kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲

اخبار کوتاه

بهره‌ برداری از مترو «مهرآباد» تا پایان شهریور
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهرتهران از بهره‌برداری مترو مهرآباد تا پایان شهریورماه خبرداد.
احمد دنیامالی به ایسنا گفت: امید است با تزریق اعتبارات مورد نیاز بتوانیم نسبت به تکمیل مترو فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز اقدام کنیم تا دوفرودگاه محلی و بین‌المللی تهران به یکدیگر متصل شوند و انتظار می‌رود تا دولت منابع و اعتبارات لازم را ارئه کند.
نصب دوربین‌های ثبت توقف غیرمجاز در مبادی ورود به طرح زوج وفرد
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: توقف رانندگان در مبادی ورودی بزرگراه‌هایی که در محدوده طرح زوج و فرد هستند، تخلف آشکار است و جریمه سنگینی دارد.
به گزارش مهر، سردار تیمور حسینی با بیان این که در حال بررسی هستیم تا ورودی بزرگراه‌ها یا گلوگاه‌های اتوبان‌های منتهی به محدوده زوج و فرد را مجهز به دوربین ثبت توقف غیرمجاز کنیم، افزود: در حال حاضر ماموران پلیس راهور در این محل‌ها حاضر می‌شوند و به رانندگان تذکر می‌دهند، اما با نصب دوربین‌های ثبت تخلف حتما رانندگان متخلف که اقدام به توقف غیرمجاز می‌کنند باید جرایم سنگینی را بابت این کار بپردازند.
آموزش مکالمه عربی ویژه زائران
به منظور دسترسی آسان زائران، مدیران و روحانیون کاروان‌های حج تمتع، عمره و عتبات، امکان آموزش مکالمه رایگان زبان عربی فراهم شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه رهبر معظم انقلاب، از به‌روزرسانی بخش آموزش مکالمه عربی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت آموزش مکالمه عربی کارگزاران حج و زیارت، حجاج و زایران عتبات عالیات، بخش مکالمه عربی برای معرفی منابع آموزش مکالمه عربی به صورت رایگان فراهم شد.
حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی، افزود: فیلم آموزشی در هفت حلقه و ۶۸ جلسه آموزشی گردآوری شده است که امکان دریافت فایل صوتی و پخش آنلاین آن برای کاربران از طریق نشانی: 535 http://hajj.ir وجود دارد.
مرگ موتور سوار به علت سرعت زیاد
راکب موتور سیکلتی به علت تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی جان سپرد.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام این خبر به فارس گفت: در این حادثه که پنجشنبه شب در خیابان معلم  منطقه 18رخ داد راکب فاقد کلاه ایمنی بود.