kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸

اخبار کوتاه


آخرین مهلت استعفای نامزدها 3 تیر است
محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با فارس، درباره مهلت استعفای مقامات دولتی که قصد کاندیداتوری در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را دارند، گفت: براساس اطلاعیه سومی که به سراسر استانداری‌ها ابلاغ‌ کرده‌ایم تمام مقامات کشوری و دولتی که قصد دارند در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی شرکت کنند باید تا 3 تیرماه از سمت خود استعفا دهند. برپایه این خبر پیش از این آخرین مهلت استعفای مقامات کشوری و دولتی ۲۸ خردادماه اعلام شده بود که وزارت کشور ۶ روز به مهلت استعفای مقامات دولتی اضافه کرد.
زیر بار کاپیتولاسیون هسته‌ای نمی‌رویم
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، حزب موتلفه اسلامی و جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی‌(ره) و نیمه شعبان بیانیه مشترکی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: بی‌شک بقای انقلاب اسلامی مرهون فلسفه سیاسی امام(ره) و ولایت فقیه رمز و راز مانایی انقلاب و کارآمدی نظام در نبرد با استکبار جهانی است. امروز با هدایت‌های آیت‌الله العظمی امام خامنه ای، ایران اسلامی به عنوان یک قطب قدرت در منطقه جهانی ظهور کرده است و جایگاه خود را در میان ملت‌های تحت ظلم روز به روز تقویت می‌کند. ما معتقدیم دشمن در پوشش مذاکرات هسته‌ای علاوه بر اسقاط دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی در صنعت هسته‌ای، در اندیشه نفوذ به مراکز نظامی، اثرگذاری در مناسبات داخلی و خارجی جمهوری اسلامی است. آنها اندیشه تغییر از درون و فشار از بیرون را رها نکرده‌اند؛ لذا ساز و کار تحریم‌ها که بیش از 30 سال برای مفصل بندی آن تلاش کرده‌اند را رها نخواهند کرد. باید با همان صلابت و اقتداری که امام(ره) و رهبری در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی ایستادند بایستیم و زیر بار کاپیتولاسیون هسته‌ای و به خطر انداختن امنیت ملی و اقتدار کشور نرویم.
دولت مردم را در جریان تصمیمی
همچون تغییر قیمت بنزین قرار دهد
سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به افزایش یک‌باره قیمت بنزین در روزهای اخیر گفت: حذف یک‌باره سهمیه‌ها از کارت‌های سوخت جو روانی منفی‌ای را در جامعه در پی داشت. برخلاف وعده عمل کردن، باعث می‌شود تا مردم نسبت به دولت بی‌اعتماد شوند. در شرایطی که ما تورم و گرانی را در جامعه داریم آزادسازی قیمت بنزین به این مسئله دامن می‌زند. وی در پایان با بیان اینکه حذف سهمیه بنزین خودروهای عمومی کاری غیرعقلانی و خلاف تدبیر بود، گفت: افزایش قیمت بنزین اثرات مثبت سهمیه‌بندی را به اثرات منفی مبدل ساخت.
بازرسی از اماکن نظامی خط قرمز ماست
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در گفت‌و‌گو با فارس، گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان برای رسیدن به یک توافق خوب باید مانع دسترسی طرف مقابل به اسناد و دانشمندان و مراکز نظامی شود. اگر ما بخواهیم یک توافق خوب را در پیش داشته باشیم باید مانع از استفاده از شیوه‌های نوین و غیرمتعارف در بازرسی‌ها و نظارت‌ها شویم و از سوی دیگر لغو تمامی تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، کشور آمریکا، اتحادیه اروپا و تک تک اعضای آن در روز توافق و خروج موضوع ایران از ذیل ماده 41 فصل 7 منشور ملل متحد باید در دستور کار قرار گیرد و در صورت وضع یا اعمال هرگونه تحریم جدید و انجام هرگونه اقدام محدودیت‌ساز از سوی اعضای 1+5 باید توافق لغو شود.
کمک‌های انسان‌دوستانه ملت ایران
 ۵ ژوئن به مردم یمن می‌رسد
به گزارش تسنیم، کشتی نجات سازمان هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران که حامل کمک‌های انسان دوستانه ملت ایران به مردم یمن بود بنا به کارشکنی‌های رژیم سعودی، چند روز پیش در بندر جیبوتی پهلو گرفت. این محموله 2هزار و 500 تنی کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر ایران به مردم مظلوم یمن براساس توافقی که با نماینده سازمان ملل شده است، باید در تاریخ 5 ژوئن (15 خرداد ماه) توسط کشتی مونا در بندر حدیده به نماینده سازمان هلال احمر یمن تحویل داده شود.