kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
طرح ترافیک پایتخت از فردا تا 13 فروردین اجرا نمی‌شود

مرگ 50 نفر در تصادفات 2 روز ابتدایی سفرهای نوروزی

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا از افزایش 20 درصدی سفرها در مقایسه با مدت مشابه پارسال و کشته شدن 50 نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای در دو روز ابتدایی سفرهای نوروزی خبر داد.
سردار محمد حسین حمیدی  با اشاره به افزایش 20 درصدی ترددها از آغاز طرح نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: به علت توزیع سفرها با هیچ‌گونه گره ترافیکی روبرو نبوده‌ایم و ترافیک در جاده‌ها، پرحجم اما روان است.
حمیدی روز جمعه در حاشیه بازدید هوایی از محورهای خروجی پایتخت در گفت‌وگو با سایت راهور، با اشاره به اینکه در 48 ساعت گذشته 400 تن در تصادفات جاده‌ای مجروح و 50 نفر کشته شده‌اند، افزود: خستگی، خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از علل اصلی این تصادفات بوده است.
وی با اشاره به این که خستگی و خواب آلودگی در تعطیلات نوروز عامل 40 درصد تصادفات است، گفت: با وجود اینکه امسال تعطیلات نوروزی زودتر آغاز شد و رانندگان زمان مناسبی برای سفر داشتند، متاسفانه برخی رانندگان با عجله و شتاب تصادفات مرگباری را رقم زدند.
رئیس پلیس‌راه راهور ناجا خط قرمز پلیس را تخلفات حادثه‌ساز بویژه سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست عنوان کرد و گفت: تجهیزات کنترلی و دوربین‌های هوشمند پلیس در مقایسه با نوروز پارسال افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم رفتارهای پرخطر رانندگان به طور جدی رصد شده و با متخلفان برخورد شود.
سردار حمیدی با اشاره به اینکه برابر ابلاغ صورت گرفته توقیف 72 ساعته خودرو رانندگان پرخطر، نمرات منفی و جریمه 200 تا 400 هزار تومانی در انتظار رانندگان پرخطر است، به مسافران توصیه کرد که با همین شیب ملایم سفرها را ادامه دهند تا در دور رفت به لحاظ حجم ترافیک مشکل و محدودیتی بوجود نیاید.به گفته وی توزیع سفرها تاکنون به گونه‌ای بوده که حتی محورهای کوهستانی مانند کرج - چالوس گرچه روز پنجشنبه پیش‌بینی برای یکطرفه شدن آنها صورت گرفته بود، اما هیچ گونه محدودیت ترافیکی در آنها اعمال نشد.
توقف اجرای طرح ترافیک پایتخت
 از فردا تا پایان 13 فروردین
رئیس پلیس راهور ناجا  هم گفت: طرح ترافیک و زوج و فرد در پایتخت از یکشنبه 29 اسفند تا پایان روز 13 فروردین اجرا نمی‌شود.
سردار تقی مهری به سایت راهور گفت: طرح ترافیک و زوج و فرد در پایتخت روز شنبه 28 اسفند نیز برابر روال جاری اجرا می‌شود.مهری در خصوص اجرای طرح‌های ترافیکی در دیگر شهرها گفت:‌ ممکن است در بعضی از شهرهای کشور و به تشخیص اعضای شورای ترافیک آن شهر یا استان، طرح‌هایی اجرا شود که این موضوع در هر شهر متفاوت بوده و در صورت اجرا حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.وی در خصوص ارایه خدمات پلیس راهور در ایام نوروز، گفت: خدمات پلیس راهور در روزهای اداری تعطیلات عید از ساعت 7 تا 14 ارایه می‌شود.