kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه :

توان موشکی خود را به مذاکره نمی‌گذاریم

سردار جوانی مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مذاکرات درباره موضوع هسته‌ای است و ما توان موشکی خود را به مذاکره نمی‌گذاریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ «یدالله جوانی» مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه درباره رهنمودها و بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: مذاکرات یک پیشینه 10 ساله دارد و آمریکایی‌ها در مقاطعی تلاش کردند موضوع هسته‌ای را با موضوعات دیگر تلفیق کنند.
وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، مذاکرات هسته‌ای با ویژگی‌های متفاوتی پیگیری شد که از جمله آن‌ها مذاکره مستقیم در سطح وزیر با آمریکایی‌ها بود.
مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: نگاه ما در بحث مسائل منطقه متفاوت بوده و آمریکایی‌ها به دنبال سیطره در منطقه «غرب آسیا» هستند و  تلاش‌هایی را برای مذاکره دارند که البته رویکرد جمهوری اسلامی مردم‌گرایانه و نگاه جمهوری اسلامی با غربی‌ها کاملاً متفاوت بوده و نگاه ملت ما بر اساس نگاه مقام معظم رهبری است.
ملتی که در معرض تهدیدات قرار دارد، هیچ‌گاه توان خود را به بوته مذاکره نمی‌سپارد
وی گفت: آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای به دنبال منافع خود هستند و در گذشته بحث‌هایی درباره برنامه موشکی ایران مطرح کردند که رهبری فرمودند «طرح کنترل برنامه موشکی ایران یک درخواست غیرمنطقی است» و ملتی که در معرض تهدیدات قرار دارد، هیچ‌گاه توان خود را به بوته مذاکره نمی‌سپارد.