kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵

۵ استاد دانشگاه تبریز در جمع محققان برتر جهان قرار گرفتند

براساس اعلام پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI)، پنج استاد دانشگاه تبریز در جمع محققان و پژوهشگران یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.


تبریز- خبرنگار کیهان:

معاون پژوهش و فناوری این مرکز دانشگاهی افزود: فهرست دانشمندان برتر دنیا هر دو ماه یک بار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین‌الملل اعلام می‌شود.
محمد مقدم واحد گفت: بر اساس اطلاعات استخراج شده از این پایگاه، 228 پژوهشگر ایرانی در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند که پنج محقق از دانشگاه تبریز هستند.وی اظهار کرد: نام دکتر علیرضا ختایی در حوزه شیمی و مهندسی، دکتر محمد امجدی و دکتر ابراهیم بابائی در بخش موضوعی مهندسی، دکتر علی رستمی در حوزه ایمنی‌شناسی و دکتر سیامک طلعت اهری در حوزه مهندسی به عنوان طلایه‌داران علم ایران در جهان به ثبت رسیده است.
به گفته وی، تعداد ارجاعات صورت گرفته به پژوهش‌های پژوهشگران و تعداد استنادهای صورت گرفته به پژوهش‌های محققان دنیا در 10 سال اخیر از جمله معیارهای این انتخاب بوده است.
مقدم واحد گفت: از مجموع 228 ایرانی طلایه‌داران علم، تعداد 181 دانشمند برتر متعلق به دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، 35 نفر از دانشگاه‌های علوم پزشکی، 9 تن از دانشگاه آزاد اسلامی و سه نفر از پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هستند، که دانشگاه تهران دارای بیشترین تعداد دانشمند برتر در بین دانشگاه‌های کشور است.