استکبارستیزی و سادهزیستی در مکتب امام(ره)( بخش دوم )
مبارزه با کاخنشینی درس مکتب امام(گزارش روز)
ما بحمدالله امروز همه دست اندرکارهایمان کاخ نشین نیستند،دولت ما یک دولت کاخنشین نیست. آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد،آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به کاخ نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا میشود. آن روزی که مجلسیان خوی کاخ نشینی پیدا کنند ـ خدای نخواسته ـ و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم. ما در طول مشروطیت از این کاخ نشینها خیلی صدمه خوردیم. مجلسهای ما مملو از کاخ نشین بود و در بینشان معدودی بودند که از آن کوخ نشینها بودند و همین معدودی که از کوخ نشینها بودند از خیلی از انحرافات جلو میگرفتند و سعی میکردند برای جلوگیری.آن روزی که توجه اهل علم به دنیا شد و توجه به این شد که خانه داشته باشند،چطور و زرق و برق دنیا ـ خدای نخواسته ـ در آنها تاثیر بکند،آن روز است که باید ما فاتحه اسلام را بخوانیم.
(صحیفه امام , جلد۱۷ , ص۳۷۱ تا 384)
حـضرت امام که خود فقیهی وارسته بود و تا آخرین روزهای عمر و در اوج قـدرت و مـقام، حاضر نشد خانهای بزرگ و گسترده برای خود فراهم کند، حـتـی حـاضـر نـشد حسینیهای که محل دیدارهای او بود، گچکاری و رنگ آمـیـزی شود. و در عمل تلاش میورزید درسی را که از بزرگان و استادان بـنام و عارف خود آموخته بود، نه تنها در زندگی شخصی خود پیاده کند، بـلـکـه بـه تـمـامـی کسانی که او را الگو و مقتدای خود میدانستند، بیاموزاند.
موفقیت او باعث شد چهرهای از اسلام همانند آنچه که در صـدر اسـلام جـلـوهگـر شده بود، دگربار جلوهگرشود. بدین جهت او، افـزون بـر سادهزیستی عملی، با بیان رسای خود، گروههای گوناگون جـامـعـه را بـه سـاده و بیآلایش زندگی کردن، بر میانگیخت.
تهدیدها در مکتب ساده زیستی فرصت میشوند
یکی از ابزارهای استکبار همین بحث اقتصاد است. سلطهگران به دنبال این هستند که با فشارهای اقتصادی بر ملتها چیره شوند. از همین روست که در مکتب استکبار ستیز امام(ره) ساده زیستی همه اقشار جامعه بهویژه دولتمردان –که الگوی پیش روی جامعه خود هستند - بسیار تاکید و سفارش شده است. رهبرمعظم انقلاب حضرت آیتالله خامنهای نیز به خوبی این مهم را تشخیص داده و بحث اقتصاد مقاومتی و تکیه به ظرفیتهای داخلی را به عنوان بهترین راهکار برون رفت از فشارهای اقتصادی استکبار پیش روی ملت قرار داده اند.
حجت الاسلام علیرضا روحی نماینده ولی فقیه در پایگاه بسیج مالک اشتر با بیان اینکه در گذشته -زمان طاغوت- دشمن همه سعی خود را به کار گرفته بود که به ملت ایران بقبولاند توانایی ساخت کوچکترین ابزار صنعتی را هم نداریم؛ در گفت و گو با گزارشگر کیهان توضیح میدهد: «باید به لیست پیشرفتهای علمی و فناوری سالهای اخیر کشورمان نگاهی بیندازیم تا به سرعت پیشرفتهای همه جانبه علی رغم اینکه تحریمها را هم پیش رو داشته ایم،پی ببریم. متاسفانه هنوز هم هستند افرادی که با نگاه کوته بینانه خود میپرسند انرژی هستهای به چه کار ما میآید؟! این افراد بهانه شان هم این است که ما سوخت فسیلی داریم و نیازی به انرژی هستهای نیست. پاسخ ما به این قبیل افراد این است که چرا همین سوال را از ابر قدرتها و مستکبرین نمیپرسید؟ باید از آنها پرسیده شود که چرا ایشان علی رغم داشتن انواع و اقسام انرژیها از انرژی خورشیدی گرفته تا انرژیهای نفتی باز هم به دنبال منابع نفتی کشورهای اسلامی هستند و خودشان را به آب و آتش میزنند که انرژی هستهای در انحصار خودشان باقی بماند؟ اتفاقا اقتصاد مقاومتی اینجاها بروز پیدا میکند و به کمک میآید.اگر تکیه کنیم بر ظرفیتهای داخلی، این جوانان متخصص و متعهدی که انرژی هستهای را برایمان متولد کردند،همینها میتوانند با طرحهای ابداعی خود و استفاده بهینه از منابع خدادادی که در اختیار داریم،چرخ اقتصادی کشور را رونق ببخشند.»
