kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱

تئاتر بچه‌های مسجد از آرامگاه فرج‌الله سلحشور آغاز شد(اخبار ادبی و هنری)

جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از روز گذشته با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر کشور بر مزار مرحوم فرج‌الله سلحشور کار خود را آغاز کرد.


این مراسم، با بزرگداشت کارگردان فقید سریال‌های «یوسف پیامبر» و «مردان آنجلس» برگزار شد و هنرمندان و برگزار‌کنندگان جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد، به پاس خدمات فرج‌الله سلحشور به فرهنگ و هنر دینی و با توجه به اینکه سلحشور نیز فعالیت هنری خود را از مسجد آغاز کرد، روز شنبه دوم اردیبهشت بر آرامگاه این کارگردان در امامزاده خاتون باغ‌فیض حضور یافتند.كوروش زارعی مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری در آیین افتتاح جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت: می‌خواهیم تئاتر خوراك روزانه مردم باشد. اگر جامعه مردمی هر روز با تئاتر همراه باشد، قطعاً نیاز و الزام حضور تئاتر در زندگی خود را درك خواهند كرد.
وی افزود: ما اگر بتوانیم تئاتر را در زندگی مردم نهادینه كنیم و جایگاه آن را استحكام بخشیم، گامی مهم در راستای ضرورت فرهنگی هنری كشور برداشته‌ایم‌. با این كار ما تربیت مخاطب كرده‌ایم. بعدها همین مردم مخاطب حرفه‌ای تئاتر خواهند شد و به اقتصاد هنر تئاتر كمك خواهند كرد.
گفتنی است؛ این مراسم با نثار گل بر مزار مرحوم فرج‌الله سلحشور و شهدای گمنام مدفون در آستان مقدس امامزادگان سید جعفر و حمیده خاتون (از نوادگان امام موسی بن جعفر) واقع در باغ فیض برگزار شد. هنرمندانی چون حمید حمزه‌زاده، حسینعلی‌شوندی، محمود صابری، سعید نجفیان، توحید معصومی، ایوب آقاخانی و نیز تعدادی از هنرمندان جوان تئاتر و گروه‌های تئاتر مسجدی در این مراسم حضور داشتند.
دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد تا پنج اردیبهشت‌ در مساجد و مدارس دخترانه منتخب شهر تهران برگزار می‌شود.