kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴

اخبار ورزش جهان


معرفی نامزدهای بهترین بازیکن لیگ انگلیس
اسامی نامزدهای بهترین بازیکنان لیگ برتر انگلیس اعلام شد. فهرست بازیکنانی که می‌توانند عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس را از آن خود کنند مشخص شد. اتحادیه فوتبال انگلیس نام ادن هازارد (چلسی)، انگولو کانته (چلسی)، زلاتان ایبراهیموویچ (منچستریونایتد)، هری کین (تاتنهام)، روملو لوکاکو (اورتون)‌و الکسیس سانچس (آرسنال) را در فهرست قرار داده است. بین این بازیکنان نامی از دلی الی، هافبک تاتنهام دیده نمی‌شود اما نامش یک بار دیگر بین نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن جوان قرار گرفته است. الی سال گذشته توانسته بود جایزه بهترین بازیکن جوان فصل را کسب کند. فهرست بهترین بازیکنان جوان فصل نیز اعلام شد که در آن نام بازیکنانی مانند دلی الی (تاتنهام)، مایکل کین (برنلی)، لروی سانه (منچسترسیتی)، جوردن پیکفورد (ساندرلند)، هری کین (تاتنهام) و روملو لوکاکو (اورتون) دیده می‌شود. نکته جالب حضور هری کین و روملو لوکاکو در هر دو بخش است.برنده این جوایز در تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) با رای اعضای اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای انگلیس مشخص خواهد شد.
لواندوفسکی به دیدار برگشت
برابر رئال‌مادرید می‌رسد
مهاجم لهستانی بایرن مونیخ به دیدار برگشت برابر رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خواهد رسید. روبرت لواندوفسکی دیدار رفت برابر رئال مادرید در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به خاطر آسیب دیدگی از دست داد تا بایرن بازنده این دیدار مهم باشد. باشگاه بایرن اعلام کرد این بازیکن به دیدار برگشت خواهد رسید و مشکلی در برنابئو نخواهد داشت. کارل هاینس رومنیگه که رئیس اجرایی بایرن مونیخ است، در این زمینه گفت: بازی دادن به لواندوفسکی در دیدار رفت ریسک بود. نمی‌توانستیم وضعیت سلامت او را به خاطر بیندازیم اما او ۱۰۰ درصد آماده دیدار برگشت خواهد بود. رئال مادرید در دیدار رفت با دو گلی که کریستیانو رونالدو به ثمر رساند، توانست با نتیجه دو بریک پیروز بازی شد.
پکرمن گزینه اصلی هدایت تیم ملی فوتبال امارات
رسانه‌های عربی از سرمربی آرژانتینی تیم ملی فوتبال کلمبیا به عنوان جدی‌ترین گزینه هدایت تیم ملی فوتبال امارات یاد کردند. نتایج بد امارات در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باعث شده است سران فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال گزینه‌ای سرشناس برای نیمکت خود باشند.مهدی علی سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال امارات بعد از شکست اخیر تیمش استعفا کرد. فدراسیون فوتبال امارات با کلودیو رانیری و لوییس فان خال برای جایگزینی مهدی علی وارد مذاکره شد اما هیچ کدام از این دو گزینه حاضر به همکاری نشدند. روزنامه البیان امارات تاکید کرد خوسه پکرمن جدی‌ترین گزینه جایگزینی مهدی علی است و فدراسیون فوتبال امارات مذاکرات رسمی خود را با این مربی سرشناس آغاز کرده است.از یورگن کلینزمان و لوییس فیلیپه اسکولاری به عنوان دیگر گزینه‌های مربیگری تیم‌ ‌ملی فوتبال امارات یاد می‌شود.
ژیرو می‌خواهد بهترین گلزن تاریخ فرانسه شود
مهاجم تیم ملی فرانسه و عضو آرسنال ابراز امیدواری کرد بتواند بهترین گلزن تاریخ فرانسه شود. اولیویه ژیرو توانسته است تاکنون 23 گل برای تیم ملی فرانسه به ثمر برساند. او امیدوار است بتواند به رکورد 30 گل زده ژان پیرپاپن برسد که توانسته است یکی از برترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه باشد. اولیویه ژیرو درباره آینده‌اش در تیم ملی فرانسه گفت: از اینکه یکی از گلزنان برتر تیم ملی فرانسه هستم خوشحالم. با این حال امیدوار هستم بتوانم این روند را به خوبی ادامه دهم. تا الان 23 گل به ثمر رساندم ولی این کافی نیست و دوست دارم گل‌های بیشتری برای تیم ملی کشورم به ثمر برسانم. امیدوارم روزی برترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه شوم. وقتی کودک بودم، ژان پیرپاپن الگوی من بود و حالا وقتی بازنشت شوم و بدانم که رکورد گلزنی من و او در تیم ملی برابر بوده است احساس افتخار خواهم کرد. او یک مهاجم بزرگ و کلاسیک بود و الان تمام تلاش من این است که دستاوردهای او را در تیم ملی کشورم تکرار کنم.
