kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر33916546 تمام ساعات شبانه‌روز


* آقای رئیس‌جمهور به طعنه گفته همه مردم کارشناس شده‌اند و در مورد هسته‌ای اظهارنظر می‌کنند. از قول بنده به عنوان یک شهروند بنویسید  مردم فهیم کشور همواره ثابت کرده‌اند در تشخیص به موقع مصلحت نظام و کشور از نخبگان جلوتر بوده‌اند.
3419---0915
* وقتی آقای رئیس‌جمهور و همکاران ایشان مردم را با لحنی تحقیر‌آمیز مورد خطاب قرار می‌دهند چگونه توقع داریم که خارجی‌ها احترام پاسپورت ایرانی‌ها را نگه دارند.
7031---0912
* اگر مردم را واقعا صاحب اصلی انقلاب می‌دانیم باید یکایک شهروندان را در جریان مذاکرات هسته‌ای قرار بدهیم و اگر هم به چنین چیزی معتقد نیستیم دیگر شعار آن را ندهیم.
1442---0913
* از لحن رئیس‌محترم دولت این گونه برمی‌آید دلواپسی جرم و دلواپسان باید تحت تعقیب و سرکوب قرار گیرند! اجتماعات خودجوش بهترین مردم شهرهای کشور و اعتراض آنها نسبت به «مذاکرات هسته‌ای به هر قیمت» توسط وزیر کشور ممنوع و فاقد مجوز اعلام می‌گردد. از طرفی این تأویل رئیس‌جمهور از سخنان رهبری که نصیحت دولت مختص رهبری می‌باشد بسیار عجیب و علی‌رغم دستور رهبری به دولتمردان است که صدای منتقدان را بشنوند و از آن استفاده کنند.
جانباز بستری در بیمارستان حضرت رسول‌اکرم(ص) - محمدرضا فخر‌الساعه
* از مدیر مسئول محترم روزنامه بابت قلم روشن‌کننده‌ای که در اختیار دارند و به موقع مردم را از وقایع آگاه می‌سازند تشکر می‌کنیم. در ضمن بنویسید در همه سیستم‌های حکومتی در جهان یک مرکز و دستگاهی برای احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی وجود دارد.
ابوالقاسمی از قم
* اینکه وزیر کشور اعلام می‌کند هیچ گروهی چه موافق چه مخالف مذاکرات هسته‌ای حق برگزاری اجتماعات ندارند، بسیار عجیب است چرا که قانون آن را با رعایت شرایطش به رسمیت می‌شناسد!
6308---0912
* اگر به اندازه‌ای که برای نتیجه گرفتن از مذاکرات هسته‌ای، وقت و انرژی و امید به توان درونی کشور و به اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد مطمئنا وضع کشور بسیار بهتر از این بود. به قول حافظ «آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد...!»
1320---0918
* درباره یادداشت روز «باده‌فروش از کجا شنید» به مسئولین عرض می‌کنم که تمام مشکلات نظام و مردم مذاکرات هسته‌ای نیست که دولت تمام هم و غم 2 ساله خود را معطوف به آن نموده و از حل مشکلات اقتصادی مردم غفلت ورزیده است.
گودرزی- اصفهان
* با تشکر از کیهان که حقایق را به موقع بازگو می‌کند. یکی از نشانه‌های بصیرت شجاعت است و دیگری بیان بهنگام.
نیکنام- قم
* روزنامه قانون از روزنامه‌های طرفدار دولت ، مردم دریافت‌کننده یارانه را با الفاظ دور از اخلاق مورد خطاب قرار داده است. مگر مسئولین یارانه را از جیب خودشان پرداخت می‌کنند که دریافت‌کنندگان یارانه در این روزنامه‌ گدا خوانده شده‌اند.
8071---0938
* یک توصیه دوستانه به شخص رئیس‌جمهور داریم که خود عملکرد و گفتار خود را مورد ارزیابی قرار دهند قطعا پی خواهند برد که اگر نقد دلسوزانه مسئولان و دلسوختگان نبود تاکنون بسیاری از امور دولت خاصه مذاکرات هسته‌ای به بیراهه رفته بود و تمشیت امور جاری و روزمره مردم نیز باعث دلزدگی شدید می‌شد. کوچکترین آن ظرف دو ماه اخیر تصمیمات زودهنگام و بدون برنامه‌ریزی بر گرانی کالاها و اقلام مصرفی مردم بود که با آزادشدن قیمت بنزین شروع مجدد آن فشار مضاعف بر قشر آسیب‌پذیر دارد که جملگی آنها ریشه در نبودن عزم کافی برای حذف پردرآمدها در یارانه‌هاست.
