kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
هاآرتص:

اسرائیل بدون استثناء با تمام کشورهای حوزه خلیج‌فارس در ارتباط است

مقام اسرائیلی به هاآرتص گفته رژیم صهیونیستی با تمام کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس ارتباط دارد و درصدد تشکیل یک ائتلاف نظامی با آنهاست.


سرویس خارجی-

«ایوب قرا» معاون وزیر همکاری منطقه‌ای در کابینه اسرائیل، با اشاره به «برقراری روابط بین اسرائیل با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس» و «تقویت و بهبود» این روابط در ماه‌های اخیر از ایجاد یک «ائتلاف دفاعی مشترک» با این کشورها خبرداد و گفت، انتظار می‌رود روابط اسرائیل با کشورهای عربی در زمان ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» بهتر نیز شود. «ایوب قرا» همچنین اقرار کرد در دیدارهایی که بین اسرائیل و نمایندگان کشورهای عرب خلیج‌فارس صورت می‌گیرد و اغلب نیز به شکل غیرعلنی انجام می‌شود، هیچ اشاره‌ای به موضوع فلسطین نمی‌شود و این کشورها بیشتر مشغول مسائل داخلی خود و نیز مسائل امنیتی و حفظ بقای خود هستند و اهمیتی به موضوع فلسطین نمی‌دهند.
به گزارش روزنامه الاخبار، این مقام اسرائیلی که با روزنامه هاآرتص گفت‌وگو می‌کرد تصریح کرد، «اسرائیل با تمام کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس ارتباط دارد و سفر یک هیئت اسرائیلی به بحرین نیز به درخواست اسرائیل و توافق پادشاه بحرین صورت گرفته است.» وی درعین حال یادآور شد که «روابط اسرائیل با بحرین به سال‌ها قبل و زمانی بازمی گردد که یکی از بیمارستان‌های اسرائیل دختر پادشاه بحرین را پذیرش کرد و از آن زمان روابط دو طرف رو به پیشرفت بوده است.»
تحلیلگران منطقه معتقدند، یکی از مهم‌ترین عللی که اسرائیلی‌ها در صدد تشکیل ائتلاف با کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس و در پیش گرفتن یک راهکار دفاعی مشترک با اعراب هستند صف‌بندی علیه ایران است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بارها تکرار کرده روابط با کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس مبتنی برتشکیل یک ائتلاف دفاعی در رویارویی با ایران است.
تصویب ممنوعیت
 پخش اذان
از سوی دیگر، رژیم اشغالگر به‌بهانه اینکه صدای اذان برای ساکنین یهود فلسطین اشغالی آزاردهنده است! به پیش‌نویس قانون ممنوعیت پخش اذان از مساجد رأی داد. پس از این قانون ظالمانه، پخش ندای الهی اذان برای هزاران فلسطینی در شهر قدس و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی، ممنوع خواهد شد.
 تلاش‌های رژیم اشغالگر برای اعمال ممنوعیت اذان از سال 2006 آغاز شد که در طول این سال‌ها بارها اتفاق افتاده بود که در اعیاد یهودی، بلندگوهای مساجد را جمع می‌کردند و گاهی هم به‌کلی مانع پخش اذان می‌شدند، تا اینکه در سیزدهم نوامبر(23 آبان) سال جاری این قانون از سوی کنست به تصویب رسید.