kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

حوادث کوتاه از کشور


    قتل با سلاح شکاری
تایباد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی تایباد گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر وقوع قتل در یکی از روستاهای این شهرستان ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند. سرهنگ حسن ناگهانی افزود: در تحقیقات ماموران مشخص شد پسر جوان خانواده پس از درگیری لفظی با خواهرش با سلاح شکاری به سمت او 5 گلوله شلیک کرده و خواهرش را به قتل رسانده است. وی افزود: قاتل پس از ارتکاب جنایت از محل حادثه متواری شد. ماموران نیز عملیات خود را برای دستگیری او آغاز کردند.
کفش خارجی به بازار نرسید
یزد- خبرنگار کیهان: معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ماموران این فرماندهی هنگام پایش محورهای این استان به یک دستگاه تریلر مشکوک و آن را متوقف کردند. سرهنگ محمود میرحسینی افزود: ماموران در بازرسی از این تریلر کفش و پوشاک خارجی بدون مدارک مثبته گمرکی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال کشف کردند. وی گفت: خودروی حامل کالای قاچاق توقیف و راننده آن با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
سرعت مرگ‌آفرین
ایرانشهر- خبرگزاری تسنیم: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: ساعت 6 و 30 دقیقه  صبح دیروز یک دستگاه سواری پژوحامل اتباع بیگانه غیرمجاز در کیلومتر 27 محور دلگان به زهکلوت واژگون شد.
محمودرضا ناصح افزود: بر اثر این حادثه 2 نفر در دم جان خود را از دست دادند و 9 نفر دیگر زخمی شدند.
وی تصریح کرد: مجروحان این سانحه توسط 4 دستگاه آمبولانس به بیمارستان «خاتم الانبیا(ص)» ایرانشهر منتقل شدند.
ناصح گفت: سرعت بالای خودروهای حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در محورهای منتهی به ایرانشهر همواره حادثه‌آفرینی می‌کنند. این خودروها برای خود و دیگران خطر آفرین هستند.
قاچاق گریدر
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی عسلویه گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید «مصطفی خمینی»(ره) روستای «بندو» از توابع عسلویه هنگام پایش محور ورودی این شهرستان به یک دستگاه کشنده تریلر حامل یک دستگاه ماشین راه‌سازی گریدر مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
سرهنگ سهام صالحی افزود: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد، گریدر ساخت کشور آمریکا بوده و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.
وی اظهارداشت: ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان 5 میلیارد ریال برآورد شده و در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه خودرو و محموله برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.
آتش در هتل
اهواز – ایرنا:مدیر روابط عمومی آتش نشانی اهواز با اشاره به وقوع حادثه آتش سوزی در بزرگترین هتل این شهر گفت: منبع حریق در طبقه سوم هتل خاموش شده است
مقصود حق شناس اظهار کرد: این آتش سوزی در ساعت 22 و 14 دقیقه پنجشنبه شب به آتش نشانی گزارش شد و بلافاصله 9 خودروی اطفا و امداد و نجات به محل اعزام شدند.
وی با بیان اینکه همه مهمانان از هتل خارج شدند، تصریح کرد: با تلاش آتش نشانان، این حادثه تلفاتی نداشته است اما تعدادی از آتش‌نشان‌ها دچار دودگرفتگی شدند.حق شناس تاکید کرد: علت حریق توسط کارشناسان در دست بررسی قرار دارد.
 گوسفندان بی‌مجوز به رشت نرفتند
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان گفت: ماموران یگان امداد اين فرماندهي هنگام پایش خودروهای عبوری در عوارضی تاکستان به یک دستگاه کامیون بنز حامل بار احشام مشکوک شدند و آن را متوقف كردند.سرهنگ رسول فراهانی ادامه داد: در بازرسي ماموران از خودرو 90 راس گوسفند فاقد بارنامه و مجوز اداره بهداشت كشف شد.
