kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

حوادث کوتاه از کشور

حوادث رانندگی در سیرجان
کرمان- ایرنا: دو حادثه رانندگی در راه‌های شهرستان سیرجان، 3 کشته و 6 زخمی برجای گذاشت.
سرگرد اسماعیل جهانشاهی گفت: در کیلومتر 15 مسیر سیرجان- شهر بابک خودرو سواری پژو به علت توجه نکردن به جلو از جاده منحرف شد و بر اثر برخورد به تیر چراغ برق در بیابان، راننده در دم جان باخت و 3 سرنشین آن زخمی شدند.
وی افزود: در کیلومتر 35 مسیر سیرجان - شیراز نیز یک دستگاه خودرو سواری پژو دیگر با انحراف از جاده به علت بی‌توجهی به جلو یا سرعت بالا از جاده منحرف شد.وی ادامه داد: راننده و یک سرنشین این خودرو به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست دادند و 3 مجروح حادثه نیز بستری شدند که حال آنان رو به بهبودی است.
واژگونی خونین خودروی سواری
سبزوار- فارس: معاون فنی مرکز فوریت‌های پزشکی 115 سبزوار از کشته و زخمی شدن 5 نفر در حادثه رانندگی خبر داد.
سید محمد میری صبح دیروز گفت: این حادثه در کیلومتر 20 محور سبزوار- نیشابور رخ داد که منجر به مرگ یک نفر شد.
وی با بیان اینکه در این حادثه 4 تن نیز مصدوم شدند، تصریح کرد: مصدومان حادثه پس از امدادرسانی تیم‌های اورژانس 115 به بیمارستان امدادی سبزوار منتقل شدند.
میری با اشاره به واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در کیلومتر 65 محور شاهرود- سبزوار، گفت: در این حادثه یک تن از هموطنانمان کشته و دو نفر زخمی شدند.
مرگ جوان سقزی در سد شهریکند
سنندج- ایرنا: بخشدار مرکزی سقز روز شنبه از مرگ جوان 25 ساله سقزی در دریاچه سد شهریکند بوکان خبر داد.
سامان عرفانی گفت: بنا به اظهار شاهدان حادثه، این جوان سقزی به نام ارسلان مکری به دلیل آشنا نبودن کامل با شنا جان خود را از دست داد.
وی با بیان اینکه حادثه در 45 کیلومتری سقز در نزدیکی روستای «قره گویز» رخ داده، افزود: پیش از رسیدن نیروهای امدادی پیکر بی‌جان این جوان از آب بیرون کشیده شد.
شیرجه به عمق استخر مرگ
یزد- خبرنگار کیهان: جوان 23 ساله که با دوستش در حال شنا و شیرجه زدن داخل یک استخر با عمق 5 متر در منطقه کوهستانی «نصرآباد» از توابع شهرستان تفت استان یزد بود براثر بی‌احتیاطی و غفلت جان خود را از دست داد.
با تلاش مأموران امدادی جسد وی از عمق آب بیرون کشیده شد.
بی‌احتیاطی پدر مرگ فرزند را رقم زد
زنجان- ایرنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بی‌احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی از سوی پدر، کودک 5 ساله را به کام مرگ فرستاد.
سرهنگ شیر محمدی افزود: این حادثه در نخستین ساعات صبح شنبه در آزاد راه زنجان- تبریز رخ داد. حرکت دنده عقب خودرو پژو 405 موجب برخورد با یک دستگاه سواری پراید شد.
وی افزود: در اثر این حادثه کودک خردسالی که در صندلی عقب پژو نشسته بود در محل حادثه فوت کرد، و راننده خودرو مصدوم شد.
واژگونی کامیونت 16 زخمی داشت
شهرکرد- ایرنا: رئیس جمعیت هلال احمر بروجن گفت: واژگونی یک دستگاه کامیونت در این شهرستان در روز عید سعید فطر باعث زخمی شدن 16 مسافر آن شد. آرش شیرانی افزود: حال 8 نفر از این افراد وخیم اعلام شده است. به گفته وی، علت این حادثه از سوی پلیس راه بروجن در دست بررسی است.
