kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

اخبار کوتاه از فوتبال


خداحافظی برهانی از دنیای فوتبال
مهاجم پیشین استقلال از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. آرش برهانی که پس از 9 سال بازی کردن در استقلال در فصل جاری جایی در لیست علیرضا منصوریان نداشت، تصمیم گرفت از دنیای فوتبال خداحافظی کند. مهاجم پیشین استقلال در فصل جاری راهی پیکان شد، اما به علت مصدومیت از ترکیب دور و نیم فصل تصمیم گرفت از این تیم جدا شود. برهانی سال 86 و زمان سرمربیگری مرحوم ناصر حجازی به استقلال پیوست. او در سال دوم حضورش در استقلال آقای گل شد.
فرکی: فعلا درباره تمدید قرارداد صحبت نمی‌کنم
سرمربی تیم فوتبال سایپا می‌گوید تیمش در برابر صنعت نفت آبادان به دنبال کسب پیروزی است. حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال سایپا در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر صنعت نفت آبادان، اظهار کرد: وضعیت تیمی ما در جدول رده‌بندی چندان خوب نیست. قهرمان لیگ هم پیشاپیش بر خلاف دوره‌های گذشته مشخص شده بود، اما همچنان در انتهای جدول حساسیت وجود دارد. چهار تیم در اواخر جدول تلاش می‌کنند که از سقوط فرار کنند. وی افزود: ما در بازی پیش‌رو به دنبال پیروزی هستیم. رویارویی با صنعت نفت یک بازی نزدیک است، زیرا ما در جدول رده‌بندی فقط مقدار کمی با یکدیگر فاصله داریم و به دنبال این هستیم که ماندنمان را قطعی کنیم. وی درباره قرارداد خود با مدیریت باشگاه و اینکه صحتبی برای تمدید قرارداد داشته است یا خیر، گفت‌: فعلا تمرکز کافی ندارم که درباره این مسئله صحبتی کنم. دوست دارم همیشه در زمان خودش درباره کاری که می‌خواهم انجام دهم فکر کنم. باشگاه تا به امروز از من حمایت کرده است. سایپا با مدیریت آقای درویش آینده خوبی را پیش‌رو خواهد داشت. فعلا به دنبال این هستیم که در سه بازی آینده به پیروزی برسیم.
بسته شدن پرونده سپاهان در فیفا
پرونده بدهی تیم فوتبال سپاهان با مصالحه این باشگاه با بازیکن برزیلی سابق زردپوشان بسته شد.مارسیو هنریکه مایا پاسوس، هافبک برزیلی سابق سپاهان که در نیم فصل لیگ سیزدهم با قراردادی به مدت یک و نیم فصل به تیم زردپوش اصفهانی پیوست به خاطر بدهی که به وی ایجاد شد مشکلاتی را برای سپاهان در مسیر جذب بازیکنان خارجی ایجاد کرد.نکته قابل توجه اینکه اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در نشست خبری پایان سال گذشته از وجود یک پرونده بدهی به بازیکنان خارجی برای سپاهان خبر داد که بعدها مشخص شد سپاهانی‌ها به هنریکه بدهکار هستند. با این حال از باشگاه اصفهانی خبر می‌رسد با پرداخت بدهی به هنریکه و مصالحه با این بازیکن، پرونده سپاهان در فیفا بسته شده و دیگر خطری پنجره نقل و انتقالات اصفهانی‌ها را تهدید نمی‌کند. در این صورت اگر بازیکن خارجی در لیست سرمربی فصل بعد سپاهان قرار داشته باشد، سپاهانی‌ها مشکلی برای جذب وی نخواهند داشت.
میثاقیان: هم ما هم رقبا یک ثانیه هم حق اشتباه نداریم
سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان گفت: بازی‌ها حساس و شرایط تیم‌ها سخت‌شده به همین خاطر ما و رقبایمان حتی یک ثانیه هم حق اشتباه نداریم. اکبر میثاقیان در خصوص آخرین شرایط سیاه‌جامگان قبل از بازی با پیکان اظهار داشت: واقعا در این چند روز خیلی فکر می‌کردم که چطور سیاه‌جامگان تیمی به این خوبی دارد و باورم نمی‌شد که در این 5 بازی‌ بازیکنانم خوب بازی کنند. سرمربی سیاه‌جامگان تاکید کرد: تیم‌های دیگر هم همین شرایط را دارند ولی خوشبختانه شرایط ما بهتر شده و باشگاه جفت وجورتر شده و به بچه‌ها هم کمک کرده‌اند. فقط امیدوارم امام رضا(ع) کمک کند که تیم ما بماند چون هر جا در کوچه و خیابان می‌روم مردم از من سؤال می‌کنند که اکبرآقا آیا تیم را نگه می‌داری یا خیر. من هم جواب می‌دهم توکل به خدا و امام رضا. خدا کند شرمنده این مردم نشویم.میثاقیان در خصوص اینکه با شکست هفته گذشته پیکان و نتایج این تیم در هفته‌های اخیر کار سیاه‌جامگان سخت است، گفت: اینها شیرینی فوتبال است.کار ما مقابل همه تیم‌ها سخت است نه فقط پیکان. تیم شخصی است و عباسی از ابتدای فصل خیلی سختی کشید. اگر پول بدهد بد است و اگر ندهد هم بد است. فقط خدا کند با این همه مشقت سیاه‌جامگان در لیگ بماند.