حجت الاسلام روحی در تکمیل صحبت هایش میگوید: «اگر درست گام برداریم و مسیرمان را درست انتخاب کنیم،بدونشک همین تحریمها و تهدیدها هم فرصتی برای پیشرفتند. ضمن اینکه در مکتب امام (ره) ارزشهای انسانی به آلاف و الوفها و زرق و برق دنیایی نیست. در برج زندگی کردن برای انسان عزت و افتخار نمیآورد. اگر از لحاظ مادی پایینترین سطح باشی باز هم میشود عزیز دلها گردی. امام(ره) با سبک ساده زیستی و زندگی سادهای که برای خویش برگزیده بود،خیال باطل مادی گرایان را رد و از یک خانه ساده و محقر دنیای اسلام را اداره کرد.»
چشم امید دشمن به یک خیال باطل است
امام با اتکا به آیات استکبار ستیزی که در کلامالله مجید آورده شده،مبارزه با طاغوت را سرلوحه حرکتهای خود قرار داده و برای بشر امروز مدل جدید حاکمیتی را ارائه کردند. ایشان تاکید داشتند که راه نجات انسان تسلیم و ضعف در برابر دشمن نیست. چرا که دشمن برای نقشهها و توطئه هایش مرزی ندارد. هرقدر که شما عقبنشینی کنید، دشمن سیریناپذیر بوده و بیشتر پیشروی میکند. ایشان در تاريخ 29 تیر 67 مسلمانان را به پاسداري از هويتهاي الهي توصيه كردند و تصميم شيطاني دشمن را نسبت به غارت ارزش هاي اسلامي گوشزد نموده و فرمودند: «نكته مهمي كه همه ما بايد به آن توجه كنيم و آن را اصل و اساس سياست خود با بيگانگان قرار دهيم اين است كه دشمنان ما و جهانخواران تا كي و كجا ما را تحمل مي كنند و تا چه مرزي استقلال و آزادي ما را قبول دارند؟ به يقين آنان مرزي جز عدول از همه خوبيها و ارزش هاي معنوي و الهيمان نمي شناسند و به گفته قرآن كريم هرگز دست از مقاتله و ستيز با شما برنميدارند، مگر اينكه شما را از دينتان برگردانند.»
از سوی دیگراستکبار ستیزی سیره و روش ائمه معصومین(ع) است. کلام ائمه (ع) مملو از این سفارشها است که در برابر دشمن، استکبار و طاغوت باید ایستادگی کرد. متون دینی و فرهنگ دینی ما به ما اینگونه آموخته است. در جریان زندگی حضرت ابراهیم (ع) میبینیم که خداوند متعال چطور نمرود را به خاک ذلت میاندازد. این ظالم با پشه که موجودی بسیار ضعیف است به خاک هلاکت میافتد و یا فرعون در دریا غرق میگردد. این سیره الهی است که طاغوت و طاغوتیان ابتدا تحقیر و سپس به هلاکت میرسند.
حجت الاسلام علیرضا روحی نماینده ولی فقیه در پایگاه بسیج مالک اشتر برایمان توضیح میدهد: «خداوند متعال به کسانی که در برابر طاغوت ایستاده و مقاومت میکنند، سه بشارت میدهد؛اول نزول ملائکه برایشان. دوم در قرآن کریم لفظ لا تخافوا - نترسید- را برای مومنین در برابر دشمنان میآورد.بنابراین دشمن هر چقدر هم قدرتمند باشد در برابر اراده لایزال الهی هیچ است. هر مومنی که به قدرت الهی متصل شد، دیگر از قدرت طاغوت ترسی ندارد. بشارت سوم به مومنین در برابر طاغوت و طاغوتیان این است که لاتحزنوا - غمگین نشوید- بدین معناست که ایستادگی در برابر ظلم هر نتیجهای که درپی داشته باشد همان بهترین نتیجه است.ماباید تکلیف را انجام دهیم و نتیجه را به ید قدرتمند الهی بسپاریم.»
