kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    مصدوم شدن 28 مسافر اتوبوس
نائین- خبرنگار کیهان: واژگونی یک دستگاه اتوبوس بامداد شنبه سبب مصدوم شدن 26 سرنشین این اتوبوس شد.
رئیس مرکز اورژانس نایین اظهار کرد: این حادثه حوالی ساعت 5 صبح در کیلومتر 25 جاده چوپانان به نایین رخ داد.
رضا عباسی افزود: این خودرو حامل زائران امام رضا(ع) بود. وی با بیان اینکه علت واژگونی اتوبوس در دست بررسی است تصریح کرد: مصدومان با 8 دستگاه آمبولانس به بیمارستان‌ حبیبیان نایین انتقال یافتند.

2 تصادف با 17 مجروح
ساری- خبرنگار کیهان: سخنگوی مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو شامل پژو 206، پراید و پژو 405 در محور کیاسر یک بانوی 48 ساله سرنشین 405 و یک مرد 55 ساله راننده 206 در محل حادثه جان باختند.
زکریا اشکپور افزود:‌در این حادثه 5 تن ازسرنشینان خودروها زخمی شدند که پس از انجام اقدامات اولیه توسط امدادگران با دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری انتقال یافتند که حال دو تن از مجروحان شامل یک جوان 22 ساله و یک دختر بچه چهارساله وخیم گزارش شده است.
سخنگوی مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی مازندران در ادامه افزود: برخورد یک دستگاه مینی‌بوس با خودروی سواری پراید در منطقه بالالموک قائمشهر منجر به مجروح‌شدن 10 نفر از سرنشینان مینی بوس و 2 تن از سرنشینان پراید شد که مصدومان به بیمارستان ولیعصر قائمشهر منتقل شدند.
وی افزود: براساس مشاهدات عینی مینی‌بوس پس از برخورد با خودروی پراید منحرف شد و به یک مغازه در جنب خیابان برخورد کرد.

کشف 700 کیلوگرم تریاک
نیکشهر- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده نیروی انتظامی نیکشهر گفت: در درگیری ماموران نیروی انتظامی با دو تن از سوداگران مرگ 700 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.
سرهنگ بزی افزود: در این درگیری دو قبضه سلاح و یک سواری پژو هم توقیف شد.
وی گفت: در این عملیات یکی از قاچاقچیان به هلاکت رسید و یک نفر هم متواری شد.
قاچاقچیان قصد داشتند این مقدار مواد مخدر را از مسیر ایرانشهر- بخش بنت نیکشهر به استان هرمزگان انتقال دهند.

دوربین دزد را به دام انداخت
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی استان قم اظهار داشت: در پی شکایت مدیر یک داروخانه مبنی بر اینکه در حسابرسی مالی متوجه سرقت داروهای گران‌قیمت و وجوه نقد موجودی صندوق به ارزش بیش از سه میلیارد و 500 هزار ریال در طی دو سال گذشته شده که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران آگاهی استان قم قرار گرفت.
سرهنگ «احمد کرمی» افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد دوربین‌های تصویربرداری به علت خاموشی ناگهانی در ساعات پایانی شب و تاریکی محل قادر به ضبط تصاویر قابل بهره برداری نیستند و ظاهرا به صورت عمدی سیستم روشنایی قطع شده است.
وی گفت:‌ متعاقبا مأموران جهت پیگیری موضوع بدون اطلاع کلیه کارکنان داروخانه مالباخته را نسبت به نصب دوربین مداربسته مجهز به مادون دید در شب در محل و ضبط تصاویر و رصد فعالیت کارکنان راهنمایی کردند.
وی ادامه داد: با بررسی دقیق تصاویر بدست آمده مشخص شد متهم در شیفت کاری خود پس از قطع جریان برق با سوءاستفاده از غفلت صندوقدار به صورت مکرر و هدفمند اقدام به سرقت وجوه صندوق و داروها از انبار و جاسازی اموال مسروقه در داخل خودرو پراید شخصی که بدین منظور جلوی داروخانه پارک شده می‌کند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: متهم پس از هماهنگی با مقام قضائی استان دستگیر شد و در تحقیقات اولیه منکر واقعیت بود اما با توجه به دلایل و شواهد موجود به ناچار اعتراف کرد.
سرهنگ کرمی گفت: نامبرده پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان قم و در نهایت با قرار صادره روانه زندان شد.

