kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

کوتاه از شهرستان ها

احداث پردیس دانشگاهی
کرمانشاه - خبرنگار کیهان: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر 160 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه در دست اجرا است.
ابراهیم شکیبا با بیان اینکه مهم‌ترین طرح در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ساخت پردیس دانشگاهی است اظهار داشت: مجوز احداث پردیس از ریاست جمهوری گرفته شده و فعلا اقدامات مربوط به ساخت دانشکده پزشکی با 18 هزار و 500 متر مربع، دانشکده دندانپزشکی با 10 هزار و 900 متر مربع، دانشکده پرستاری با 9500 متر مربع و دانشکده پیراپزشکی با 7500 متر مربع در حال انجام است.
برداشت میگو
بندرعباس - خبرنگار کیهان: رئیس شیلات شهرستان جاسک از آغاز برداشت میگو از سایت پرورش میگوی یکدار شرقی خبر داد.
علی رمضانی گفت: سایت پرورش میگوی یکدار شرقی جاسک به وسعت 400 هکتار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.
وی افزود: تاکنون و در دوره اول بیش از 32 هکتار از این سایت فعال شده است که انتظار می‌رود بیش از 50 تن محصول میگو برداشت شود.
رمضانی خاطرنشان کرد: این طرح با سرمایه‌‌گذاری بالغ بر 40 میلیارد ریال در فاز اول وارد چرخه تولید شده است که در فاز دوم آن نیز بالغ بر 62 هکتار از آن به زیر کشت می‌رود.
ثبت چوقا در فهرست آثار ملی
شهرکرد - خبرنگار کیهان: مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از ثبت میراث فرهنگی ناملموس با عنوان مهارت بافت چوقا خبر داد. بهمن عسکری گفت: مهارت بافت چوقا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.وی با بیان اینکه چوقا دست بافته‌ای است که نزد عشایر از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان یک عبای دهقانی استفاده می‌شود اضافه کرد: هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث شود مورد تائيد است.
جلوگیری از اعتیاد
* معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهار محال و بختیاری گفت: به منظور پیشگیری از اعتیاد، سازمان‌های مردم نهاد تقویت می‌شوند.
خدابخش مرادی ناقچی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اضافه کرد: به همین منظور از توان بالای 174 تشکل مرد نهاد و نیز مجموعه بهزیستی استفاده می‌شود.وی بیان داشت: طرح توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد استان در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.
پاکت‌های کاغذی جایگزین کیسه پلاستیکی
تبریز - خبرنگار کیهان: مردم تبریز دوباره برای خریدهای روزانه خود از پاکت‌های کاغذی و زنبیل استفاده خواهند کرد. سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز تدوین طرح جایگزینی پاکت‌های کاغذی به‌جای کیسه‌های پلاستیکی را در دستور کار خود قرار داده است. کیسه‌های پلاستیکی یک تهدید زیست محیطی محسوب می‌شود چرا که برای تجزیه آن 500 سال زمان نیاز است.
توزیع سبد غذایی
چناران - خبرنگار کیهان: در هفته بهزیستی در شهرستان چناران بیش از 6 هزار سبد کالا هر کدام به ارزش 70 هزار تومان بین مددجویان تحت پوشش این نهاد توزیع شد.رئیس اداره بهزیستی چناران افزود: همچنین با مشارکت خیرین در این ایام 7 هزار نفر در قالب برپایی سفره‌های افطاری اطعام شدند.
گازرسانی به روستاها
رشت- خبرنگار کیهان: طی مراسمی با حضور استاندار گیلان عملیات اجرایی گازرسانی به 435 روستای این استان آغاز شد. استاندار گیلان در این مراسم گفت: باید طی امسال و سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند. محمد علی نجفی افزود: در حال حاضر گازرسانی به 116 روستای استان در حال اجراست و عملیات اجرایی گازرسانی به 435 روستای گیلان نیز از آغاز شده است.وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه‌های گازرسانی در سال‌های 94 و 95 در استان، درصد برخورداری خانوار روستایی گیلان از 77 درصد به بالای 99 درصد افزایش می‌یابد.
جذب سرمایه‌گذار برای تولید برق
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیرعامل توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای کاهش تلفات انرژی، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تلفات انرژی برق از بالای 40 درصد در سال گذشته به زیر 16 درصد رسیده و در نظر داریم تا آن را به 12 درصد کاهش دهیم.رضا غضنفری افزود: انرژی‌های نو از دیگر موارد مهمی است که در حال جذب سرمایه‌گذار برای ورود به این عرصه هستیم و در حال حاضر نیز طرحی با هدف تامین 50 درصد هزینه نصب صفحات خورشیدی در قالب پرداخت یارانه به مردم و متقاضیان برای تامین برق منازل شهری و روستایی در دست اجرا است.
سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفه
ساری- خبرنگار کیهان: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، در اراضی موقوفه کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌شود.مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 500 رقبه متصرفی و غیرمتصرفی در سطح استان مازندران وجود دارد که یک کار گروه کشاورزی موقوفه مسئولیت شناسایی و ساماندهی آن را بر عهده دارد تا پس‌از خلع ید در جهت بهبود و توسعه کشاورزی سرمایه‌گذاری شود.
خانه‌دار شدن معلولان
سنندج- خبرنگار کیهان: مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: تا پایان امسال 111 خانواده‌دارای دو معلول در استان کردستان صاحب خانه می‌شوند.سیدصباح قریشی افزود: ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول هدف‌گذاری شده است که 66 خانواده واجد شرایط در استان تاکنون در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و برای بقیه نیز تا پایان سال جاری فرصت داریم.وی گفت: برای تامین مسکن خانوارهای دارای دو فرد معلول، 35 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، 10 میلیون تومان به صورت وام و 5 میلیون تومان نیز از محل جمع‌آوری کمک‌های خیرین تامین می‌شود.قریشی گفت: در حال حاضر 92 هزار نیازمند در قالب 46 هزار خانوار برابر که با 7 درصد از جمعیت کل استان، زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
دهیاران ضابطان قضایی
یزد- خبرنگار کیهان: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: دهیاران استان یزد همیار طبیعت و ضابط‌قضایی خواهند شد.
ابوالفضل وکیلی در همایش دهیاران استان یزد با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و مقابله با زمین‌خواری منعقد شده است، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌ سه جانبه میان منابع طبیعی، دادگستری و استانداری یزد منعقد شده است. وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بندهای این تفاهم‌نامه، تلاش درجهت پیشگیری و مقابله با زمین‌خواری است، عنوان کرد: این اقدام برای نخستین بار در کشور در استان یزد اجرا می‌شود وکیلی با اشاره به وجود 340 دهیار در استان یزد گفت: اگر دهیاران همکاری لازم را نداشته باشند برای زمین‌خواری حاشیه امن ایجاد خواهد شد.