kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۶۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
از سوی بانک مرکزی

ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا تغییر کرد

 
 
 
ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا در راستای تغییر ساعت کاری ادارات و شعب بانک‌ها از سوی بانک مرکزی اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام بانک مرکزی در راستای تغییر ساعت کاری ادارات و شعب بانک‌ها، ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا از روز شنبه مورخ 20‏/03‏/1402 تا اطلاع ثانوی به‌شرح زیر است.
ساعت کار پایان کار ساتنا برای بخش دستور پرداخت بین مشتری 14 و 30 دقیقه و برای بخش دستور پرداخت بین بانکی 15 تعیین است. همچنین در سامانه پایا چرخه اول ساعت سه و 45 دقیقه جهت تسویه تراکنش‌های شاپرکی و غیرشاپرکی، چرخه دوم در ساعت 9 و 45 دقیقه، چرخه سوم 12 و 45 دقیقه و چرخه چهارم ساعت 18 و 45 دقیقه است.
طبق اعلام بانک مرکزی، بدیهی است ساعت شروع پردازش چرخه واحد پایا (شاپرکی و غیرشاپرکی) در روزهای تعطیل رسمی ساعت 12 و 45 دقیقه خواهد بود. لازم به ذکر است ساعت شروع به کار سامانه ساتنا همزمان با ساعت شروع به کار شعب بانک‌ها خواهد بود. بانک مرکزی تأکید کرد بانک‌های عامل پرداخت‌یاری موظفند در اسرع وقت و حداکثر تا ساعت هشت صبح نسبت به واریز وجوه مرتبط با پرداخت‌یاران، اقدامات لازم را به‌عمل آورند.
 تغییر ساعت کاری کارمندان ستادی دولت
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد روح‌الامینی؛ معاون نو‌سازی اداری سازمان اداری و استخدامی، علت تغییر ساعات اداری در تابستان را درخواست وزارت نیرو برای اصلاح ساعت کاری برای مدیریت بهینه مصرف انرژی عنوان کرد و افزود: با توجه به قانون الزام دولت به عدم تغییر ساعت در سال 1402 و با توجه به ناترازی تولید برق، ساعت شروع کار ادارات از 16 خرداد تا 15 شهریور ساعت شش صبح خواهد بود.
او درخصوص ساعت شروع به کار ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مترو گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مترو ساعت فعالیتشان از ساعت چهار و 30 دقیقه صبح است تا همکارانی که از مسیرهای دور به سر کار می‌آیند بتوانند سر ساعت اعلام‌ شده در محل کار حاضر شوند.
معاون سازمان اداری و استخدامی با ‌اشاره به ساعت کار بانک‌ها خاطرنشان کرد: مطابق اعلام شورای هماهنگی بانک‌ها زمان شروع کار ساعت شش و 30 دقیقه است؛ یعنی همکاران ساعت شش در محل کار حاضر هستند و ارائه خدمات به‌دلیل اقدامات ابتدایی بانکی از ساعت شش و 30 دقیقه تا 13 و پنج‌شنبه‌ها شش و 30 دقیقه تا 12 است.
روح‌الامینی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی ستادی مکلف به اجرای ساعت کاری از شش صبح تا 14 و 45 دقیقه هستند تا سقف 44 ساعت مشخص‌شده مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری رعایت شود. فقط دستگاه‌هایی که شش روز در هفته خدمت ارائه می‌کنند انتهای ساعت کاری را می‌توانند با رعایت میزان قانونی، تغییر دهند.
وی افزود: دستگا‌ه‌هایی مثل بیمارستان‌ها و دستگاه‌هایی که خدمات شبانه‌روزی به مردم ارائه می‌کنند ساعات خدمت‌رسانی‌شان همانند قبل خواهد بود. همچنین مذاکرات با دستگاه قضایی برای همسانی در شروع به فعالیت و ارائه خدمات به هموطنان انجام شده است تا با صرفه‌جویی در مصرف انرژی مردم عزیزمان در تابستان دچار قطعی برق نشوند.
معاون سازمان اداری و استخدامی در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه‌های والدین تصریح کرد: دستگاه‌ها در تعامل با یکدیگر مکلفند با والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند مطابق تصویب‌نامه هیئت وزیران و با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین کارمندی که فرزند خردسال دارند موافقت کنند. البته کارکنان زن سرپرست خانوار دارای فرزند خردسال هم مشمول این حکم هستند.