kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۰۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

30 روستای بخش غیزانیه خوزستان از لوله‌کشی آب محرومند

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان از محرومیت 30 روستای کم‌جمعیت بخش غیزانیه این استان از شبکه آب آشامیدنی سالم خبر داد.
اهواز- خبرنگار کیهان:

عبدالرحیم گرامی‌پور اظهار داشت: در حال حاضر 76 روستا در بخش غیزانیه وجود دارد که دارای سه هزار و 700 خانوار بالغ بر 19 هزار نفر جمعیت هستند. از تمام روستاهای این بخش 46 روستا دارای سیستم لوله‌کشی و شبکه توزیع آب شرب است که 84 درصد جمعیت ساکن در این روستاها را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 16 درصد از جمعیت موجود در روستاهای غیزانیه فاقد لوله‌کشی و شبکه توزیع آب سالم هستند گفت: آب آشامیدنی این روستاها از طریق تانکرهای آبرسانی تامین می‌شود.
تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم روستاهای غیزانیه از دو محل رودخانه کارون در شیبان و روستای کم‌توله رامهرمز انجام می‌گیرد و فاصله خطوط انتقال آب تا غیزانیه نیز بیش از 50 کیلومتر است.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به فرسودگی خطوط انتقال آب گفت: با توجه به فرسودگی لوله‌های انتقال آب، نمی‌توان فشار آب را در آنها ایجاد کرد، چرا که شکستگی و هدررفت آب آشامیدنی را به دنبال خواهد داشت و در نتیجه از مدار سیستم آبرسانی خارج می‌شوند.
گرامی‌پور خاطر نشان کرد:‌ خشکسالی چند سال اخیر در کشور از دیگر مشکلاتی است که سبب شده نیمی از اهالی این مناطق، جهت تامین آب دام و احشام خود به خطوط انتقال آب تعدی کنند. همین امر باعث قطعی و یا افت فشار در روستاهای انتهایی می‌شود.