نخستین اتوبوس برقی ساخت ایران از استانداردهای 85گانه عبور کرد
به گزارش خبرگزاری فارس، پلتفرم این محصول بر پایه اتوبوس آتروس به صورت صفر تا صد بازطراحی و تولید شده و به راحتی میتواند شیبهای ۲۰ درصد و بالاتر را پیمایش کند. حداکثر سرعت پیمایش این خودرو ۱۳۰ کیلومتر بوده که به ۹۰ کیلومتر محدود شده است.
ظرفیت مسافر اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل ۳۵ نفر نشسته و ۳۵ نفر ایستاده است که مجوز آن بر اساس استانداردهای تعریف شده اخذ شده است. این محصول بر اساس استانداردهای ایران خودرو دیزل و منطبق با استانداردهای بینالمللی، در سه سطح و بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر تست پیمایش شده است و بر این اساس، E Atros میتواند دستکم ۲۵۰ کیلومتر با کولر روشن در سطح شهر پیمایش کند.
این خودروی برقی به نام آتروس برقی E Atros دارای باتری ۳۵۰ کیلووات ساعت و موتور الکتریکی با قدرت ۳۵۰ کیلووات و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. هم چنین این محصول که برای تولید آن از بهترین قوای محرکه موجود استفاده شده، دارای هشت سال گارانتی باتری و پنج سال گارانتی موتور است.
در این اتوبوس برقی از دو کولر به صورت همزمان استفاده شده است. این دو کولر علاوهبر قابلیت خنککنندگی کابین مسافر، وظیفه خنککنندگی باتریهای به کار رفته در خودرو را نیز برعهده دارند. با این اقدام ریسک گرم شدن باتری به دلیل خرابی کولر به حداقل رسیده و در صورت خرابی هریک از کولرها، کولر دوم به صورت پشتیبان عمل کرده و باتریهای خودرو را خنک میکند.
استانداردهای این محصول بر اساس استانداردهای ۸۵گانه گروه ام۳ کلاس یک (اتوبوسهایی که میتوانند مسافر ایستاده داشته باشند) بوده و تمامی استانداردهای ۸۵گانهای که شامل این خودرو میشود پاس شده است.
در این محصول جدید، موتور دیزل و گیربکس حذف و موتور برقی جایگزین شده، به همین دلیل قسمت عقب شاسی خودرو نسبت به اتوبوس آتروس دیزل متفاوت بوده و بر اساس توان و دانش داخلی بازطراحی و تولید شده است.