این پژوهشگر مسائل مذهبی و سیاسی در ادامه توضیح میدهد: «آن زمانی که هیچ کس جرات نداشت امام (ره) با جدیت فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.» در جای دیگری فرمودند: «آنچنان به صدام سیلی میزنیم که از جایش بلند نشود.» ضمن اینکه ما در جنگ تحمیلی با ایستادگی و مقاومت بینظیر آحاد ملت و رزمندگان اسلام توانستیم ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را درهم بشکنیم. طاغوت برای اولین بار طمع تلخ شکست و ناکامی را در جنگ چشید. در طول مبارزات انقلابی امام(ره) نیز حتی یکبار هم نشد که ایشان از مواضع ضد استکباری خود عقبنشینی کنند، اگر چه بارها رنج تبعید و سفر به کشورهای مختلف را به جان خریدند.»
وی با بیان اینکه راه رستگاری و موفقیت،ایستادگی در برابر دشمن است.این درس بزرگی است که امام راحل به ما دادهاند وما وارث این درس بزرگیم، می گوید: «متاسفانه برخی در شرایط فعلی امیدها و آرزوهایی به دشمن بسته اند. سوال اساسی این است که آیا بعد از گذشت 36 سال هنوز دشمن را نشناختهاند؟ چشم امید داشتن به دشمن یک خیال باطل است. سفارشهای ائمه معصومین و تجربه تاریخی این را ثابت کرده است.»
نیرو و اراده مردمی در برابر استبداد
محمد کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت معتقد است: «دولت نباید تمام امید خود را به گشایش در روابط خارجی ببیند، بلکه باید با حرکتهای مردمی همراه شود و از آن حمایت کند. از ابتدای انقلاب، همواره دشمن به چهرههای مختلف ظاهر شده و یک شکل واحد را به خود نگرفته، اما مردم این چهرهها را تشخیص داده و در برابر آن قیام کردهاند که نمونه آن قیام مردم در 9دی است. در این جنبشهای بزرگ ضد دشمن، متاسفانه گاهی برخی از نخبگان با غفلت از آرمانهای انقلاب از جامعه عقبمانده و به مقابله با انقلاب پرداختند.»
دبیر سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به روحیه استکبارستیزی در مردم ایران تصریح میکند: «استبداد جهانی در دوران پهلوی تلاش کرد تا ایران را به عنوان شعبهای از پایگاههای نظامی خود در منطقه تبدیل کند، ولی با قیام مردم ایران و سرنگونی استبداد داخلی مواجه شدند. همانگونه که مردم ایران در مبارزه با استبداد داخلی موفق بوده است در مبارزه با استبداد خارجی نیز توفیقاتی کسب کرده و توانسته مردم عراق و سوریه را با خود همراه کند. البته تا جهانی شدن اسلام این حرکت ادامه دارد.»
خنثی کردن توطئه دشمنان با تقویت روحیه استکبارستیزی
ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان ضمن بیان اینکه با توجه به اینکه قدرت و تمام امکانات در اختیار دولت است، وظیفه دولت اسلامی است که بستر و حمایتهای لازم را برای رشد اخلاقهای انسانی و روحیه استکبارستیزی در مردم فراهم کند،می گوید: «استکبار ناشی از زیاده خواهی بعضی کشورهاست. استکبارستیزی یعنی به دست آوردن دست برتر در مقابل این قدرتهای سلطه گر.تنها راه مقابله با این جریان هم ایستادگی و مبارزه مستمر است. ایران تنها کشوری است که درمقابل استکبار ایستاده و کشورهای سلطهگر در دامنه این قله دست به توطئه میزنند. دلیل این اقتدار را اسلام میدانند؛ و سعی میکنند با ضربه به اسلام به ما نیز ضربه وارد کنند. از جمله این ضربات میتوان به توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد که منجر به پیام انقلابی و امیدبخش مقام معظم رهبری به جوانان اروپا شد.»
