kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
انصاری تکذیب کرد؛ روح افزا خواستار انتشار صوت جلسه شد

برنامه دولت برای بهبود وضعیت حجاب کشف حجاب است؟!

فرشته روح‌افزا معاون سازمان بسیج دانشجویی و معاون طرح و برنامه و تدوین سیاست شورای فرهنگی - اجتماعی زنان در جمع دانشجویان بسیج دانشجویی تهران بزرگ از پیشنهاد سخیف دولت به کمیسیون فرهنگی مجلس رونمایی کرد.
سرویس اجتماعی -

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس برای تدوین قوانین حجاب و عفاف که حدود دو ماه قبل برگزار شد و بنده نیز حضور داشتم، مجید انصاری، معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: شما (مجلس) مدل کشور ترکیه و لبنان را پیاده‌سازی کنید؛ مقوله حجاب را رها کنید تا هرکه دوست دارد حجاب داشته باشد(!)
حجاب در خط امام
تعجب از رفتارهای ضد اسلامی گروهی که خود را مدعی «خط امام» معرفی می‌کنند روز به روز بیشتر می‌شود. تناقض ادعاهای سکولاریستی مجید انصاری با مشی امام خمینی (ره) زمانی مشخص می‌شود که بدانیم امام در روز‌های اول انقلاب براساس سند صحیفه نور (جلد‏۶، صفحه ۳۲۹)، برای جلوگیری از بی‌حجابی به مسئولین کشور نهیب زدند و فرمودند: «الآن وزارتخانه‏ ها- این را می‌گویم كه به دولت برسد، آن طورى كه براى من نقل می‌كنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه ‏هاى اسلامى نباید زن هاى (بى‌حجاب) بیایند، زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند اما كار بكنند، لكن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.»
رهبر معظم انقلاب نیز در گرامی داشت شخصیت امام راحل(ره) و نقش ایشان در مسئله حجاب، امام را تنها فردی که قادر به بازگرداندن حجاب به کشور بود دانستند و فرمودند: «امام (ره) آن مرد شجاع و بی‌نظیری بود که مسئله حجاب را به این مملکت برگرداند. هیچ کس دیگری غیراز امام نمی‌توانست این کار را بکند. این هم یکی از اختصاصات امام بود. اگر غیراز امام هر کس دیگر بود از همین آقایان، بزرگان، عرض می‎کنم که مقدسین علماء، چه و چه و چه، هیچ‌کس جرأت نمی‌‎کرد که بگوید مردم با حجاب بیایند بیرون؛ امام همان ماه‌های اوّل پیروزی انقلاب گفتند باید مردم با حجاب بیایند.»
انصاری منکر شد
معاون پارلمانی روحانی ضمن متهم کردن دکتر فرشته روح افزا به «دروغ گویی» گفت: متاسفانه بداخلاقی سیاسی و رسانه‌ای حتی در ایام عزاداری از سوی برخی افراد متوقف نشده و عده‌ای از این فضا به دنبال سوءاستفاده و تخریب هستند.
وی ادامه داد: آنچه از سوی معاون بسیج دانشجویی به بنده نسبت داده شده، کذب محض است و جای تعجب دارد که بعد از دو ماه از طرح موضوعی در کمیسیون فرهنگی، چرا در این ایام که دولت به توفیقاتی دست یافته و فضای کشور آرام‌تر شده، این صحبت‌ها مطرح می‌شود(؟!)
مخالفت دولت با تذکر به بدحجابان!
انصاری همچنین افزود: نمایندگان در آن جلسه طرحی را در باره صیانت از حجاب ارائه داده بودند و درآن طرح پیشنهاد شده بود ماموران راهنمایی خودروهایی را که زنان بی‌حجاب در آن هستند، جریمه کنند و هچنین نیروی انتظامی مامورانی را در چهارراه‌ها و معابر عمومی قرار دهد و به زنان بی‌حجاب تذکر دهند و در صورت عدم رعایت تذکرات، کلاس‌های آموزشی برای آنان تشکیل دهند و اگر از حضور در کلاس‌ها خودداری کردند، آنان را جریمه کنند.
وی ادامه داد: این طرح به لحاظ کارشناسی مورد نقد و مخالفت مرکز فقهی مجلس در قم قرار گرفت و مورد نقد مرکز پژوهش‌های مجلس نیز واقع شد(؟!) و من نیز به عنوان نماینده دولت حضور یافتم و مخالفت خود را با این طرح اعلام کردم؛ علت این مخالفت هم بدین دلیل بود که مسئله حجاب موضوع والا و از ضروریات دین است و در حد تخلف رانندگی و یا برگ جریمه نباید نزول پیدا کند(!)
فرهنگ‌سازی یا آزادی بی‌حجابی؟
معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: در موضوع حجاب خوشبختانه قوانین محکمی در اختیار داریم که دست کم 600 حکم در این باره در کشور وجود دارد و لذا در کمیسیون صحبت ما این بود که در این مسئله، خلاف قانونی نداریم و موضوع با قبض جریمه حل نمی‌شود، بلکه باید فرهنگ‌سازی در این جهت صورت گیرد(!)
درخواست انتشار صوت جلسه
عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در پاسخ به تکذیبیه انصاری گفت: من صراحتا از مجلس شورای اسلامی می‌خواهم صوت آن جلسه را بدون سانسور پخش کنند تا «کذاب» مشخص شود.
فرشته روح افزا تاکید کرد: در این جلسه پیشنهاد شد خانم‌هایی که در خودروها بی‌حجاب هستند جریمه شوند که این سخنان مورد نقد مجید انصاری قرار گرفت و وی با این طرح مخالفت کرد که بی‌حجابی با برگ جریمه تنزل پیدا کند و جریمه نقدی در این خصوص کارایی لازم را ندارد.
روحانی و دفاع از بی‌حجابی؟!
وی تصریح کرد، انصاری مدعی شد: «برای حجاب می‌توانیم از مدل‌های ترکیه و لبنان استفاده کنیم.» در خصوص این سخنان انصاری حتی یکی از حضار خطاب به وی عنوان کرد مگر تو روحانی نیستی و دین نداری و بعد از این گفتگوها انصاری منتظر نماند تا اعتراض بقیه حاضرین را گوش کند و جلسه را ترک کرد.
روح افزا ادامه داد: انصاری در حالی این ادعای خود را تکذیب می‌کند که من صراحتا از مجلس شورای اسلامی می‌خواهم صوت آن جلسه را بدون سانسور و کم و کاست پخش کنند تا دروغگو مشخص شود.