kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
  چقدر گوش به فرمان بودیم؟
 محمد نصوحی درباره این جمله رهبر انقلاب که فرمودند «برای حرکت‌های بزرگ اجتماعی شتاب‌دهنده نیاز است؛ شتاب‌دهنده کیست؟ خواص! خواص یعنی آن مجموعه‌ انسانهائی که در کار خود با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل می‌کنند و تابع جو نیستند!»، نوشت: «چقدر تلاش کردیم در عصر غیبت، گوش به فرمان نایب امام زمان، این سید عزیز و این رهبر حکیم باشیم؟!»
 خواص سال 57
 کاربری با انتشار این تصویر و جمله‌ای از بیانات روز گذشته رهبر انقلاب نوشت: «حضرت آقا: خواص یعنی آن مجموعه‌ انسانهائی که در کار خود با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل می‌کنند، تابع جو نیستند...»؛ به نظرم مدافعان آسمان ولایت همان خواص سال ۵۷ هستند.»
 منظور از «خواص» فقط مسئولان‌اند؟
 مجید بامری: «زمانی که امام خامنه‌ای عزیز میگن خواص، همه نگاه‌ها میره سمت سیاستمداران و مسئولان؛ درسته که اونا هم هستن، ولی هر شخصی که هر کجا تریبون داره چه مجازی و چه خارج از اون، مخاطب ایشونه و باید حواسمون باشه که دچار غفلت نباشیم...»
 دنبال آدم‌های معروف نباشید!
 سبحان برکتی: «آقا امروز کامل و دقیق توضیح دادند که خواص چه کسانی هستند. دنبال آدم‌های معروف خاص نباشید! این ویژگی‌ها تو خیلی از شماها هست؛ برای امیدآفرینی، برای انتخابات پرشور و آینده ایران اسلامی وظیفه سنگینی دارید و صدبرابر باید بیشتر تلاش کنید.»
 به یاد امیر سرتیپ آذرفر
 محمد مهدی غلام‌پور با انتشار تصویری از امیر آذرفر، نوشت: «سرتیپ‌دوم تکاور غضنفر آذرفر از نخبگان و قهرمانان ارتش به یاران شهیدش پیوست؛ فتوحات و افتخارات امیر آذرفر به حدی بود که بعد از عملیات کربلا ۷ امام خمینی در پیامی خطاب به این شخص گفتن «آقای سرهنگ آذرفر، ما به مردان جنگی شما افتخار می‌کنیم و داریم برای پیروزی شما دعا می‌کنیم».
 اگر نسخه داشتی چرا عمل نکردی؟!
 محمدی با اشاره به یادداشت عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی دولت دوازدهم در یکی از روزنامه‌ها نوشت: «همتی اومده برای بانک مرکزی نسخه تجویز کرده! کل اگر طبیب بودی سر خود دوا می‌نمودی آقای همتی؛ واقعا چرا هشت سال خودتون رو از این همه علم و تجربه محروم کرده بودین».
 سلبریتی با شرف
 فائزه طلایی با انتشار این صحبت از بازیگر فیلم آپاراتچی (فیلم اکران شده در جشنواره فجر امسال) که گفته بود «از شبکه جم ترکیه پیشنهاد کار داشتم، ولی نپذیرفتم و بهشون گفتم من حاضر نیستم یه وجب از خاک کشورمو با کشور دیگه‌ای عوض کنم!»، نوشت: «هستن سلبریتی‌های باشرفی که برای ایران مردونه وایستادن.»
 الگوبرداری صحیح
 باران وکیلی: «مهارت انتقاد‌پذیری و تحمل حرف مخالف؛ مهارت پژوهش و تحقیق؛ مهارت غذا پختن؛ مهارت تفکر خوب داشتن؛ مهارت در فضای مجازی و سایبری و...؛ اینها بخشی از آموزش‌ها در مدارس فنلانده؛ و ایرانی که با این هجمه بی‌سابقه از بمباران رسانه‌ای، فقط تماشاگره».
 سند حرف هویدا!
 کاربری با انتشار این تصویر از روزنامه اطلاعات ۲۵ شهریور نوشت: «۱۳۵۷خودکار معروف هویدا پیدا شد! طبق اعلام روزنامه اطلاعات پهلوی، لوازم‌التحریر از سال ۵۲ الی ۵۷ تا ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته. این در حالی است که هویدا تا سال ۵۶ نخست‌وزیر بود. این یعنی پایانی بر دروغ بزرگ چهل ساله که از هویدا ساختند.»