kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

سامانه صدور روادید الکترونیکی در تبریز افتتاح شد

با حضور حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه، سامانه صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه بین‌المللی تبریز راه‌اندازی و افتتاح شد.

تبریز- خبرنگار کیهان:

در این مراسم، قشقاوی طی سخنانی برپایی این سامانه را گامی مهم در راستای تبریز 2018 خواند و گفت: یکی از ملزومات پایتخت توریسم بودن تبریز، صدور ویزای الکترونیکی بود که تحقق یافت.
وی افزود: با فعالیت این سیستم ویزای گردشگران 180 کشور جهان در 2 دقیقه در تبریز داده می‌شود.
قشقاوی تصریح کرد: تنها طبق عمل متقابل و یا برخی دیگر از ملاحظات برای 9 کشور روادید فرودگاهی صادر نمی‌شود.
این مقام وزارت خارجه با اشاره به پروازهای تبریز به عراق ابراز امیدواری کرد ویزای فرودگاهی عراق نیز در فرودگاه تبریز صادر شود.
قشقاوی خواستار لغو ویزای آذربایجان شد و افزود: ایران با ترکیه، گرجستان و ارمنستان لغو روادید دارد و خود نیز در ارتباط با باکو، لغو ویزا کرده است و انتظار داریم آذربایجان نیز چنین کند.
معاون وزارت امور خارجه در خصوص رفتار یکی از مامورین ترکیه در مرز این کشور با اتباع ایرانی، آن را مربوط به اراده دولت ترکیه ندانست و از برخورد با این مامور در ترکیه خبر داد.
قشقاوی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از 1/5میلیارد دلاری در آذربایجان شرقی، از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری‌های لازم و قوی با تبریز خبر داد.
وی در عین حال از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست مصوبه‌ای داشته باشند که در آن هر مقام قضایی، اجرایی، پلیس، بانک، گمرک و مالیاتی که به هر بهانه‌ای قصد توقف کار یک واحد تولیدی را داشته باشند، مجازات شوند و افزود: باید قوانین اضافی و بوروکراسی اداری را در برابر سرمایه‌گذاران خارجی حذف کرد. مجوزهای سرمایه‌گذاری در کشورهای پیشرفته دنیا حداکثر در یک ماه صادر می‌شود. باید برای رفع مشکلات اقدام نمود.
برنامه‌های تبریز 2018 نیز نیاز به یک فرماندهی واحد دارد و وزارت امور خارجه آماده مشارکت و همکاری‌ها در این مورد است.
اسماعیل جبارزاده نیز در این مراسم خواستار بکارگیری هواپیماهای تازه خریداری شده در خطوط پروازی فرودگاه تبریز شد و صادق نجفی شهردار این شهر از فعالیت خط هوایی تبریز-هامبورگ آلمان در اردیبهشت‌ماه، خبر داد.
این گزارش حاکی‌ است تبریز پس از تهران و مشهد سومین فرودگاه مجهز به سیستم صدور ویزای فرودگاهی در ایران را دارد و اتباع خارجی می‌توانند قبل از سفر، در سامانه اینترنتی این مجموعه ثبت‌نام و روادید فرودگاهی خود را دریافت کنند.