kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
در تظاهراتی خطاب به دولتمردان آمریکایی

مردم نیویورک: مالیات ما را هزینه جنگ نکنید

صدها نفر از ساکنان نیویورک علیه سیاست‌های جنگی آمریکا تظاهرات کردند.

روز سه‌شنبه ساکنان شهر نیویورک همزمان با «روز بیمه» به خیابان‌ها ریختند و از این که دولت اوباما با مالیات آنها اقدام به راه‌اندازی جنگ می‌کند، ابراز انزجار کردند.
آنطور که شبکه تلویزیونی «پرس تی‌وی» نوشته، روز سه‌شنبه روزی بود که شهروندان آمریکایی باید اظهارنامه‌های مالیاتی سالانه خود را تسلیم می‌کردند. معترضان شعارهایی نیز علیه «تبعیض مالیاتی» سر داده و از این که از شرکت‌های غول‌پیکر مالیات دریافت نمی‌شود، انتقاد کردند.
این گروه که خود را از اعضای گروه مقاومت در مقابل پرداخت مالیات می‌داند تاکید دارد؛ دولت آمریکا باید هزینه‌های هنگفت نظامی خودش را کاهش بدهد. یکی از فعالان ضد جنگ در این تجمع گفت: «من اینجا حضور دارم زیرا حاضر نیستم مالیات بدهم چرا که نمی‌خواهم مالیاتی که از پول من است صرف بودجه نظامی کشور شود. من خواهان آن هستم که 48 درصد مالیات من به جای صرف هزینه نظامی برای ایجاد صلح هزینه شود.» دیگر فعال آمریکایی در این تجمع گفت: «من حاضر نیستم مالیات فدرال خود را بپردازم که به دولت فدرال آمریکا داده می‌شود. من همواره مالیات‌های مربوط به تامین اجتماعی و مالیات‌های محلی و ایالتی را می‌پردازم اما حاضر نیستم هیچ مالیاتی به سازمان فدرال بپردازم.»
مردم آمریکا بارها نسبت به سیاست‌های جنگی دولتمردان خود اعتراض کرده‌اند. پیشتر جنبش وال‌ استریت با برپایی تظاهرات گسترده در شهرهای آمریکا مخالفت خود را با سیاست جنگ‌طلبانه کاخ سفید اعلام کردند. آنها در این تظاهرات از دولتمردان خواستند که مالیات مردم آمریکا را هزینه جنگ در سوریه، عراق، افغانستان و دیگر کشورها نکنند.
اخیرا هم در 80 شهر آمریکا مردم یکصدا فریاد زدند که مردم خواهان آن نیستند که آمریکا در دیگر کشورها وارد جنگ شود و مالیات مردم را صرف جنگ‌های بیهوده کند.
تظاهرکنندگان در نیویورک معتقدند که جنگ سوریه بر پایه دروغ آغاز شده و باید هر چه زودتر به حمایت از تروریست در سوریه پایان داده شود.
آنها معتقدند همین سیاست جنگی است که آمریکا در جهان به عنوان یک کشور منفور معرفی شده است. مخالفان جنگ می‌گویند دولتمردان باید با پایان دادن به جنگ‌ها به ترمیم وجهه آمریکا در جهان بپردازند.