kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

اخبار کوتاه از فوتبال


درخشان:منتظر اخراجم هستند!
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که تیمش هفته‌ها رنگ برد را ندیده بود، پیروزی برابر پدیده را حق سرخپوشان دانست و گفت: فشاری که در این چند هفته روی من بود اگر روی فرد دیگری قرار داشت روزی سه بار سکته می‌کرد!حمید درخشان پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر پدیده گفت: من فشار زیادی را تحمل کرده بودم و خوشحالم که توانستیم با پیروزی در این بازی از این فشار خارج شوم. به خاطر فشارهایی که روی من بود خواب نداشتم و برخی اوقات ساعت چهار صبح خوابم می‌برد. وی در مورد شعارهایی که علیه وی داده می‌شود و برخی به تشویق علی دایی می‌پردازند گفت: من به این شعارها عادت کرده‌ام و می‌دانم که این عده که پشت نیمکت ما می‌نشینند از کسی خط می‌گیرند.درخشان در پاسخ به این پرسش که آیا منظورتان این است که این هواداران از علی دایی خط می‌گیرند گفت: من اصلا نمی‌خواهم اسم کسی را بیاورم اما مطمئنم این افراد از جایی خط می‌گیرند. برخی بیرون منتظر نشسته‌اند تا من نتیجه نگیرم و اخراج شوم اما مطمئن باشند که تا آخر ایستاده‌ام و مبارزه خواهم کرد. فشار زیادی روی من بود و اگر حرکتی در پایان بازی انجام دادم تنها به این خاطر بود این فشار از روی دوشم برداشته شد.
مرزبان:‌ از بازی بازیکنانم ناراضی‌ام
علیرضا مرزبان سرمربی تیم فوتبال پدیده در نشست خبری پس از بازی تیمش برابر پرسپولیس گفت: با وجود صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتم از نحوه بازی برخی ناراضی‌ام. به دنبال این بودیم که در این بازی بزرگ به حرکت رو به جلوی خود ادامه دهیم اما متاسفانه جواب منفی گرفتیم. انتظار بازی باکیفیت‌تری داشتیم اما دیدید که شانس‌های گلی هم که بود روی ضربات ایستگاهی بود. البته می‌شد بازی را مساوی کنیم اما در این زمینه ناموفق بودیم.
فرکی: یک پنجم شانس قهرمانی داریم
حسين فرکي سرمربي سپاهان در نشست مطبوعاتي پس از بازي فولاد گفت: فولاد امروز نشان داد که می‌ تواند حتی قهرمان شود. شخصیت هر دو تیم منجر به این شد که بازی زیبایی باشد نیمه اول ما و نیمه دوم فولادی‌ها سرتر بودند هم ما نیاز به سه امتیاز داشتیم و هم آنها. آرزوی موفقیت برای هر دو تیم دارم و امیدوارم هر تیمی که حقش هست قهرمان شود.او درپاسخ به این سوال که سپاهان چقدر شانس قهرمانی دارد هم گفت: یک پنجم یا یک ششم احتمال قهرمانی برای سپاهان می‌ دهم، همه تیم‌های بالای جدول شانس قهرمانی دارند و این از قشنگی فوتبال ماست.
اسکوچیچ: نیمه اول شکست ما را رقم زد
دراگان اسکوچيچ سرمربي فولاد پس از شکست مقابل سپاهان گفت:طبیعتا من از بازیکنانم نخواستم که عقب بازی کنند اما این عقب نشینی باعث شد ما در نیمه اول گل بخوریم. ما نسبت به گل خورده واکنش نشان دادیم و من از بازی بازیکنان در نیمه دوم راضی بودم. من یک مربی منطقی هستم و انتزاعی فکر نمی‌کنم. من آنقدر شجاع هستم که بگویم نیمه اول بد بودیم ولی طبیعت فوتبال طوری است که گاهی موقع می‌ بازیم، همانطور که گاهی وقت‌ها می‌ بریم. سپاهان تیمی است که سوکای و پاپی را روی نیمکتش دارد. حق انتخاب بازیکنان در تیم مقابل از تیم ما بیشتر است اما ما به این دلیل باختیم که در نیمه اول خوب نبودیم.
صعود 10 پله‌ای ایران در رده‌بندی فیفا
رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان در ماه فوریه اعلام شد و تیم ملی فوتبال ایران با 10 پله صعود در رده چهل و یکم جهان و نخست آسیا قرار گرفت.تیم ملی فوتبال ایران در این ماه در جام ملت‌های آسیا به میدان رفت تا پس از سه پیروزی در مرحله گروهی در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر عراق در ضربات پنالتی مغلوب شد تا نتواند به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها راه یابد. استرالیا، قهرمان جام ملت‌های آسیا که برای اولین بار به این افتخار بزرگ رسید، با 37 پله صعود در رده چهارم آسیا و 63 جهان قرار گرفت. تیم ملی ایران در این رده‌بندی، بالاتر از تیم‌های مطرحی چون سوئد، نیجریه و کامرون قرار گرفته است. در این رده‌بندی تیم‌های آلمان، آرژانتین و کلمبیا رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.
اضافه شدن مجیدی به کمیته فنی فدراسیون فوتبال
محصص سرپرست کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درباره اضافه شدن فرهاد مجیدی به این کمیته گفت: این تصمیم تازه‌ای نیست و از مدت‌ها قبل با مجیدی برای حضور در کمیته فنی صحبت شده بود.
احتمال حضور 2 بازیکن دورگه در تیم فوتبال جوانان
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان از انتخاب 50 درصد نفرات اصلی تیمش پس از اردوهای استعدادیابی خبر داد و گفت: از لیتوانی و اوکراین برای حضور در دو تورنمنت چهارجانبه دعوت نامه داریم که امیدواریم در این مسابقات شرکت کنیم. پیروانی همچنین گفت: تاکنون 2 پیشنهاد درباره بازیکنان دو رگه با ارائه تصاویر عملکردشان ارائه شده و چند مورد را هم برخی افراد پیشنهاد داده‌اند که باید پس از دیدن تصاویری از عملکرد آنها، برای دعوت‌شان به اردو به جمع‌بندی برسیم تا از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهیم.
از دست رفتن شانس میزبانی فوتسال آسیا
با وجودی که به نظر می‌رسید شرایط ایران برای دریافت میزبانی مسابقات قهرمانی 2016 آسیا مساعدتر از همیشه باشد اما از سوی فدراسیون فوتبال ایران درخواستی به AFC ارائه نشد. ترابیان عضو کمیته فوتسال AFC دراین باره گفت: با توجه به اینکه تایلند در سال 2012 میزبانی جام جهانی را داشته و چین هم سال گذشته میزبان قهرمانی باشگاه‌های آسیا را برگزار کرده تنها ازبکستان می‌ماند که اگر ما درخواست میزبانی داده بودیم فقط یک رقیب داشتیم که می‌توانستیم به راحتی میزبانی این رقابت‌ها را بگیریم اما با این وجود درخواستی از سوی ایران به AFC ارائه نشده است.