ام‌باپه گرانترین بازیکن جهان می‌شود؟
به نظر می‌رسد کیلیان ام باپه به زودی به عنوان گرانترین بازیکن فوتبال جهان تبدیل شود.کیلیان ام باپه ستاره این فصل موناکو توانسته است با بازیهای خیره‌کننده خودش، نامش را بر سر زبان‌ها بیندازد. اخیرا دو گل زیبای او برابر دورتموند نشان از اهمیت بالای این بازیکن جوان در تیم موناکو داده است و اکنون همه از انتقال این بازیکن به تیمی بزرگتر سخن به میان آورده است. در حالی که در ابتدای فصل همه قیمت این بازیکن را ۵۰ میلیون یورو می‌دانستند، درخشش مداوم این بازیکن در هفته‌های پیش رو باعث شده است تا اخیرا قیمت او به بیش از ۱۰۰ میلیون یورو برسد. در حالی که ابتدا از پاری سن ژرمن به عنوان مشتری این بازیکن یاد شده بود، اخبار در فرانسه به گوش رسیده است که رئال مادرید برای به خدمت گرفتن این بازیکن حاضر است ۱۱۰ میلیون یورو به تیم فرانسوی بپردازد. در حال حاضر پل پوگبا فرانسوی گرانترین بازیکن جهان است که با جدایی از یوونتوس راهی منچستریونایتد شد و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرایط برای ام باپه نیز تکرار می‌شود یا خیر. غیر از رئال مادرید، به نظر می‌رسد تیم‌هایی چون منچسترسیتی و بارسلونا نیز خواستار به خدمت گرفتن این بازیکن برای فصل آینده شدند.
توقف منچستریونایتد در بلژیک
منچستر یونایتد که در لیگ اروپا در بلژیک به مصاف اندرلخت رفت برابر این تیم به تساوی رسید. در دور رفت یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا چهار دیدار برگزار شد که در حساس‌ترین بازی منچستر یونایتد به مصاف اندرلخت رفت. این دیدار که در بلژیک برگزار شد در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این دیدار ابتدا هنریک میخیتاریان در دقیقه 37 برای منچستر یونایتد گلزنی کرد اما در دقایق پایانی بازی اندرلخت بازی را به تساوی کشاند.در یکی دیگر از دیدارهای حساس آژاکس در ورزشگاه خانگی خود از شالکه پذیرایی کرد و توانست با دو گل به پیروزی برسد. سلتاویگو هم در اسپانیا از خنک صف‌آرایی کرد. این بازی پر گل از آب درآمد و این سلتاویگو بود که توانست با نتیجه سه بر دو بازی را به سود خود به پایان رساند. در آخرین بازی دور رفت یک چهارم نهایی لیگ اروپا دو تیم بشیکتاش و لیون به مصاف هم رفتند. این دیدار که به خاطر درگیری هواداران دو تیم با نیم ساعت تاخیر آغاز شد در نهایت با پیروزی دو بر یک لیون به پایان رسید.
شکست خانگی المپیاکوس در حضور انصاری‌فرد
تیم المپیاکوس در بازی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی یونان شکست تلخ خانگی را پذیرا شد. پنجشنبه هفته گذشته دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی یونان میان تیم‌های همشهری المپیاکوس و آاک آتن برگزار شد و با شکست یاران انصاری‌فرد پایان یافت. تیم آاک که در این بازی میهمان بود موفق به شکست 2 بر یک المپیاکوس شد. این تیم در دقایق 6 و 64 گلزنی کرد و تنها گل المپیاکوسی‌ها توسط دیگو در دقیقه 13 به ثمر رسید. کریم انصاری‌فرد از دقیقه 62 به جای کاردوزو در ترکیب المپیاکوس قرار گرفت. دیدار برگشت المپیاکوس و آاک 6 اردیبهشت برگزار می‌شود و تیم برنده مجموع 2 بازی راهی فینال جام حذفی یونان خواهد شد.