kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹

جابه‌جایی سالانه 20میلیون نفر از طریق شبکه ریلی جنوب

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: سالانه 20میلیون مسافر از طریق شبکه ریلی جنوب، جابه‌جا می‌شوند.
اهواز- خبرنگار کیهان:

عبدالکریم درویش‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سالانه 20درصد مسافران کشور از حمل و نقل ریلی جنوب استفاده می‌کنند گفت: با ورود نسل جدید ریل باس به شبکه ریلی جنوب کشور در حال حاضر 14 رام قطار مسافربری که شامل 6 ست ریل‌باس، 2 ست اهواز به بندر امام خمینی، 2 ست اهواز به اندیمشک و 2 ست اهواز به خرمشهر است کار جابه‌جایی مسافران را انجام می‌دهند.
درویش زاده افزود: ریل باس‌های جدید از سیستم تهویه مطبوع و همچنین از سرعت بسیار خوبی برخوردار است.
وی با بیان اینکه بعضی از نقاط شبکه ریلی استان مشکل دارد تصریح کرد: حد فاصل بین هفت تپه تا اندیمشک ریل قطار نیاز به بازسازی دارد اگر بازسازی در این نقطه صورت گیرد سرعت در این خط تا شهرستان اندیمشک به 110 کیلومتر خواهد رسید.
درویش زاده تأکید کرد: ظرفیت حمل و نقل بار شبکه ریلی داخل استان 18 میلیون تن است که سالانه 5میلیون تن بار از خوزستان به استان‌های دیگر خارج می‌شود و 500هزار تن نیز جابه‌جایی بار درون استان صورت می‌گیرد.
وی افزود: قطار عادی در خوزستان مورد استقبال قشر کم‌درآمد جامعه قرار گرفته است و 708 نفر ظرفیت جابه‌جایی را دارد.
درویش‌زاده افزود: قطار عادی در تابستان با ظرفیت بالای 90درصد به مسافران سرویس ارائه می‌دهد این قطار فاقد سیستم تهویه مناسب است که بزودی سیستم خنک کننده این نوع قطار نیز ساماندهی می شود تا مشکلات مردم هنگام استفاده از قطار عادی کاهش یابد.
مدیرکل راه‌آهن جنوب افزود: برای رضایت‌مندی مسافران باید توقف بین راهی قطار را به حداقل برسانیم و خدمات‌دهی داخل قطارها را بهتر کرده و نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی را بازسازی کنیم.
وی گفت: مسیر اهواز به اندیمشک را می‌توان تا 160 کیلومتر در ساعت رساند به این شرط که مسیر اهواز به هفت‌تپه بازسازی شود.
وی با اشاره به بازسازی خط اندیمشک به شهرستان دورود اظهار کرد: با برنامه‌ریزی مدون خط اندیمشک به درود با اعتباری بالغ بر 60میلیارد تومان بازسازی می‌شود که با این کار شکستگی ریلی و تعمیر و نگهداری خط کاهش می‌یابد.