجعه می‌کنی برای شما نوبت سال بعد را می‌دهند! این یعنی طی این مدت دندانهای بیشتری از بیمار فاسد شود!
طاهری- ملایر
* در سال 1391 پروژه مرکز مشاوره ملی سلامت با حمایت ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) و با بهره‌گیری از فارغ‌التحصیلان گروه پزشکی به صورت شبانه‌روزی شروع به فعالیت کرد و به عنوان اولین و بزرگ‌ترین مرکز دولتی رایگان به منظور ارائه مشاوره تلفنی برای قشر محروم با شماره 8999 و با زیرساخت منحصر به فرد و هزینه بسیار تأسیس شد ولی چندی پیش این مرکز به وزارت بهداشت واگذار و اکنون بعد از 5 سال تعطیل شد! به این ترتیب علاوه بر محروم نمودن مردم از این خدمات در ابتدای سال 1396 که امام خامنه‌ای آن را سال تولید و اشتغال برای جوانان نامیدند،تعداد زیادی از همکاران گروه پزشکی و پیراپزشکی بیکار شدند. این است عملکرد دولتمردان ما؟!
نوری
* چرا لوازم یدکی خودروهای داخلی این قدر گران شده است؟ آینه بغل سمند پنجاه هزار تومان بود به 65 هزار تومان افزایش یافته است!.
6331---0912
 پاسخ سازمان راهداری وحمل‌و‌نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی
در پاسخ به پیام مندرج در روزنامه در تاریخ 96/1/16 با عنوان «عوارض آزادراه‌ها»، به آگاهی می‌رساند تعدیل نرخ عوارض آزادراه‌های کشور دارای روال قانونی مشخصی است و در آزادراه‌های دولتی به صورت دوره‌ای توسط شورای اقتصاد و در آزادراه‌های مشارکتی به صورت سالیانه با پیشنهاد شرکت‌های آزادراهی بهره‌بردار و پس از بررسی و تصویب توسط کمیته تعدیل نرخ‌های وزارت متبوع به شرکت‌های آزادراهی جهت اجرا ابلاغ می‌شود و آخرین دوره افزایش نرخ‌ها برای آزادراه‌های دولتی، مهرماه 1393 و برای آزادراه‌های مشارکتی شهریور ماه 1395 بوده است.
شایان ذکر است آزادراه کرج- قزوین دولتی بوده و در حال حاضر نرخ عوارض برای خودروی سواری مطابق مصوبه مورخ 93/7/29 شورای اقتصاد، مبلغ 5/000 ریال می‌باشد. همچنین آزادراه‌های مشارکتی نظیر قم- گرمسار، تهران- شمال (منطقه4)، ساوه- سلفچگان در چارچوب قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پول کشور و آیین‌نامه اجرایی مربوطه با سرمایه‌گذاری طرف‌های مشارکت با دوران مشارکت مشخصی احداث شده‌اند که باید اصل و فرع سرمایه‌گذاری‌ها در مدت زمان معین مستهلک گردد لذا تعدیل نرخ هر یک از آزادراه‌های مشارکتی تابع شرایط قرارداد هر یک از شرکت‌های مربوطه بوده و براساس مدت زمان دوران مشارکت، میزان سرمایه‌گذاری، میزان تردد و... متفاوت است، بنابراین نرخ هر آزادراه متفاوت از آزادراه دیگر بوده و باید و در راستای بازگشت به موقع سرمایه‌گذاری طرف مشارکت و عدم تأخیر در آن، به صورت سالیانه مطابق مفاد قرارداد مربوطه افزایش یابد.»