kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

پیرو آن امامی هستیم که در برابر قاسطین و مارقین و ناکثین با قاطعیت ایستاد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز امواج بسیاری اراده‌ها و افکار انسان‌ها را تهدید می‌کند، گفت:‌ اگر انسان بخواهد خود و جامعه‌اش را از این بلایا حفظ کند باید پیرو آن مولایی باشد که در عبودیت، در قله و در مردم‌داری، مبارزه با ظلم و فساد سرآمد است.

 

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در نخستین سخنرانی پس از اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری که در مسجد حوری تهران برگزار شد، اظهار داشت:‌ ماه رجب ماه عبادت پروردگار متعال و اوج بندگی عبد به محضر مقدس حضرت حق است.
وی با اشاره به اینکه بنده به دعوت امام جماعت محترم این مسجد و به مناسبت 13 رجب المرجب و روز ولادت مولای متقیان امیرالمؤمنین(ع) در این مکان حضور یافته‌ام، گفت: قصد بنده تنها عرض ارادت به مولای متقیان است و به احترام قانون بحث دیگری جز موضوع مهم شناخت شخصیت امیرالمؤمنین(ع) نخواهم داشت چون مسائل دیگر را در زمان‌های آتی می‌شود بیان کرد، بنابراین با احترامی که به شما عزیزان قائل هستم، بنای مطالب من فقط حول محور شخصیت امیرالمؤمنین(ع) خواهد بود.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی بنا داشتند نظامی برخاسته از اسلام و با الگو قرار دادن امیرالمؤمنین(ع) بنا کنند، افزود: لذا بر همه دست‌اندرکاران و آحاد مردم است که شناخت امیرالمؤمنین(ع) و شناخت سیره و آموزه‌های علی بن ابیطالب(ع) را مورد توجه قرار دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ابراز داشت: اعتکاف از جلوه‌های بسیار زیبای انقلاب اسلامی است و در آن معنویت‌سازی در برابر همه امواج و آسیب‌های اجتماعی و فردی ممکن می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه ما دنبال حصن حصین هستیم که خود و جامعه خود را در برابر آفات محافظت کنیم، گفت: آن حصن حصین شخصیت بزرگوار امیرالمؤمنین(ع) است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز امواج بسیاری اراده‌ها و افکار انسان‌ها را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد:‌ اگر انسان بخواهد خود و جامعه‌اش را از این بلایا حفظ کند باید پیرو آن مولایی باشد که در عبودیت، در قله و در مردم‌داری، مبارزه با ظلم و فساد سرآمد است.
وی با بیان اینکه ما پیرو آقایی هستیم که در برابر قاسطین، مارقین و ناکثین قاطعانه ایستاد، تصریح کرد: همین آقا وقتی در برابر محرومین و یتیمان جامعه قرار می‌گرفت آدم فکر نمی‌کرد که ایشان همان آقا باشد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خداوند متعال توفیق شناخت امیرالمؤمنین(ع) را به ما عطا کند، بیان داشت: سیره امیرالمؤمنین(ع) می‌تواند انسانیت را سیراب کند و باید از خداوند بخواهیم به ما توفیق پیروی از ایشان را بدهد تا بتوانیم خداوند متعال را بندگی کنیم.