kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰

ماجرای پرابهام پیامک‌های سامانه ۶۰۹۰ سازمان لیگ!

باشگاه‌ها لیگ برتری مدعی هستند از سامانه پیامکی سازمان لیگ و درآمدهای حاصل از این پروژه پولی دریافت نکرده‌اند و خواستار احقاق حق خود هستند.

سازمان لیگ در بستن قراردادهای مالی، سالی موفق را پشت سر گذاشت. قراردادهایی با بنگاه‌های مالی از جمله شرکت‌های تبلیغاتی، اسپانسرهای مختلف، اپراتورهای تلفن همراه و... که در کنار حق پخش تلویزیونی می‌توانست کمک مالی شایانی به سازمان لیگ و باشگاه‌های لیگ برتری کند.
یکی از این قراردادها، قرارداد سازمان لیگ از تاریخ 20 آبان‌ماه 92 قراردادی به مدت سه سال با شرکت ارتباطات سیار ایران (سهامی عام) به امضا رساند تا سامانه پیامکی 6090 برای باشگاه‌های لیگ برتری راه‌اندازی شود. براساس این قرارداد سامانه 6090 که مربوط به سازمان لیگ می‌شود و در حمایت از 16 باشگاه لیگ برتری است، طبق قراردادی که منعقد کرد حداقل درآمدش برای یک سال باید 140 میلیارد ریال می‌شد که این قرارداد برای سه سال شمسی به امضا رسید. در حالی که فدراسیون فوتبال توانسته این پول را از شرکت طرف قرارداد بگیرد و برای تیم ملی هم هزینه کند اما باشگاه‌های لیگ برتری می‌گویند هنوز از قبال سامانه پولی به آنها پرداخت نشده است.
بهرام افشارزاده، مدیرعامل باشگاه استقلال در این خصوص گفت: ما از سامانه پیامکی به هیچ‌وجه پولی نگرفتیم. درآمدی که سازمان لیگ بابت پیامک‌ها به دست آورد، خیلی بیشتر از درآمد فدراسیون فوتبال بود اما پرداختی به باشگاه‌ها صورت نگرفت. با کمی جستجو و پیگیری مشخص می‌شود، نه تنها باشگاه استقلال بلکه سایر باشگاه‌ها نیز از درآمدهای سازمان لیگ از سامانه 6090 پولی دریافت نکرده‌اند. بیت‌الله رضایی، مدیرعامل باشگاه سایپا در این خصوص گفت: فصل قبل بعد از گذشت 24 هفته به باشگاه سایپا آمدم و فقط شش هفته پایانی در باشگاه بودم تا اکنون که در آستانه آغاز لیگ پانزدهم هستیم. در این مدت هیچ پولی از سامانه تلفن همراه، حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی به باشگاه سایپا پرداخت نشده است.
در همین خصوص خبرگزاری تسنیم در گزارشی یادآور شد: گویا سازمان لیگ از سامانه پیامکی 6090 درآمدش را دریافت کرده اما اینکه چرا از منبع این درآمد پولی به باشگاه‌ها که حق واقعی‌شان است، پرداخت نشده جای سؤال دارد. در خصوص این قرارداد فقط همین مسئله وجود ندارد، بلکه برخی پرسش‌های دیگر هم در میان است. آیا سازمان لیگ برای بستن چنین قراردادی تأیید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را داشته یا نه؟ اینکه آیا برای انتخاب شرکت طراح و پشتیبان پیامکی سازمان لیگ مناقصه‌ای برگزار شد یا نه؟ اینکه چرا سازمان لیگ با چنین شرکتی قرارداد امضا کرد، قرارداد لغو شد و سپس شرکت دیگری به میان آمد که برخی اختلافات را به وجود بیاورد؟! قطعا در صورتی که تاج و همکارانش پاسخگوی پرسش‌های مطرح شده باشند، خیلی از ابهامات در خصوص سازمان لیگ برطرف می‌شود.