وی با اشاره به اينكه ارزش تقريبي احشام مكشوفه 450 میلیون ريال است، گفت: احشام كشف شده كه از استان کرمانشاه به مقصد رشت بارگيري شده بود تحويل اداره دامپزشكي شهرستان تاکستان شد.
انهدام باند جعل اسناد دولتی
بابلسر- خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی بابلسر گفت: به دنبال اطلاع از جعل اسناد توسط  تعدادی از کارمندان یک اداره در این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بابلسر قرار گرفت
سرهنگ عباس فتحعلی‌ پور افزود: بعد از بررسی به عمل آمده متوجه شدیم تعدادی از کارمندان بطور ماهرانه‌ با جعل مهرهای اداره متبوعه خود وهمچنین سرقت نامه‌های آرم‌دار اداره با دریافت رشوه‌های کلان اقدام به ارایه معرفی‌نامه و جوابیه استعلام‌های اداری می‌کردند.
فرماندهی انتظامی بابلسر تصریح کرد: ماموران  با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند دو نفر از این افراد را شناسایی ودستگیر کنند.
فتحعلی‌پور خاطرنشان کرد: در این عملیات از متهمان تعدادی مهرهای برجسته جعلی، مهر دبیرخانه جعلی، تعداد یک بسته نامه‌های آرم‌دار با سربرگ اداری و همچنین تعداد 25 فقره اسناد جعلی آماده برای تحویل از این افراد کشف و شناسایی شد.
بازداشت تاجر قلابی
سرویس شهرستان‌ها: رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: در پي شكايت تعدادي از کسبه این استان مبني بر كلاهبرداري فردي از آنان، بررسي موضوع  در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت. سرهنگ ستار خسروی افزود: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد فردي با معرفي خود به عنوان تاجر برنج با در دست داشتن مدارك شناسايي و هويتي جعلي و يا به نام افراد ديگر اقدام به دريافت دسته چك از يكي از بانك‌ها كرده و سپس با استفاده از اين چك هاي بي هويت اقدام به خريد وفروش اجناس و اقلام در سطح بازار كرده است.
وی گفت: سرانجام با تحقیقات علمي و تخصصي ويژه رد پاي اين مجرم حرفه‌اي در يكي از استان‌هاي كشور به دست آمد و ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي با همكاري پليس آگاهي آن استان متهم را در مخفيگاهش دستگير كردند.
به گفته سرهنگ خسروي این متهم تاكنون به 20 ميليارد ريال كلاهبرداري از شهروندان اعتراف كرده است.
واژگونی خونبار
یاسوج- ایرنا:رئیس جمعیت هلال احمر شهرکهگیلویه گفت: واژگونی یک دستگاه پژو 206 در جاده دهدشت - بهبهان در این استان 2 کشته و سه زخمی برجای گذاشت.سید عادل رهبریان افزود: این حادثه در ساعت 22و 40 دقیقه پنجشنبه شب در کیلومتر 25 دهدشت اتفاق افتاد.
وی گفت: سه نفر از سرنشینان زخمی شده این خودرو با همکاری جمعیت هلال احمر کهگیلویه به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت انتقال یافتند.
کشف داروی غیرمجاز
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی رزن استان همدان گفت: درپي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي110 مبني بر يك موردقاچاق  دارو در مسيراین شهرستان به همدان، ماموران انتظامی رزن به محل مورد نظر اعزام شدند. سرهنگ داوود علی بخشی افزود: پس از حضور ماموران در محل، مشخص شد یک دستگاه خودرو پيكان حامل كالاي قاچاق به دليل سرعت غيرمجاز واژگون و دچار حريق شده که برابر اعلام اهالي راننده خودرو پس ازپیاده شدن و کندن پلاک‌های آن، توسط يك دستگاه پژو پارس به طرف همدان متواري شده است.
وی اظهار داشت: خودرو مذكور پس از مهار حريق، مورد بازرسي قرار گرفت که از داخل آن تعداد 221 هزار و 500 عدد انواع قرص خارجي و ايراني غير مجاز كشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان رزن گفت: تلاش پلیس جهت شناسایی ودستگیری متهم همچنان ادامه دارد.