سفر قطعی تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال به ازبکستان
سرمربی تیم ملی زیر۲۰ سال گفت: بر اساس پیگیری من با کمیته فوتسال سفر به ازبکستان قطعی شده و یکشنبه وقت سفارت داریم.علی صانعی در مورد اینکه گفته می‌شود سفر تیم ملی زیر ۲۰ سال به ازبکستان لغو شده است گفت: من اطلاعی ندارم مبنی براینکه این سفر لغو شده باشد و نمی‌دانم این خبر از کجا آمده است.ولی براساس پیگیری من با کمیته فوتسال این سفر پابرجاست، ما فرم سفارتخانه را هم پر کردیم و یکشنبه قرار است در سفارت جهت ویزا اقدام کنیم.
استیلی: تمدید قرارداد ۵ ساله برانکو یک حرف احساسی است
سرمربی پیشین پرسپولیس معتقد است که این تیم پتانسیل شکست دادن الهلال و الوحده امارات را دارد. حمید استیلی درباره شرایط پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ برتر و شانس این تیم برای موفقیت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: متأسفانه پرسپولیس در بازی قبلی دو امتیاز حساس در تهران از دست داد و کار صعود این تیم سخت شد. حالا پرسپولیس باید الهلال و الوحده را شکست بدهد که این کار سختی است. البته پرسپولیس پتانسیل گرفتن شش امتیاز از این دو بازی را دارد و نباید ناامید شود.وی ادامه داد: نکته مهم غیبت سروش رفیعی و سیدجلال حسینی است. پست حسینی یک پست کلیدی محسوب می‌شود و باید دید کدام بازیکن جانشین سیدجلال خواهد شد. پرسپولیس کار سختی مقابل الهلال دارد، ولی امیدوارم در این بازی سه امتیاز را بگیرد. استیلی در خصوص موضوع تمدید قرارداد پنج‌ساله برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس تصریح کرد: در این زمینه نباید احساسی عمل کرد. بحث قرارداد پنج‌ساله با برانکو یک حرف و کار احساسی است، ولی اگر این قرارداد دو یا سه سال تمدید شود طبیعتا یک تصمیم منطقی گرفته شده است.
عنایتی: مربیگری در استقلال جذاب است
بازیکن - مربی تیم فوتبال صبای قم مربیگری در تیمی چون استقلال را جذاب توصیف کرد.رضا عنایتی در واکنش به طرح شایعه مربیگری‌اش در استقلال و اینکه می‌گویند در این خصوص با منصوریان صحبت کرده است، گفت: من تا الان با منصوریان یا فرد دیگری در استقلال در این خصوص صحبت نکرده‌ام. آینده هم قابل پیش‌بینی نیست و فعلاً در صبا فعالیت می‌کنم.بازیکن - مربی تیم فوتبال صبای قم در ادامه تأکید کرد: استقلال تیم محبوب من است و مربیگری در این تیم برایم جذاب و دوست‌داشتنی است. طبیعتاً دوست دارم این اتفاق را تجربه کنم، ولی در این خصوص هیچ بحثی مطرح نشده و کسی هم با من در این زمینه صحبت نکرده است.وی در خصوص وضعیت فعلی صبا و بازی بعدی تیمش با سپاهان گفت: بازی سختی مقابل تیم باکیفیت سپاهان داریم، اما در خانه باید سه امتیاز را بگیریم. سرنوشت ماندن در لیگ برتر دست خودمان است و امیدوارم نتایج خوبی بگیریم و در نهایت در لیگ برتر بمانیم.
اولیویرا در سپاهان ماندنی شد
دروازه‌بان برزیلی سپاهان قراردادش را با این تیم تمدید کرد. لی اولیویرا دروازه‌بان برزیلی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با نظر زلاتکو کرانچار قراردادش را برای یک فصل دیگر با طلایی پوشان اصفهانی تمدید کرد. این‌ در حالی است که هنوز تکلیف کرانچار برای فصل آینده مشخص نشده و این مربی در حالی که قرارداد ندارد، آغاز به بستن تیمش کرده است. محسن طاهری، مدیرعامل باشگاه سپاهان پیش از این از احتمال تمدید قرارداد کرانچار در صورت رضایت از این مربی در سه بازی باقی‌ مانده پایان فصل خبر داده بود.