kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

ارتش رژیم صهیونیستی تظاهرات حمایت از اسرای فلسطینی را سرکوب کرد

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی در شهرهای مختلف فلسطین با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌هایی که در حمایت از اسرای اعتصاب‌کننده در زندان‌های رژيم صهیونیستی برگزار شده بود، با نظامیان تا دندان مسلح اسرائیل درگیر شدند.


روز جمعه هزاران نفر از شهروندان فلسطینی با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌هایی بر حمایت خود از اسرا تاکید و نماز جمعه را در مراکز شهرهای فلسطین و در چادرهای «همبستگی» و «تحصن» اقامه کردند.
ارتش رژیم صهیونیستی نیز با شلیک گلوله‌های جنگی و پلاستیکی و بمب‌های صوتی و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت شهروندان فلسطینی، تظاهرات آنها را سرکوب کرد. هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ده‌ها شهروند فلسطینی در این درگیری‌ها خبر داده است.
بیش از 1500 اسیر فلسطینی از روز دوشنبه 17 آوریل(27 فروردین) که مصادف با روز اسیر فلسطینی است، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند. این اعتصاب پس از آن صورت گرفت که مذاکرات نماینده اسرا با مسئولان اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی برای بهبود وضعیت اسرا به نتیجه نرسید. از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی از پیوستن گروهی جدید از اسرای فلسطینی به این اعتصاب غذای سراسری خبر داده‌اند.
به گزارش تسنیم، در ششمین روز از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، اسرای بخش 11 زندان صحرایی «نفحه» نیز به این اعتصاب پیوستند.زندان صحرایی نفحه مخصوص آن دسته از اسرایی است که به مجازات‌های سنگین و حبس ابد محکوم شده‌اند. این در حالی است که صهیونیست‌های افراطی با هدف تضعیف روحیه اسیران فلسطینی که اعتصاب غذا کرده‌اند و وادار کردن آنان به شکستن اعتصاب خود، نزدیک یکی از زندان‌های اسرائیل مراسم «پخت کباب» برگزار کردند!