kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
به دنبال بارش شدید باران رخ داد

جاری شدن سیلاب و رانش زمین در تبریز

بارش شدید باران در تبریز سبب جاری شدن سیلاب در این شهر و رانش زمین در برخی مناطق تبریز شد.

تبریز- خبرنگار کیهان:

بارش باران صبح دیروز در تبریز شدت گرفت به طوری که سیلاب در بیشتر کوچه و خیابان‌های این شهر جاری شد و عبور و مرور خودروها و شهروندان را مشکل ساخت.
گزارشات حاکیست در خیابان منتهی به «یکه‌توکان» بر اثر سیلاب زمین فرو نشست کرد، و یک خودروی پراید نیز داخل چاله افتاد. همچنین رانش زمین در «42 متری» منجر به ریزش آسفالت و باز شدن زمین شد.
جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی خسارت‌هایی را به تأسیسات شهر و مردم وارد کرد. فرماندار تبریز با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان خواست در منازل بمانند و خود را برای وزش تندباد عصر جمعه آماده کنند.
تندباد اردبیل را درنوردید
تندباد که سرعت آن در مناطق شمال غرب و مرکز استان اردبیل به 115 کیلومتر در ساعت رسید از صبح دیروز باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان این استان شد.
به گزارش ایرنا از اردبیل،  بیشترین سرعت تند باد در شهرهای مشکین شهر با 115 کیلومتر و اردبیل 85 کیلومتر در ساعت ثبت شد و سرعت باد در دیگر مناطق استان اردبیل به 56 تا 85 کیلومتر در ساعت رسید.
تندباد در مشکین شهر، اردبیل و برخی از شهرستان‌ها باعث شکسته شدن درختان، تابلوهای شهری، آنتن‌های تلویزیون، تاسیسات شهری و مواج شدن رودخانه‌ها و دریاچه‌ها شد و در تردد شهروندان مشکلاتی را بوجود آورد.
وزش تندباد گرم علاوه بر بروز پدیده گرد و غبار موجب افزایش دما در شهرستان‌های استان اردبیل شد.