وی ضمن انتخاب مشترک مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه و نتانیاهو به عنوان منفورترین شخصیت ضد اسلامی، میگوید: «هرچند بین این دو نفر، نتانیاهو از نظر کاربردی و عملیاتیسازی توطئهها، نقش بیشتر و برجستهتری دارد.»
(صحیفه امام , جلد۱۷ , ص۳۷۱ تا 384)
حـضرت امام که خود فقیهی وارسته بود و تا آخرین روزهای عمر و در اوج قـدرت و مـقام، حاضر نشد خانهای بزرگ و گسترده برای خود فراهم کند، حـتـی حـاضـر نـشد حسینیهای که محل دیدارهای او بود، گچکاری و رنگ آمـیـزی شود. و در عمل تلاش میورزید درسی را که از بزرگان و استادان بـنام و عارف خود آموخته بود، نه تنها در زندگی شخصی خود پیاده کند، بـلـکـه بـه تـمـامـی کسانی که او را الگو و مقتدای خود میدانستند، بیاموزاند.
موفقیت او باعث شد چهرهای از اسلام همانند آنچه که در صـدر اسـلام جـلـوهگـر شده بود، دگربار جلوهگرشود. بدین جهت او، افـزون بـر سادهزیستی عملی، با بیان رسای خود، گروههای گوناگون جـامـعـه را بـه سـاده و بیآلایش زندگی کردن، بر میانگیخت.
تهدیدها در مکتب ساده زیستی فرصت میشوند
یکی از ابزارهای استکبار همین بحث اقتصاد است. سلطهگران به دنبال این هستند که با فشارهای اقتصادی بر ملتها چیره شوند. از همین روست که در مکتب استکبار ستیز امام(ره) ساده زیستی همه اقشار جامعه بهویژه دولتمردان –که الگوی پیش روی جامعه خود هستند - بسیار تاکید و سفارش شده است. رهبرمعظم انقلاب حضرت آیتالله خامنهای نیز به خوبی این مهم را تشخیص داده و بحث اقتصاد مقاومتی و تکیه به ظرفیتهای داخلی را به عنوان بهترین راهکار برون رفت از فشارهای اقتصادی استکبار پیش روی ملت قرار داده اند.
حجت الاسلام علیرضا روحی نماینده ولی فقیه در پایگاه بسیج مالک اشتر با بیان اینکه در گذشته -زمان طاغوت- دشمن همه سعی خود را به کار گرفته بود که به ملت ایران بقبولاند توانایی ساخت کوچکترین ابزار صنعتی را هم نداریم؛ در گفت و گو با گزارشگر کیهان توضیح میدهد: «باید به لیست پیشرفتهای علمی و فناوری سالهای اخیر کشورمان نگاهی بیندازیم تا به سرعت پیشرفتهای همه جانبه علی رغم اینکه تحریمها را هم پیش رو داشته ایم،پی ببریم. متاسفانه هنوز هم هستند افرادی که با نگاه کوته بینانه خود میپرسند انرژی هستهای به چه کار ما میآید؟! این افراد بهانه شان هم این است که ما سوخت فسیلی داریم و نیازی به انرژی هستهای نیست. پاسخ ما به این قبیل افراد این است که چرا همین سوال را از ابر قدرتها و مستکبرین نمیپرسید؟ باید از آنها پرسیده شود که چرا ایشان علی رغم داشتن انواع و اقسام انرژیها از انرژی خورشیدی گرفته تا انرژیهای نفتی باز هم به دنبال منابع نفتی کشورهای اسلامی هستند و خودشان را به آب و آتش میزنند که انرژی هستهای در انحصار خودشان باقی بماند؟ اتفاقا اقتصاد مقاومتی اینجاها بروز پیدا میکند و به کمک میآید.اگر تکیه کنیم بر ظرفیتهای داخلی، این جوانان متخصص و متعهدی که انرژی هستهای را برایمان متولد کردند،همینها میتوانند با طرحهای ابداعی خود و استفاده بهینه از منابع خدادادی که در اختیار داریم،چرخ اقتصادی کشور را رونق ببخشند.»
