kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
فعالان صنعت طیور کشور:

مرغ اسفند ماه ارزان می‌شود

رئيس اتحادیه پرنده و ماهی استان تهران گفت: از ابتدای اسفند ماه که جوجه‌ها به سن بازار می‌رسند، قیمت مرغ نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش مهر، مهدی یوسف‌خانی، با اشاره به این که در حال حاضر سن جوجه هایی که در مرغداری‌ها وجود دارند، کافی نیست، افزود: همین دلیل باعث افزایش قیمت در بازار شده است.
همایون دارابی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ‌داران گوشتی کشور نیز با بیان اینکه میانگین کشوری قیمت مرغ در مراکز خرده‌فروشی به 7100 تومان و در مراکز عمده‌فروشی به 6700 تا 6800 تومان رسیده گفت: بخشی از بازار کشور متاثر از جو روانی است، بدون توجه به آثار این مسئله، از نظر ما که تولید و ذخایر را در اختیار داریم و به لحاظ مسائل فنی، قیمت باید در همین رنج فعلی باقی بماند، ضمن اینکه ذخایر مرغ‌مان آنقدر زیاد است که اگر قیمت بخواهد از حد مطلوب تجاوز کند، بازار بلافاصله قابل مدیریت است.
به گفته وی، ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی امور دام در حال حاضر بیش از 150 هزار تن است.
علاوه بر این، حسین شعبانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان البرز نیز اظهار داشت: طی چند ماه اخیر قیمت مرغ با کاهش زیادی همراه بود؛ به همین دلیل وقفه‌ای در تولید ایجاد شد اما هم‌اکنون همه چیز خوب پیش می‌رود و اوضاع مطلوب است.
وی ادامه داد: از دهم اسفند ماه به بعد، تولید فراوان می‌شود و قیمت‌ها کاهش می‌یابد. کسانی که جوجه‌ریزی انجام داده‌اند در حال حاضر گله‌هایشان 36 الی 37 روزه است، 10 روز بعد شروع به بارگیری می‌کنند و بازار روند عادی پیدا می‌کند.
شعبانی تصریح کرد: البته نباید توقع داشت تولیدکننده از جیب خود به مصرف‌کنندگان یارانه بدهد و قیمت منطقی مرغ زنده حداقل4800 تا 4900 تومان است.