kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
واکنش داورزنی به انتقاد برخی ورزشکاران

۳۰ میلیارد پاداش المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها پرداخت شده است


معاون وزیر ورزش با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر عدم پرداخت پاداش قهرمانان گفت: ۳۰ میلیارد برای پاداش المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها پرداخت شده است. گزیده‌ای از تازه‌ترین صحبت‌های محمدرضا داورزنی در حاشیه دیدار نمادین بانوان بسکتبالیست برای ارزیابی پوشش آنها توسط فدراسیون جهانی در ادامه می‌آید:
* فدراسیون جهانی بسکتبال تا به امروز برای تأیید پوشش بانوان مسلمان مقاومت کرده است. ما در خیلی از رشته‌ها شاهد حضور بانوانمان در میادین بین‌المللی با پوشش اسلامی بوده‌ایم اما در رابطه با بسکتبال هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. در این رابطه طی ماه‌های گذشته، پیگیری‌های زیادی توسط وزارت ورزش و فدراسیون کشورمان انجام شد که نتیجه آن برگزاری بازی نمادین با الگوی پیشنهادی و در حضور نماینده فدراسیون جهانی بود.
*۴۰ سال است دختران بسکتبالیست ایران از حضور در میادین بین‌المللی به خاطر مسئله پوشش معاف هستند، امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده و تأیید فیبا این دوره به پایان برسد.
* حضور تیم‌های ورزش بانوان ایران در میادین مختلف انعکاس زیادی در جهان داشته و خیلی از رسانه‌ها از آن به عنوان اقدامات ارزشمند یاد کرده‌اند، در حال حاضر در والیبال دو لژیونر داریم که نتیجه همین حضور در میادین بین‌المللی است.
* پیش از نوروز۹۶، ۳۰ میلیارد تومان پاداش ورزشکاران اعزامی به المپیک و پارالمپیک پرداخت شد. طی این هفته نیز اکثر فدراسیون‌ها با مراجعه به بانک مرکزی و ارائه حواله پاداش ورزشکارانشان، سکه‌های خود را دریافت کردند. بنابراین از اینکه برخی گفته اند پاداششان دریافت نشده، تعجب کردم. شاید باشند ورزشکارانی که هنوز برای دریافت حواله و سکه‌های خود اقدام نکرده‌اند.