حجت الاسلام روحی در تکمیل صحبت هایش میگوید: «اگر درست گام برداریم و مسیرمان را درست انتخاب کنیم،بدونشک همین تحریمها و تهدیدها هم فرصتی برای پیشرفتند. ضمن اینکه در مکتب امام (ره) ارزشهای انسانی به آلاف و الوفها و زرق و برق دنیایی نیست. در برج زندگی کردن برای انسان عزت و افتخار نمیآورد. اگر از لحاظ مادی پایینترین سطح باشی باز هم میشود عزیز دلها گردی. امام(ره) با سبک ساده زیستی و زندگی سادهای که برای خویش برگزیده بود،خیال باطل مادی گرایان را رد و از یک خانه ساده و محقر دنیای اسلام را اداره کرد.»
چشم امید دشمن به یک خیال باطل است
امام با اتکا به آیات استکبار ستیزی که در کلامالله مجید آورده شده،مبارزه با طاغوت را سرلوحه حرکتهای خود قرار داده و برای بشر امروز مدل جدید حاکمیتی را ارائه کردند. ایشان تاکید داشتند که راه نجات انسان تسلیم و ضعف در برابر دشمن نیست. چرا که دشمن برای نقشهها و توطئه هایش مرزی ندارد. هرقدر که شما عقبنشینی کنید، دشمن سیریناپذیر بوده و بیشتر پیشروی میکند. ایشان در تاريخ 29 تیر 67 مسلمانان را به پاسداري از هويتهاي الهي توصيه كردند و تصميم شيطاني دشمن را نسبت به غارت ارزش هاي اسلامي گوشزد نموده و فرمودند: «نكته مهمي كه همه ما بايد به آن توجه كنيم و آن را اصل و اساس سياست خود با بيگانگان قرار دهيم اين است كه دشمنان ما و جهانخواران تا كي و كجا ما را تحمل مي كنند و تا چه مرزي استقلال و آزادي ما را قبول دارند؟ به يقين آنان مرزي جز عدول از همه خوبيها و ارزش هاي معنوي و الهيمان نمي شناسند و به گفته قرآن كريم هرگز دست از مقاتله و ستيز با شما برنميدارند، مگر اينكه شما را از دينتان برگردانند.»
از سوی دیگراستکبار ستیزی سیره و روش ائمه معصومین(ع) است. کلام ائمه (ع) مملو از این سفارشها است که در برابر دشمن، استکبار و طاغوت باید ایستادگی کرد. متون دینی و فرهنگ دینی ما به ما اینگونه آموخته است. در جریان زندگی حضرت ابراهیم (ع) میبینیم که خداوند متعال چطور نمرود را به خاک ذلت میاندازد. این ظالم با پشه که موجودی بسیار ضعیف است به خاک هلاکت میافتد و یا فرعون در دریا غرق میگردد. این سیره الهی است که طاغوت و طاغوتیان ابتدا تحقیر و سپس به هلاکت میرسند.
حجت الاسلام علیرضا روحی نماینده ولی فقیه در پایگاه بسیج مالک اشتر برایمان توضیح میدهد: «خداوند متعال به کسانی که در برابر طاغوت ایستاده و مقاومت میکنند، سه بشارت میدهد؛اول نزول ملائکه برایشان. دوم در قرآن کریم لفظ لا تخافوا - نترسید- را برای مومنین در برابر دشمنان میآورد.بنابراین دشمن هر چقدر هم قدرتمند باشد در برابر اراده لایزال الهی هیچ است. هر مومنی که به قدرت الهی متصل شد، دیگر از قدرت طاغوت ترسی ندارد. بشارت سوم به مومنین در برابر طاغوت و طاغوتیان این است که لاتحزنوا - غمگین نشوید- بدین معناست که ایستادگی در برابر ظلم هر نتیجهای که درپی داشته باشد همان بهترین نتیجه است.ماباید تکلیف را انجام دهیم و نتیجه را به ید قدرتمند الهی بسپاریم.»
