kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
حجت‌الاسلام حاج علی اکبری:

سال 1401 سال موفقیت‌های ایران و جبهه مقاومت بود

 
 
 
امام جمعه موقت تهران در آخرین نماز جمعه امسال گفت: سال ۱۴۰۱ سال ایران، جبهه مقاومت و سال آسیا در شکل‌گیری قطب‌بندی‌های جدید و حرکت به طرف نظم نوین جهانی بود. سال ۱۴۰۱ قدمی به سوی ظهور حضرت حجت (عج)
بود.
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نزدیک بودن ماه رمضان و همچنین فصل بهار‌، گفت: فرا رسیدن بهار طبیعت و بهار عاشقان، ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می‌کنم. این دو عطیه الهی هستند که با هم می‌رسد و ان شاءالله که برای امت و امام امت و خوبان و صالحان مبارک باشد. 
وی خطاب به نمازگزاران ادامه داد: از خدای متعال در این روزهای پایانی شعبان کمک بگیرید تا خدا ما را برای ماه رمضان آماده کند. دعا و استغفار فراوان داشته باشید و برای دردهای روحی خودتان از قرآن طلب شفا کنید.
امام جمعه موقت تهران در ارتباط با حوادث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی امسال گفت:. در نیمه دوم سال، مردم انقلابی و صبورمان بزرگ‌ترین جنگ رسانه‌ای و سهمگین‌ترین جنگ ترکیبی را شاهد بودند که از طرف عوامل استکبار جهانی به شکل تحسین برانگیزی برنامه‌ریزی شده بود حتی رهبر انقلاب نیز به این نکته اشاره کردند که برنامه‌ریزی آنها بسیار خوب بوده است. 
وی تصریح کرد: در پاییز و زمستان 1401‌، مردم و امت ما در برابر سه موج بزرگ ایستادگی کرد. اولین آن حملات پی‌در‌پی دشمن در عرصه رسانه‌ای و حتی با خشونت عریان و انجام رفتارهای وحشیانه بود. شایعه ‌سازی و کشته ‌سازی از برنامه‌های اصلی آنان بود. حادثه شاهچراغ، اتفاقات در سیستان و کردستان از جمله این امور بود. همچنین قتل بسیجیان و نیروهای انقلابی که آنها را از یادمان نمی‌بریم.
حاج علی‌اکبری افزود: دشمنان در ادامه با پروژه مسموم ‌سازی دانش‌آموزان و نیز فراخوان‌های چهارشنبه آخر سال تلاش کردند غائله دیگری به راه بیندازند.
وی یادآور شد: دشمنان تلاش کردند اتهامات حقوق بشری واهی را بر ایران وارد کنند که این تلاش‌های آنان موج دوم حملاتشان بود. در عین حال که آنان در موج سوم دشمنی‌های خود با تشدید اغتشاشات ارز و سکه تلاش کردند اوضاع اقتصادی کشور را به هم بریزند و به دنبال دستیابی به دلار ۱۰۰ هزار تومانی بودند اما این سه موج توسط ملت ما خنثی شد.
خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه شش ماهه دوم1401 گرچه سخت بود ولی دانشگاهی از حکمت‌ها و بصیرت‌ها شد، اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ سال ملت ایران بود. سال حضور اعجاب‌آور ملت در صحنه‌های سرنوشت‌ساز بود. از اجتماعات مختلف مانند سرود سلام فرمانده تا حماسه جشن عید غدیر و نیز راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و نیز راه‌انداختن راهپیمایی ۱۳ آبان، تشییع شهدای مدافع امنیت و نیز راهپیمایی کم نظیر ۲۲ بهمن و همچنین حضور میلیونی مردم در جشن نیمه شعبان و بی‌اعتنایی بانوان جامعه و حتی کم حجاب‌ها به فراخوان‌های دشمنان همه گوشه‌ای از افتخارات ملت بزرگ ما بود.
وی تاکید کرد: علی‌رغم تلاش دشمن، آرامش بعد از سه سال از همه‌گیری ویروس کرونا، کاهش بدهی‌های ملی در داخل و خارج، راه‌اندازی صدها بنگاه اقتصادی، کاهش بیکاری، کاهش وابستگی به برجام، گسترش روابط آسیایی با چین و روسیه و نیز اخیراً با عربستان که با حفظ اصول حکمت، عزت و مصلحت بوده است همچنین رشد و تقویت موضع ایران در مذاکرات برجام و نیز به سرانجام رسیدن پروژه‌های مهم ملی از جمله آبرسانی الغدیر در استان خوزستان و نیز پروژه‌های مشابه در سنندج و همدان و افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی از دستاوردهای مهم سال ۱۴۰۱ است.
امام جمعه موقت تهران خطاب به نمازگزاران حاضر در نماز جمعه گفت: مانند حال خوب شما، حال جبهه مقاومت خوب است و برعکس حال دشمنان خیلی خراب است. صهیونیست‌ها هیچ گاه حالشان این‌قدر بد نبوده است. آنان در حال حاضر گرفتار مهاجرت معکوس، تظاهرات‌های فراوان داخلی و بی‌ثباتی‌های سیاسی هستند. به گونه‌ای که تمام سیاست‌هایشان در منطقه به گل نشسته است.
حاج علی اکبری ادامه داد: اروپایی‌ها هم وضع‌شان خوب نیست. جنگ اوکراین موجب تسریع در فروپاشی نظم لیبرالی غرب شده است. بروز قحطی در انرژی و مواد غذایی موجب ایجاد بحران در اقتصاد کشورهای غربی و نیز عرصه بین‌المللی آنان شده است. آمریکایی‌ها هم روسیاه‌تر از همیشه علی‌رغم سرمایه‌گذاری و هزینه بسیار به خصوص در موضوع اغتشاشات علیه ایران و جبهه مقاومت نشان دادند که حماقت‌های آنها تمام نمی‌شود و قصد عاقل شدن ندارند.
به گزارش مهر، خطیب نمازجمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: برادران و خواهران عزیز، سال ۱۴۰۱ سال ایران، جبهه مقاومت و سال آسیا در شکل گیری قطب‌بندی‌های جدید و حرکت به طرف نظم نوین جهانی بود. سال ۱۴۰۱ قدمی بود به سوی ظهور حضرت حجت (عج).