kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
رئیس ‌فدراسیون جودو:

فعلا دنبال کسب نتیجه نیستیم


رئیس ‌فدراسیون جودو با بیان این که در این رشته در سال‌های گذشته پشتوانه‌سازی صورت نگرفته است گفت: هدف ما از حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی کسب تجربه و آزمون نفرات جوان برای تشکیل یک تیم ملی قدرتمند است. خلاصه‌ای از تازه‌ترین صحبت‌های درخشان در ادامه می‌آید:
* برخی افراد بدون این که اطلاع دقیقی از اوضاع و احوال جودو داشته باشند و اولویت و اهداف ما را بدانند دست به انتقاد می‌زنند. برنامه‌ریزی اصلی ما بر اساس کسب تجربه جودوکاران جوان و تشکیل یک تیم ملی قوی در آینده است. تمام سعی ما این است که این افراد را با حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی مورد محک قرار دهیم تا در نهایت بهترین‌ها برای حضور در تیم‌های ملی انتخاب شوند. برای این که بتوانیم از جودوکاران‌مان ارزیابی خوبی داشته باشیم و هم‌چنین آنها صاحب تجربه بیش‌تر شوند به این دو تورنمنت اعزام شدند و با توجه به این موضوع به اعتقاد من در گام نخست به اهداف‌مان رسیدیم. البته حضور این جودوکاران نکات منفی نیز داشت و از برخی از آنها انتظار می‌رفت که نتایج بهتری را کسب کنند اما ضعیف ظاهر شدند.
* قرار است جودوکاران را در دو گروه به مسابقات باکو و ازبکستان اعزام کنیم. هدف ما کسب یک یا دو مدال نیست، قاطعانه می‌گویم نباید فریب چند مدال را بخوریم و فکر کنیم که عملکرد خوبی داشته‌ایم. متاسفانه سال‌های قبل این اتفاق برای جودوی ما افتاد و با یک یا دو مدال سرخوش شدیم اما نتایج پس از آن در رویدادهای مهم نشان داد که کاملا برنامه‌ریزی اشتباهی صورت گرفته است.
* ما فعلا دنبال نتیجه نیستیم بلکه در حال ساختن تیمی هستیم که در اوزان مختلف صاحب چند جودوکار باشد تا در آینده با تشکیل یک تیم ملی قدرتمند که در هر وزن چند جودوکار خوب داشته باشد به دنبال کسب نتایج در رقابت‌های بین‌المللی باشیم.
* دو روز پیش یک مربی اوکراینی به ایران آمد و در حال حاضر در تمرینات تیم‌های ملی جوانان و امید حضور دارد تا مورد ارزیابی قرار گیرد. قصد داریم این مربی اوکراینی را با دقت مورد آزمایش قرار دهیم تا اگر مشاهده کردیم می‌تواند به جودوی ما کمک کند او را استخدام کنیم. او رزومه خوبی دارد اما باید ببینیم در عمل چه دستاوردی برای جودوی ایران خواهد داشت. یک هفته تا ۱۰ روز این موضوع را بررسی می‌کنیم و اگر به این نتیجه رسیدیم که او کارآزموده است با وی قرارداد خواهیم بست.