این پژوهشگر مسائل مذهبی و سیاسی در ادامه توضیح میدهد: «آن زمانی که هیچ کس جرات نداشت امام (ره) با جدیت فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.» در جای دیگری فرمودند: «آنچنان به صدام سیلی میزنیم که از جایش بلند نشود.» ضمن اینکه ما در جنگ تحمیلی با ایستادگی و مقاومت بینظیر آحاد ملت و رزمندگان اسلام توانستیم ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را درهم بشکنیم. طاغوت برای اولین بار طمع تلخ شکست و ناکامی را در جنگ چشید. در طول مبارزات انقلابی امام(ره) نیز حتی یکبار هم نشد که ایشان از مواضع ضد استکباری خود عقبنشینی کنند، اگر چه بارها رنج تبعید و سفر به کشورهای مختلف را به جان خریدند.»
وی با بیان اینکه راه رستگاری و موفقیت،ایستادگی در برابر دشمن است.این درس بزرگی است که امام راحل به ما دادهاند وما وارث این درس بزرگیم، می گوید: «متاسفانه برخی در شرایط فعلی امیدها و آرزوهایی به دشمن بسته اند. سوال اساسی این است که آیا بعد از گذشت 36 سال هنوز دشمن را نشناختهاند؟ چشم امید داشتن به دشمن یک خیال باطل است. سفارشهای ائمه معصومین و تجربه تاریخی این را ثابت کرده است.»
نیرو و اراده مردمی در برابر استبداد
محمد کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت معتقد است: «دولت نباید تمام امید خود را به گشایش در روابط خارجی ببیند، بلکه باید با حرکتهای مردمی همراه شود و از آن حمایت کند. از ابتدای انقلاب، همواره دشمن به چهرههای مختلف ظاهر شده و یک شکل واحد را به خود نگرفته، اما مردم این چهرهها را تشخیص داده و در برابر آن قیام کردهاند که نمونه آن قیام مردم در 9دی است. در این جنبشهای بزرگ ضد دشمن، متاسفانه گاهی برخی از نخبگان با غفلت از آرمانهای انقلاب از جامعه عقبمانده و به مقابله با انقلاب پرداختند.»
دبیر سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به روحیه استکبارستیزی در مردم ایران تصریح میکند: «استبداد جهانی در دوران پهلوی تلاش کرد تا ایران را به عنوان شعبهای از پایگاههای نظامی خود در منطقه تبدیل کند، ولی با قیام مردم ایران و سرنگونی استبداد داخلی مواجه شدند. همانگونه که مردم ایران در مبارزه با استبداد داخلی موفق بوده است در مبارزه با استبداد خارجی نیز توفیقاتی کسب کرده و توانسته مردم عراق و سوریه را با خود همراه کند. البته تا جهانی شدن اسلام این حرکت ادامه دارد.»
خنثی کردن توطئه دشمنان با تقویت روحیه استکبارستیزی
ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان ضمن بیان اینکه با توجه به اینکه قدرت و تمام امکانات در اختیار دولت است، وظیفه دولت اسلامی است که بستر و حمایتهای لازم را برای رشد اخلاقهای انسانی و روحیه استکبارستیزی در مردم فراهم کند،می گوید: «استکبار ناشی از زیاده خواهی بعضی کشورهاست. استکبارستیزی یعنی به دست آوردن دست برتر در مقابل این قدرتهای سلطه گر.تنها راه مقابله با این جریان هم ایستادگی و مبارزه مستمر است. ایران تنها کشوری است که درمقابل استکبار ایستاده و کشورهای سلطهگر در دامنه این قله دست به توطئه میزنند. دلیل این اقتدار را اسلام میدانند؛ و سعی میکنند با ضربه به اسلام به ما نیز ضربه وارد کنند. از جمله این ضربات میتوان به توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد که منجر به پیام انقلابی و امیدبخش مقام معظم رهبری به جوانان اروپا شد.»
وی ضمن انتخاب مشترک مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه و نتانیاهو به عنوان منفورترین شخصیت ضد اسلامی، میگوید: «هرچند بین این دو نفر، نتانیاهو از نظر کاربردی و عملیاتیسازی توطئهها، نقش بیشتر و برجستهتری دارد.»