kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹

امام جمعه : مشکل آب اصفهان به کمبود نزولات آسمانی محدود نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در دیدار با وزیر نیرو گفت: مشکل آب اصفهان به کمبود نزولات آسمانی محدود نمی‌شود.
اصفهان- خبرنگار کیهان:

«آیت‌ا... سید یوسف طباطبایی‌نژاد» در دیدار با حمید چیت‌چیان بر رفع مشکل آب استان تأکید کرد و گفت: در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، زمانی که نام اصفهان برده می شود از آن به عنوان یک استان برخوردار یاد می‌شود که این‌طور نیست.
وی افزود: مساحت استان اصفهان 105 هزار مترمربع است که فقط 25هزار مترمربع آن در حاشیه زاینده‌رود قرار دارد و بقیه استان کویر است.
امام‌جمعه اصفهان اضافه کرد: این که در تصمیم‌گیری‌ها فقط چهارباغ اصفهان مدنظر باشد و براساس آن بودجه و امکانات اصفهان بسته شود بی‌انصافی است چرا که آب زاینده‌رود حتی نیاز کشاورزان شرق و غرب اصفهان را نیز تأمین نمی‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری از واگذاری آب زاینده‌رود به شهرهای دیگر انتقاد کرد و گفت: مشکل به‌وجود آمده برای اصفهان تنها به خاطر کاهش نزولات آسمانی نیست و نبود مدیریت درست نیز در ایجاد آن نقش داشته است.
وی ادامه داد: مسئله انتقال آب زاینده‌رود به شهرهای دیگر منوط به تأمین آب استان بود که قید آن لحاظ نشد.
آیت‌ا... طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: نایین منطقه‌ای کاملا کویری است و تنها منبع آب آنها زاینده‌رود است.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان معضل دیگر آب استان را عدم استفاده بهینه از آب موجود دانست و خاطرنشان کرد: ساماندهی بستر زاینده‌رود، کم کردن پهنای رودخانه، پر کردن چاله‌های موجود در کف زاینده‌رود و سرکشی منظم میراب از حاشیه رودخانه از جمله کارهایی است که برای استفاده بهتر از آب موجود می‌توان پیشنهاد داد.