برخورد پژو و پراید در جاده چالوس
کرج- ایرنا: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پراید با یک دستگاه پژو در جاده کرج- چالوس 8 نفر مصدوم شدند.
داوود رجبی افزود: این حادثه صبح روز یکشنبه در منطقه شهرستانک محدوده پیچ شاه غلام رخ داد.
وی ادامه داد: 5 نفر از مصدومان این حادثه به مراکز درمانی کرج منتقل و بقیه به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.
حوادث ترافیکی در قم
قم- فارس: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از مجروح شدن 8 نفر بر اثر واژگونی 3 دستگاه خودرو پراید خبر داد.
مهدی فراهانی گفت: طی سه مورد حادثه واژگونی پراید در محورهای گرمسار، کهک و سلفچگان مجموعاً 8 نفر مجروح شدند.
وی افزود: مجروحان این حوادث با 5 دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
برخورد پژو با گاردریل
زنجان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: ساعت 6 صبح پنجشنبه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر وقوع یک حادثه رانندگی در کیلومتر 23 اتوبان «زنجان - قزوین» بلافاصله مأموران به محل اعلامی اعزام شدند.شیر محمدی افزود: مأموران با حضور در محل مشاهده کرد یک دستگاه پژو 405 با یک سرنشین در لاین جنوبی آزاد راه با گاردریل کنار جاده برخوردکرده است.
وی ادامه داد: در این حادثه راننده خودرو در اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و سرنشین آن نیز مجروح و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.
شیرمحمدی تصریح کرد: علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس بی‌توجهی به جلو اعلام شد.
سفر تریاک با اتوبوس
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان یک باند قاچاق مواد مخدر را شناسایی و منهدم کردند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود: مأموران پس از بررسی دقیق فعالیت اعضای باند که مواد مخدر را از طریق جاساز توسط اتوبوس‌های مسافربری جابجا می‌کردند، بلافاصله با اطلاع دقیق از محل جابجایی در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی، اتوبوس حامل مواد مخدر را توقیف کردند، و در بازرسی دقیق خودروهای موردنظر، 105 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که در بطری‌های یک و نیم لیتری در بدنه اتوبوس جاساز شده بود را به همراه 49 کیلوگرم ماده مخدر ناس کشف کردند.
جلیلیان با بیان اینکه در این ارتباط 2 نفر دستگیر شدند ادامه داد: مأموران همچنین یک دستگاه خودرو زانتیا و یک دستگاه خودرو پراید را توقیف کردند.
دستگیری سرشاخه اصلی شرکت هرمی
زنجان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان طارم گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری 108 میلیون ریالی تحت عنوان خرید سهام خارجی مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ اجاقلو افزود: مأموران با انجام تحقیقات و پیگیری‌های به عمل آمده در این ارتباط متهمی را در شهرستان کرج شناسایی کردند.
وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم از سرشاخه‌های اصلی یکی از شرکت‌های هرمی به نام کوئیست بوده که به عضوگیری در این شرکت مشغول است.
اجاقلو ادامه داد: این فرد به هویت «م.ق» سرشاخه اصلی عضوگیری در طارم و دبیر شرکت کوئیست در این شهرستان بوده است.
انهدام 3 باند قاچاق
ایلام- فارس: فرمانده انتظامی ایلام گفت: طی یک سری عملیات موفقیت‌آمیز سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان‌های کرمانشاه، لرستان و اصفهان که قصد ورود مواد مخدر به استان ایلام را داشتند، منهدم شدند.
سرتیپ علی دولتی افزود: از اعضای این سه باند در مجموع 48 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و 1/5 کیلوگرم هروئین کشف و ضبط شد و افزون بر این، سه دستگاه خودرو از نوع تریلر و  پژو توقیف شد.
وی ادامه داد: اعضای هر سه باند توسط نیروی انتظامی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شدند.