kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵

تشکیل پارلمان مستقل و دولت منتخب پیشنهاد تازه مردم بحرین به آل خلیفه

احزاب و گروه‌های سیاسی مخالف دولت بحرین از منامه خواستند برای برون‌رفت از بحران جاری، با تشکیل پارلمان مستقل و ایجاد دولت بر اساس رای مردم موافقت کند.
احزاب و گروه‌های سیاسی مخالف دولت بحرین از منامه خواستند برای برون‌رفت از بحران جاری، با تشکیل پارلمان مستقل و ایجاد دولت بر اساس رای مردم موافقت کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانه سومین سالروز آغاز جنبش مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه، احزاب و گروه‌های سیاسی مخالف دولت به رهبری «جمعیت وفاق ملی- اسلامی» با صدور بیانیه‌ای، نقشه راه جدیدی را برای برون‌رفت از بحران به منامه پیشنهاد دادند.
تدوین نظام انتخاباتی شفاف و عادلانه که یک نهاد مستقل بر اجرای آن نظارت داشته باشد، شکل‌گیری یک پارلمان برخوردار از اختیارات کامل قانونگذاری، به قدرت رسیدن دولتی منتخب و اصلاح قوه قضائیه از مولفه‌های اصلی نقشه راه پیشنهادی مخالفان به دولت هستند.
مخالفان دولت همچنین از حاکمان بحرین خواستند اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان را متوقف سازند، همه زندانیان سیاسی را آزاد کنند و به محاکمات سیاسی خاتمه دهند.
مخالفان دولت در این بیانیه همچنین آمادگی خود را برای برگزاری نشست‌های هفتگی به منظور تسریع در آغاز گفت‌وگوها اعلام کردند.
این نقشه راه به دفتر شاه بحرین تحویل داده شد و حاکمان این کشور هنوز واکنشی نسبت به آن نشان نداده‌اند.
تاکنون حدود 30 جلسه گفت‌وگو میان نمایندگان دولت و مخالفان برگزار شده، اما نتیجه نداده است.
14 فوریه سال 2011 (چهارم اسفند 1390) شاهد قیام و تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه بوده است.
مردم بحرین به دنبال آزادی، عدالت و یک حکومت منتخب هستند.