محمودی
* مردم شعار عدم دخالت دولت در انتخابات را زمانی باور می‌کنند که در عمل خلاف آن را مشاهده نکنند.
2770---0912
* آمریکا همان‌گونه که داعش را به وجود آورد  و به جان مقاومت منطقه انداخت و مانع شکست این جریان شد تحریم‌ها را نیز برای شکست مقاومت جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده و هرگز آنها را لغو نمی‌کند و برای این مهم هر روز بهانه جدیدی خواهد تراشید. این را برخی باید بفهمند.
 9873---0912
* اگر آمریکا دلخوش به این است که با تکیه بر عوامل داخلی خود می‌تواند غلطی بکند ما مردم در اولین فرصت به حساب مزدوران داخلی آنها خواهیم رسید.
9005---0913
* در صورتی که پروتکل الحاقی پذیرفته شود و آمریکایی‌ها موفق به بازرسی یعنی جاسوسی از مراکز نظامی بشوند به طور قطع ایران را مورد حمله نظامی قرار خواهند داد. در جنگ‌های امروز اطلاعات حرف اول را می‌زند.
3060---0913
* راه‌حل مشکل هسته‌ای و لغو کامل تحریم‌ها این است که ایران زیر بار توافق ذلت‌بار نرفته و ملت یک صدا راه مقاومت و ایستادگی در مقابل زیادی‌‌خواهی‌های آمریکا را در پیش بگیرد و از جمله اقتصاد مقاومتی با تمام ابعادش از طرف دولت و آحاد مردم مورد اجرا قرار گیرد.
1574---0917
* حاشیه‌هایی که سخنرانی‌های برخی از مسئولان ایجاد کرده باعث شده است کاملا از سرانجام حکم صادره در مورد مهدی هاشمی بی‌خبر باشیم که بالاخره به کجا انجامید؟
8890---0913
* آذین‌بندی و چراغانی خیابان‌های شهر به مناسبت میلاد آقا امام‌ زمان(عج) کار بسیار خوبی است در کنار آن نباید از اهدای هدایای فرهنگی مثل کتاب‌های مفید غفلت کرد.
9509---0910
* طرح جدید تفکیک آب قابل شرب از غیرقابل شرب توسط وزارت نیرو اقدامی شایسته در صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف می‌باشد. چقدر خوب است در کنار این طرح نسبت به نصب کنتورهای فرعی آب در منازل مجتمع مسکونی مساعدت بشود.
6263---0938
* دولت تدبیر به جای مقابله با تورم، خود به افزایش آن دامن زده است. در سال اول دولت، بنزین 400 تومانی به هفتصد تومان افزایش یافت و اخیرا نیز با 42 درصد افزایش به هزار تومان رسید، گاز نیز طی این دو سال 42 درصد افزایش یافته است و به همین منوال بسیاری از اقلام دیگر. چگونه انتظار دارند کام مردم شیرین شود؟
2614---0916
* سخنگوی دولت اعلام کرد آزاد شدن قیمت بنزین هیچ تاثیری روی نرخ کرایه‌ها و قیمت اجناس نگذاشته است. با چنین حرف‌هایی نگرانی اصلی ما این است که تصور مسئولان از درک مردم به گونه خوبی نباشد.
0767---0912
* معاون رئیس‌جمهور اعلام می‌کند که هر فرد 18 هزار تومان بیشتر در ماه بابت افزایش 42 درصدی بنزین پرداخت می‌کند در صورتی که تاکسیرانان این قشر زحمتکش در هر ماه 150 هزار تومان بابت این افزایش پرداخت می‌کنند و با این وصف درآمدشان همان درآمد سال 93 خواهد بود. گویا به این قشر افزایش نرخ کرایه در سال 94 تعلق نگرفته است. آیا معاون رئیس‌جمهور این مطلب را مدنظر قرار داده است؟
طالبی - راننده تاکسی
* آنتن‌دهی تلفن همراه در شهرک «آساوله» جنب شهر سنندج بسیار نامناسب است. همچنین معابر این شهر فاقد آسفالت است. از مسئولین امر درخواست رفع مشکلات یاد شده را دارم.
شهروندی از شهرک آساوله سنندج