kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
مدیرعامل ستاد دیه استان خبر داد

آزادی 268 نفر از زندانیان استان همدان در سال گذشته

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی 268 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سال گذشته با مساعدت ستاد دیه خبر داد.


همدان- خبرنگار کیهان:

یدالله روحانی‌منش با بیان اینکه آزادی زندانیان در سال 95 نسبت به سال 94، 40 درصد افزایش را نشان می‌دهد، گفت: کل بدهی مددجویان،‌205 میلیارد و 795 میلیون ریال بوده است.
وی افزود: از کل زندانیان آزاد شده توسط این ستاد، 32 نفر محکومیت‌های دیه و 236 نفر محکومیت‌های مالی، مهریه و نفقه داشته‌اند.
روحانی‌منش با اشاره به اینکه از بین افراد مورد مساعدت، 260 نفر مرد و 8 نفر زن بوده‌اند، تصریح کرد: طی ارتباط با شرکت‌های بیمه و پیگیری‌های انجام شده، مبلغ 17 میلیارد و 852 میلیون ریال از کل مبلغ بدهی از طریق شرکت‌های بیمه پرداخت شده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان اظهار داشت: با ارسال پرونده‌های دیه واجد شرایط به صندوق تامین خسارت‌های بدنی، مبلغ 32 میلیارد و 966 میلیون ریال برای مددجویان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: مبلغ 22 میلیارد و 822 میلیون ریال نیز به صورت اعسار به تقسیط، تامین و پذیرفته شده است.
روحانی‌منش با اشاره به اینکه تعداد 26 نفر از محکومین دیه و مالی از طریق مشاوره آزاد شده‌اند، ابراز داشت: مبلغ 8 میلیارد و 249 میلیون ریال از کل بدهی، از سوی خود مددجویان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه با پرداخت مبلغ 75 میلیارد و 29 میلیون ریال به صورت اخذ گذشت از شکات توسط ستاد دیه پرداخت شده، ابراز داشت: مبلغ 7 میلیارد و 612 میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض از منابع استانی برای آزادی مددجویان پرداخت شده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه مبلغ 20 میلیارد و 633 میلیون ریال نیز به صورت وام بانکی پرداخت شده، افزود: مبلغ 20 میلیارد و 630 میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض برای پرونده‌های مالی ودیه پرداخت شده است.