kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶

برف و باران و سوز سرما در پیش است

در حالی که باران و برف طی چند روز گذشته مناطق مختلف ایران را فرا گرفته است؛ هواشناسی اعلام کرد: تا نیمه نخست اسفند بارندگی‌های خوبی در کل کشور خواهیم داشت و هوا به شدت سرد خواهد شد.

اصغری کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با اعلام این خبر افزود: تهران تاکنون 102 میلی‌متر بارش داشته اما این میزان پارسال 121 میلی‌متر بوده است.
وی گفت: در بلندمدت بارش‌های تهران باید 152 میلی‌متر باشد اما پیش از بارندگی‌های اخیر، 33 درصد کمبود بارش داشته‌ایم.
اصغری با بیان اینکه در بیشتر استان‌ها فعلا بارندگی داریم، افزود: ‌اوج بارندگی‌ها در چند روز اخیر روی دامنه‌های زاگرس بوده است که می‌توان به کوهرنگ با 166 میلی متر اشاره کرد.
وی گفت:‌ دورود، فریدن‌شهر، سپیددشت، فارسان، آبعلی، پیرانشهر، نهاوند و شازند از بارندگی‌های خوبی برخوردار بوده‌اند.
اصغری افزود: قبل از ورود موج بارشی اخیر به کشور، در سال آبی امسال، 90 میلی متر بارش داشته‌ایم که این رقم در پارسال 119 میلی‌متر بوده است.
وی گفت: در بلندمدت باید در کل کشور 121 میلی‌متر بارش داشته باشیم که با کمبود 25 درصدی بارش‌ها مواجه‌ایم.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در تهران 9 میلی‌متر باران باریده است، افزود: در سد لار فقط یک درصد، سد طالقان 34 درصد، سد کرج 31 درصد و سد لتیان 29 درصد آب وجود دارد.
بنا به این گزارش، بارش‌ها در استان البرز همچنان ادامه دارد و میزان آن در شهرستان‌های فردیس، اشتهارد، ساوجبلاغ، نظرآباد و کرج قابل توجه بوده است.
بنا به گزارش رسیده بارش سنگین و کم‌سابقه برف در ارتفاعات دیزین علاوه بر تعطیلی پیست اسکی، تردد ساکنان روستاهای اطراف را با مشکل روبرو کرده است.
این بارش‌ها به حدی است که به گفته ساکنان در چند سال اخیر کم‌سابقه بوده است و مردم روستاهای اطراف به سختی از منزل خود خارج می‌شوند.