پلیس قلابی دررفت
سرویس شهرستان: رئیس پلیس آگاهی استان کردستان گفت: مردی میانسال با لباس پلیس راهور و درجه سرهنگی به ماموران پلیس راه استان مراجعه کرده و خود را یکی از مقامات پلیس راهور کردستان معرفی کرد، اما با درخواست ماموران مبنی بر ارائه کارت شناسایی، وی با استفاده از یک دستگاه سواری پراید، پا به فرار گذاشت.
سرهنگ «جمال سلمانی» افزود: با ارسال گزارش مذکور از پلیس راهور به پلیس آگاهی استان، پیگیری موضوع به ماموران اداره مبارزه با سرقت محول شد که در این زمینه با توجه به شناسایی مشخصات خودرو متهم توسط ماموران پلیس راه، با انجام اقدامات اطلاعاتی دقیق، وی در اقدامی ضربتی در سطح شهر سنندج دستگیر شد.
این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم در بازجویی‌های انجام شده درپلیس آگاهی اعتراف کرد، لباس پلیس راهور را از یک مغازه خریداری کرده است و در پی آن، ضمن معرفی خود به عنوان یک مقام ارشد پلیس راهور استان، با دادن وعده‌هایی مانند اخذ گواهینامه، صفر کردن خلافی و غیره، اقدام به اخذ وجه از تعدادی از شهروندان کرده است.
رئیس پلیس آگاهی انتظامی کردستان با اشاره به دستگیر شدن یک نفر به اتهام همدستی با متهم، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، تاکنون تعداد پنج نفر از شاکیان پرونده نیزشناسایی شدند که علیه متهم اعلام شکایت کردند.

ضیافت گرگ‌ها
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی راور استان کرمان گفت: گرگ‌های گرسنه به محل نگهداری گله‌تعدادی از دامداران روستای «تیران» از توابع بخش مرکزی شهرستان «راور» حمله کردند.
سرهنگ «هادی میرزایی» افزود: بر اثر حمله گرگ‌‌ها و در نبود نگهبان 16 رأس گوسفند مورد حمله قرار گرفته و 52 رأس نیز به واسطه کوچک بودن آغل نگهداری بر روی هم ریخته و تلف شده بودند.

کشف اشیای عتیقه
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی لنگرود گفت: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر اینکه افراد ناشناسی قصد معامله اشیای عتیقه را دارند مراتب در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ «حسین نیک‌فر» افزود: مأموران پس از دو ماه تعقیب و مراقبت، سرانجام افرادی که قصد حمل و معامله اموال عتیقه را داشتند شناسایی کردند.
وی تصریح کرد: مأموران در یک عملیات ویژه در محدوده انتهای کنارگذر ورودی «شلمان» از توابع شهرستان لنگرود، دو دستگاه خودروی پژو 405 را که درحال معامله بودند توقیف و 5 نفر را در این خصوص دستگیر کردند.
وی ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودروها 324 قطعه اشیای عتیقه، شامل 101 قطعه سکه فلزی کوچک، 50 عدد مهر تسبیح ریز، 43 عدد سرنیزه کوچک، 25 عدد سرنیزه متوسط، 17 عدد سنگ قیمتی رنگی، 16 حلقه دستبند فلزی، 15 عدد سوزن فلزی، و تعدادی اقلام دیگر کشف و ضبط کردند.فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود ارزش اولیه اشیای عتیقه را برابر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی بالغ بر 20 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

قاچاق برنج
سرویس شهرستان‌ها، جانشین فرمانده انتظامی لرستان گفت: مأموران انتظامی پاسگاه «پل‌تنگ» شهرستان پلدختر در عوارضی پل‌زال- خرم‌آباد به یک دستگاه کامیون کشنده مظنون و آن را توقیف کردند.
سرهنگ «علی احمدی‌تبار» ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از خودرو مذکور مقدار 30 تن برنج خارجی قاچاق کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد. جانشین انتظامی استان با بیان اینکه بنا بر اظهارات کارشناسان ارزش محموله مکشوفه قاچاق یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام شده است، گفت: متهم به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.